قابلیت سامسونگ فوکوس می‌تواند به برگ برنده‌ی گلکسی نوت ۶ بدل شود

قابلیت سامسونگ فوکوس می‌تواند به برگ برنده‌ی گلکسی نوت ۶ بدل شود

پیش از این در مطلبی برایتان تمام اطلاعاتی که از نسل بعدی فبلت‌های محبوب سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۶ (Galaxy Note 6) وجود دارد را بررسی کردیم؛ اما به‌تازگی یک ویژگی نرم افزاری جدید به نام قابلیت سامسونگ فوکوس (Samsung Focus) نیز به لیست این اطلاعات قبلی اضافه شده است.

اما قابلیت سامسونگ فوکوس چه کاری را برای ما انجام می‌دهد؟ برای این‌که کارکرد این قابلیت را بهتر متوجه شویم، به سراغ جدیدترین ورژن سیستم عامل یکپارچه‌ی بلک‌ بری یعنی بلک بری ۱۰ (BlackBerry 10) می‌رویم. دیوایس‌های بلک بری از نظر فروش و محبوبیت عمومی در بازار، شرایط خوبی ندارند و سخت افزارهای این کمپانی معمولا در رده‌ی گجت‌‌های بسیار خاص با تقاضای بسیار محدود قرار می‌گیرند.

اما از نظر نرم افزاری، بلک بری همواره جزو کمپانی‌هایی بوده است که شجاعانه‌ترین ایده‌های نرم افزاری را داشته‌اند و معمولا بعد از اجرای ایده‌هایشان، دیگر توسعه‌دهندگان و کمپانی‌های تولیدکننده‌ی نرم افزاری از آن ایده‌ها الهام می‌گیرند. یکی از این ایده‌های موفق که در سیستم عامل بلک بری ۱۰ اجرایی شده است، قابلیتی به نام بلک بری هاب (BlackBerry Hub) است.

قابلیت سامسونگ فوکوس می‌تواند به برگ برنده‌ی گلکسی نوت ۶ بدل شود

رابط بلک بری هاب به کاربران اجازه می‌دهد که تقریبا تمام اطلاعات دریافتی و خروجی‌شان را در یک محیط واحد مدیریت کنند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. تمام ایمیل‌ها، تماس‌ها، پیام‌های متنی و تصویری، نوتیفیکیشن‌ها، مخاطبان و حتی پیام‌های دریافتی و ارسالی از سوی شبکه‌های مجازی می‌توانند در بلک بری هاب مدیریت شوند و درواقع این بخش در حکم مرکز فرماندهی برای کاربران بلک بری عمل می‌کند.

حالا به بررسی قابلیت سامسونگ فوکوس برمی‌گردیم. این کمپانی کره‌ای با الهام از بلک بری هاب قصد دارد که یک مرکز فرماندهی مشابه آن را در دیوایس‌های خود ایجاد کند و گفته می‌شود که فبلت گلکسی نوت ۶ که قرار است طی چند ماه آینده رونمایی شود، اولین کهکشانی سامسونگ خواهد بود که از قابلیت سامسونگ فوکوس بهره‌مند می‌شود.

نقش قابلیت سامسونگ فوکوس در گلکسی نوت ۶ چه خواهد بود؟

گفته می‌شود که سامسونگ در توسعه‌ی این قابلیت از برخی از تلاش‌های گوگل در اپلیکیشن‌های جیمیل، گوگل ناو (Google Now) و گوگل کیپ (Google Keep) استفاده خواهد کرد تا به بهترین شکل ممکن آن را در اختیار کاربران قرار دهد؛ هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا این موارد در طی یک همکاری مشترک بین مهندسان گوگل و سامسونگ در این قابلیت جدید نرم افزاری تزریق خواهند شد یا مطابق معمول، سامسونگ از یک کپی‌برداری ریز در این طرح بهره خواهد برد!

با عملی شدن قابلیت سامسونگ فوکوس در گلکسی نوت ۶، کاربران و خریداران این محصول قادر خواهند بود که تمام مخاطبان، پیام‌های متنی و تصویری، تماس‌های دریافتی و خروجی، حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی مختلف، صندوق‌های ایمیل، نوتیفیکیشن‌ها، رویدادهای تقویم و یادداشت‌هایشان را در یک محیط زیبا و یکپارچه مدیریت کنند؛ محیطی که قرار است برای هرکدام از این بخش‌ها یک صفحه‌ی جداگانه در نظر بگیرد و از اصول طراحی متریال گوگل نیز برخوردار باشد.

البته هیچ‌کدام از این اطلاعات هنوز توسط مسئولان سامسونگ به‌طور رسمی تایید نشده‌اند اما به نظر می‌رسد که با توجه به اقبال عمومی کاربران بر روی سری نوت و هدف سامسونگ برای قبولاندن بیشتر آن به بازار، گلکسی نوت ۶ اولین میزبان این قابلیت کاربردی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*