آیفون 6 اس

مقایسه آیفون 6 اس با اچ تی سی 10

در حال حاضر پرچم‌دارهای جدید بسیاری در بازار جهانی حضور دارند، البته بیشتر آن‌ها مانند گلکسی اس 7 و ال‌جی جی 5 در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند. شرکت اچ تی سی هم پس از حضور نداشتن در این نمایشگاه بالاخره اچ تی سی 10 (HTC 10) را به‌صورت رسمی معرفی کرد. تاکنون در گجت نیوز مقایسه‌های مختلفی را در بین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار انجام داده‌ایم، حال امروز قصد داریم که آیفون 6 اس را با اچ تی سی 10 مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آیفون 6 اس در حال حاضر پرچم‌دار شرکت اپل با سیستم عامل آی او اس (iOS) بوده و اچ تی سی 10 هم آخرین محصول اندرویدی شرکت تایوانی بوده که به‌عنوان یک پرچم‌دار در نوع خودش بی‌نظیر است. قبل از آغاز مقایسه بهتر است تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو دستگاه را بررسی کنیم.

هردو دستگاه فوق کاملا از جنس فلز ساخته شده‎اند، اما اجزای اصلی آن‌ها باهم متفاوت است. جدا از بحث سیستم عامل اچ تی سی 10 و آیفون 6 اس هردو به‌خوبی نقش یک تلفن همراه را ایفا می‌کنند. فلسفه تلفن همراه چندان هم پیچیده نیست و شامل تماس، ارسال پیام، ارسال ایمیل، گرفتن عکس و غیره می‌شود. البته فلسفه این دو پرچم‌دار از هم جدا است و عملکردهای متفاوتی را دارند.

آیفون 6 اس و اچ تی سی 10 وجه اشتراک زیادی باهم ندارند، این دو تقریبا اندازه فیزیکی یکسانی دارند، اما آیفون 6 اس قدری از اچ تی سی 10 کوچک‌تر بوده و 18 گرم سبک‌تر است. همچنین پردازشگر، میزان رم، حافظه، باتری و حتی ان اف سی (NFC) هم در آن‌ها متفاوت است. هردو دستگاه دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هستند. علاوه بر این ویژگی‌هایی مانند وای‌فای، بلوتوث 4.2، جی پی اس (GPS) و سنسور اثرانگشت در آن‌ها مشترک است.

اپل مسیر متفاوتی را نسبت به اندروید دارد و این دو سیستم عامل نمی‌توانند جایگزین یکدیگر باشند. به هر حال هردو دستگاه فوق به آخرین نسخه نرم‌افزاری به‌روز شده‌اند. حال بهتر است که نگاه دقیق‌تری به مشخصات سخت افزاری این دو و طراحی متفاوت آن‌ها داشته باشیم. جدول زیر مشخصات هردو دستگاه را به‌صورت کامل شرح داده است.

اچ تی سی 10نام دستگاهآیفون 6 اس
اندرویدسیستم عاملآی او اس
5.2 اینچ اندازه صفحه نمایش4.7 اینچ
12 مگاپیکسلدوربین اصلی12 مگاپیکسل
4 گیگابایتحافظه رم2 گیگابایت
زمان مکالمه14 ساعت
570 ppiتراکم پیکسل326 ppi
5 مگاپیکسلدوربین سلفی5 مگاپیکسل
3000 میلی‌آمپرظرفیت باتری1715 میلی‌آمپر
9.0 میلی‌مترضخامت7.10 میلی‌متر
اسنپدراگون 820پردازندهApple A9
2.15 گیگاهرتزسرعت پردازنده2 گیگاهرتز
161 گرموزن143 گرم
شتاب سنج قطب‌نمای دیجیتال سنسور اثرانگشت جی پی اس ژیروسکوپسنسورشتاب سنج فشار سنج قطب‌نمای دیجیتال سنسور اثرانگشت جی پی اس ژیروسکوپ
Super LCD5

 

تکنولوژی صفحه نمایشرتینا اچ دی IPS LCD
اندروید 6.0 مارشمالو
آخرین نسخه سیستم عاملiOS 9

آیفون 6 اس

آیفون 6 اس

تیم کوک با عرضه آیفون 6 اس در اصل همان آیفون 6 را بهبود داد و واقعا چیز بدی نیست. آیفون همواره پیشرفت گام به گام داشته و در هر سری کامل‌تر شده است. بدنه آلومینیومی در آیفون 6 اس بهبود یافته و همچنین پردازنده جدید، دوربین جدید، حالت‌های فیلم‌برداری جدید و صفحه نمایش تری‌دی تاچ (3D Touch) در آن وجود دارد.

