تماشا کنید: سرقت آیفون در قالب لباس مبدل کارمندان اپل استور!

تماشا کنید: سرقت آیفون در قالب لباس مبدل کارمندان اپل استور!

اخبار متعددی از سرقت آیفون و دیگر آی‌دیوایس‌های اپل که معمولا به دلیل ارزش مالی و قیمت بالایشان صورت می‌گیرد، از گذشته تا به حال منتشر شده است. اما گزارش جدیدی که ساعاتی پیش منتشر شده، نشان می‌دهد که روش انجام سرقت آیفون کاملا تغییر کرده است و دزدهای عزیز این بار به سراغ خود فروشگاه اصلی رفته‌اند!

اپل در یکی دو سال اخیر و با تشدید تدابیر امنیتی نرم افزاری و سخت افزاری در دیوایس‌های خودش توانسته است آمار سرقت آیفون را به‌شدت کاهش دهد. در واقع اگر شما دارای یکی اسمارت فون‌های اپل باشید و بر روی آن رمز عبور قرار دهید و آن را به‌حساب آی‌کلاود خود متصل کنید، اگر سارق در حالی که دیوایس در حالت لاک قرار داشته باشد، آن را بدزدد، هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید و مثل این است که یک قطعه‌ی فلزی و چند چیپست را در دست خود داشته باشد.

بنابراین سارقان به‌جای اینکه به سراغ دزدیدن گوشی هوشمند اپل از دست کاربران مصرف کننده بروند، این بار رویه‌ی خود را تغییر داده‌اند و به فکر این افتاده‌اند که مستقیما به فروشگاه‌های فیزیکی اصلی اپل یعنی اپل استور مراجعه کنند و آیفون‌های ارزشمند اپل را به‌صورت نو و دست نخورده از داخل انبارهای خود این کمپانی به سرقت ببرند!

حتما می‌پرسید که مسئولان اپل استور چگونه به آنها اجازه می‌دهند که وارد قسمت انبار و پشت پیشخوان بشوند؟ پاسخ بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که همه‌ی ما فکر می‌کنیم: با پوشیدن لباس کارمندان اپل استور! بله این سارقان خلاق و البته خوش شانس، با پوشیدن لباس کارمندان اپل استور و در حالی که وانمود می‌کنند یکی از افراد رسمی آن اپل استور هستند، به‌راحتی وارد قسمت‌های محرمانه می‌شوند و سرقت آیفون را به آسان‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

سرقت آیفون از اپل راحت‌تر از سرقت آن از کاربران است!

تماشا کنید: سرقت آیفون در قالب لباس مبدل کارمندان اپل استور!

جالب است بدانید که یک اپل استور بزرگ که در خیابان شصت و هفتم غربی محله‌ی برادوی در ایالت نیویورک آمریکا قرار دارد، دو بار به این روش مورد سرقت قرار گرفته است و هر دو بار نیز سارقان بدون هیچ جلب توجه و ایجاد درگیری خاصی توانسته‌اند از مهلکه فرار کنند! سرقت اول در ماه فوریه رخ داده بود و یک گروه سه نفره شامل دو آقا و یک خانم که لباس رسمی کارمندان اپل استور یعنی یک بلوز آبی و یک شلوار جین ساده را به تن کرده بود، طی این سرقت توانسته بودند هشت آیفون به ارزش بیش از ۵۳۰۰ دلار را به سرقت ببرند.

یک ماه بعد بار دیگر یک گروه سه نفره‌ی دیگر با این تفاوت که این بار، یک آقا در نقش کارمند اپل استور ظاهر شده بود، به همان فروشگاه می‌روند و این بار آنها موفق می‌شوند که ۵۹ آیفون ۶ اس با ارزشی بیش از ۴۴ هزار دلار را از قسمت نگهداری آیفون‌ها در کنار پیشخوان Genius Bar بردارند و بدون هیچ مشکلی از فروشگاه خارج شوند. مقامات قضایی این منطقه معتقدند که دلیل اصلی تکرار سرقت‌های مشابه در این فروشگاه این بوده است که اپل برای آموزش کارمندان جدید خود از این محل استفاده می‌کند و به همین دلیل، مدیران فروشگاه به دیدن چهره‌های جدید و ناشناخته عادت کرده‌اند. سارقان نیز با استفاده از این فرصت و با ترکیب شدن با این کارمندان تازه‌ وارد، به قسمت‌های محرمانه نفوذ می‌کردند و راحت‌ترین روش سرقت آیفون را به اجرا در‌می‌آوردند.

تماشا کنید: سرقت آیفون در قالب لباس مبدل کارمندان اپل استور!

البته اینها تنها موارد سرقت آیفون به این شکل نبوده است و آخرین مورد آن در حدود ده روز پیش و به اولین روز ماه ژوئن برمی‌گردد؛ جایی که یک گروه دو نفره شامل یک مرد با لباس مبدل و یک مرد با لباس معمولی و به شکل یک خریدار عادی وارد اپل استوری در منطقه‌ی سوهو در ایالت نیویورک می‌شوند و فردی که لباس مبدل داشته است، با وارد شدن به قسمت تعمیرات موفق می‌شود ۱۹ آیفون با ارزشی بیش از ۱۶ هزار دلار را بردارد و به هم‌دست خود تحویل دهد. سارق دوم هم با پنهان کردن این آیفون‌ها در زیر لباس خود از مهلکه خارج می‌شود و مدت کوتاهی بعد از او هم، سارق اصلی از اپل استور خارج می‌شود و ماجرا به‌خوبی و خوشی به پایان می‌رسد!

روش سرقت‌ها در هر دو فروشگاه مشابه بوده است و در اپل استور منطقه‌ی سوهو، به دلیل بزرگی و شلوغی این اپل استور سارقان توانسته‌اند بدون جلب توجه خاصی سرقت آیفون را به پایان برسانند و از محل خارج شوند. دپارتمان پلیس نیویورک هنوز هم در حال تحقیق بر روی آخرین پرونده است و به طرز عجیبی هنوز موفق نشده است که مجرمان را دستگیر کند.

هرکسی می‌تواند یک کارمند اپل استور باشد!

اگر شما هم مثل من در حال فکر کردن به این موضوع هستید که مگر می‌شود چنین سرقتی به این راحتی انجام شود و چند فرد عادی وارد یک اپل استور شوند و بدون اینکه کارمندان آنجا متوجه شوند، خود را به‌عنوان یکی از همکاران آنها جا بزنند؟ اگر شما هم اینگونه فکر می‌کنید، بنابراین دعوت می‌کنیم ویدیوی زیر از تایلر فیشر (Tyler Fischer) که در یوتیوب منتشر شده است را مشاهده کنید. او برای نشان دادن این موضوع و با حالتی طنز، وارد اپل استورهای مختلف می‌شود و قبل از اینکه حضورش لو برود، خود را به‌عنوان یکی از کارمندان اپل استور معرفی می‌کند و حتی با خریداران گفتگو می‌کند و آنها را با پاسخ‌های عجیب خود به خنده می‌اندازد:


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*