پلتفرم واقعیت مجازی کمپانی Valve

یکی از بنیان‌گذاران کمپانی Valve از پلتفرم اختصاصی واقعیت مجازی می‌گوید

از کمپانی Valve خبر می‌رسد که آن‌ها به دنبال توسعه بازی‌های اختصاصی برای یک پلتفرم واقعیت مجازی خاص (HTC Vive) هستند. با این حال گیب نیوئل یکی از بنیان‌گذاران این کمپانی ادعا می‌کند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و کمپانی HTC چنین بودجه‌ای را ندارد. هرچند که این کمپانی بازی‌هایی برای این پلتفرم تدارک خواهد دید.

گوشی‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و کامپیوتر‌ها؛ نرم افزارهای منحصر به فردی دارند که با ویژگی‌های خود می‌توانند آن محصول را قانع کننده‌تر جلوه کنند. به‌عنوان مثال باید به اپلیکیشن BBM اشاره کرد که چندی پیش اپلیکیشن پیام رسان اختصاصی گوشی‌های هوشمند بلک‌بری بود. با این حال وقتی‌که پای فناوری‌های جدید مانند واقعیت مجازی به میان می‌آید؛ به نظر نمی‌رسد کمپانی مانند Valve نفعی در پلتفرم اختصاصی داشته باشد.

گیب نیوئل مخالف ساخت بازی‌های انحصاری واقعیت مجازی توسط کمپانی Valve است

با توجه به تبادل ایمیلی یکی از خبرنگاران با گیب نیوئل (طراح بازی ویدیویی، کار آفرین آمریکایی و یکی از بنیان‌گذاران کمپانی Valve) که تا کنون توسط چندین نشریه نیز مورد تأیید قرار گرفته است؛ به نظر می‌رسد که نیوئل جزو طرفداران و موافقان تولید بازی‌های اختصاصی برای پلتفرم واقعیت مجازی نیست. وی در مورد آنکه چگونه کمپانی Valve قصد دارد به توسعه دهندگان بازی‌های خود کمک کرده و اینکه بودجه مورد نیاز را برای ساخت بازی‌های انحصاری مخصوص هدست واقعیت مجازی HTC Vive فراهم کند.

پلتفرم واقعیت مجازی کمپانی Valve

نیوئل در این باره گفته است:

با این حال هیچ بودجه‌ای برای این کار تا بدین لحظه اختصاص داده نشده است. آن‌ها می‌توانند برای هدست‌های ریفت و پلی استیشن و یا هر سیستم هدست واقعیت مجازی دیگری بازی‌های خود را توسعه دهند. امید ما این است که با ارائه بودجه‌های مختلف شاهد عرضه بازی‌ها برای چندین محصول باشیم و بعید به نظر می‌رسد که ما شاهد عرضه بازی‌های انحصاری باشیم.

همان‌طور که می‌دانید هدست‌های دیگر قصد دارند تا همانند هدست اوکولوس ریفت صاحب بازی‌های انحصاری شوند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به HTC Vive اشاره کرد. علاوه بر آن پلی استیشن VR نیز نام دیگری است که همراه با کنسول بازی کمپانی سونی احتمالاً صاحب عناوین مخصوص به خود خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*