آیفون 6 اس دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS LCD FHD با رزولوشن 1340 در 750 پیکسل و تراکم 326 پیکسل در هر اینچ است، اگرچه خبری از QHD نیست اما کیفیت صفحه نمایش در آن قابل قبول است. آیفون 6 اس به پردازنده 64 بیتی دو هسته‌ای A9 با سنجش زمان 1.84 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی PowerVR GT7600 مجهز شده، همچنین دارای رم 2 گیگابایتی از نوع DDR4 است. این دستگاه دارای حافظه داخلی انتخابی 16، 64 و 128 گیگابایتی است که امکان ارتقا در آن وجود ندارد.

اپل همیشه بر روی کیفیت دوربین تاکید کرده و همچنان از نقاط قوت دستگاه فوق به شمار می‌آید. اپل دوربین 8 مگاپیکسلی را به دوربین 12 مگاپیکسلی ارتقا داده است. همچنین این دوربین جدید به سنسور فوکوس خودکار PDAF و فلش LED دوگانه مجهز شده است؛ اما متاسفانه OIS در آیفون 6 اس وجود ندارد و این سیستم فقط در آیفون 6 اس پلاس تعبیه شده است.

اگرچه دوربین آیفون 6 اس برای مدتی بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند بود اما بالاخره دستگاه‌های اندرویدی از آن پیشی گرفتند. استفاده از روش FFC در دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برای سلفی رسانه‌های اجتماعی عملکرد بهتری دارد، اما متاسفانه برای استفاده از سیستم FaceTime باید دستگاه هردو به یک اپلیکیشن شخص ثالث مجهز شود. آیفون 6 اس دارای ظرفیت و عمر باتری کمتری است، باتری 1715 میلی‌آمپری غیرقابل جا‌به‌جایی علاوه بر ظرفیت کم به سیستم شارژ سریع مجهز نشده است.

آیفون 6 اس

حال چه چیزی آیفون 6 اس را از اچ تی سی 10 متمایز می‌کند؟ همان‌طور که می‌دانید تفاوت بسیاری میان دو سیستم عامل اندروید و آی او اس وجود دارد و سلیقه‌ها هم متفاوت هستند. نمی‌توان درباره راحت بودن رابط کاربری نظر داد، چراکه کاربران نظرهای متفاوتی دارند، اما جدا از این بحث، سیستم عامل آی او اس نسبت به اندروید خسته کننده است و قابلیت‌های سفارشی سازی در آن محدود شده است.

آیفون دارای کانکتور اختصاصی اپل، سیستم پرداخت همراه اپل (Apple Pay) و مکالمه تصویری FaceTime است. این ویژگی‌ها تقریبا انحصاری هستند، البته لازم به ذکر است که گزینه‌های بیشتری برای تنظیم عکاسی و فیلم‌برداری به اپلیکیشن آیفون جدید اضافه شده است.

مهم‌ترین ویژگی آیفون 6 اس، صفحه نمایش تری‌دی تاچ (3D Touch) بود که کاربردهای مختلفی را دارد. این صفحه نمایش توانایی شناسایی سه سطح فشار را دارد، به‌عنوان مثال اگر با فشار معمولی آیکون یک اپلیکیشن را لمس کنید، این اپلیکیشن فقط انتخاب می‌شود، اما اگر سطح فشار دادن شما قدری بیشتر باشد می‌توانید اپلیکیشن را جابه‌جا کنید. همان‌طور که در ابتدا اعلام کردیم، آیفون 6 اس در سه مدل عرضه شده است و هم‌ اکنون مدل 16 گیگابایتی آن با قیمت 650 دلار و مدل 812 گیگابایتی آن با قیمت 850 دلار در بازار وجود دارد. ابعاد این دستگاه 138.3 در 67.1 در 7.1 میلی‌متر بوده و وزن آن تنها 143 گرم است.

اچ تی سی 10

آیفون 6 اس

انور که پیدا است شرکت اچ تی سی امسال با یک پرچم‌دار تمام عیار در بازار موبایل حاضر می‌شود. بدنه‌ای از جنس آلومینیوم، اما با طراحی نسبتا قدیمی که کاربر را جذب می‌کند. اچ تی سی در گوشه‌های دستگاه منحنی‌های کوچکی ایجاد کرده که با در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر دست می‌دهد.

اچ تی سی 10 دارای صفحه نمایش QHD بوده و از بهترین پردازنده موجود در بازار بهره می‌برد و همچنین قدرت عظیم پردازشگر گرافیکی آن همه چیز را تکمیل کرده است. این دستگاه دارای رم 4 گیگابایتی DDR4 است و دوربین باکیفیت آن در کنار ویژگی BoomSound قدرت را به اوج رسانده است.

پس از مدت‌ها شرکت اچ تی سی محصولات خود را از قالب فول‌اچ دی بیرون آورد و دستگاه جدید خود را به صفحه نمایش 5.2 اینچی Super LCD5 QHD با رزولوشن 2560 در 1140 پیکسل مجهز کرده است. قدرت اچ تی سی 10 توسط پردازنده 64 بیتی چهار هسته‌ای اسنپدراگون 820 تامین می‌شود که دو هسته آن 1.6 گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن 2.15 گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده قدرتمند تنها پردازشگر گرافیکی ادرنو 530 می‌تواند به‌عنوان یک زوج سخت افزاری عمل کند. حافظه داخلی این دستگاه 32 گیگابایت بوده و با کارت حافظه میکرواس‌دی تا سقف 2 ترابایت ارتقا می‌یابد.

آیفون 6 اس

شرکت اچ تی سی در طول این چند سال اخیر برای ارائه یک دوربین باکیفیت تلاش بسیاری کرده است. این بار اچ تی سی از سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کرده که قادر به جذب نور بیشتری است. علاوه بر این دوربین جدید اچ تی سی 10 مجهز به فوکوس خودکار، فلش LED دوگانه، دیافراگم f/1.8 و OIS است.

دوربین سلفی این دستگاه 5 مگاپیکسل بوده که دارای دیافراگم f/1.8، زاویه دید گسترده، اسکرین فلش و OIS است. این دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای در شرایط نورکم دارد و همچنین از بهترین دوربین‌ها برای ایجاد یک مکالمه تصویری خوب به شمار می‌آید. اچ تی سی 10 دارای باتری غیرقابل جابه‌جای 3000 میلی‌آمپری بوده و از نسل سوم شارژ سریع (Quick Charge 3.0) پشتیبانی می‌کند. شارژ این دستگاه از 0 تا 50 درصد تنها 30 دقیقه طول می‌کشد.

جدا از همه این‌ها اچ تی سی 10، تغییراتی را داشته که باعث بر افزایش جذابیت آن شده است، این تغییرات شامل سنسور اثرانگشت، سیستم جدید BoomSound و اسپیکر دوم در دستگاه می‌شود. ابعاد پرچم‎دار جدید اچ تی سی 145.9 در 71.9 در 9 میلی‌متر بوده و وزن آن 161 گرم است و اگر شما قصد خرید نسخه 32 گیگابایتی را داشته باشید باید 650 دلار هزینه کنید.

و در نهایت برنده این نبرد…

آیفون 6 اس

انتخاب برنده برای این نبرد کار دشواری است، البته نه برای اینکه مقایسه سیب و پرتقال (اپل و اندروید) را انجام داده‌ایم. دستگاه شایسته و برنده در این نبرد، گوشی هوشمند اچ تی سی 10 است. این دو دستگاه دارای کیفیت ساخت یکسانی هستند. پرچم‌دار اچ تی سی دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و باکیفیت‌تری است همچنین قدرت پردازش بیشتری را هم در پردازنده و هم در ظرفیت رم دارد. از دیگر برترهای اچ تی سی 10 می‌توان به حافظه قابل ارتقا، دوربین باکیفیت‌تر، صدای بهتر و شارژ سریع اشاره کرد. اچ تی سی از هر نظری برنده این نبرد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. اشتباهی تو جدول نمایشگر HTC رو امولد نوشتید باید super LCD5مینوشتید

  2. ببخشید یک سوال داشتم ایا راسته میگن بازی فیفا 16 روی گوشی فوق العاده سریع HTC 10 لگ داره و کند اجرا میکند. اخه تو تست های یوتیوب دیدم.ممنون

  3. خیلی مقایسه ی مسخره ای است….. آیفون رو با اچ تی سی مقایسه میکنید؟… مثل این می مونه که یک پورشه رو با بوگاتی مقایسه میکنن

  4. بهترین گوشی سال واقعا برازنده 10 هست

  5. اندازه صفحه نمایش یه چیز سلیقه ایه من هر سال گوشی جدید میخرم اما امسال که ایفون ۶اس خریدم کلا خرید گوشی جدید رو از سرم بیرون برده الان گوشس ها مقایسه شون زیاد معنی نداره چون دیگه تو یه سطحی ان همشون