بی ام و

خودرو‌های بی ام و ، رولزرویس و مینی در 100 سال آینده به چه شکل خواهند بود؟

خودروسازانی نظیر بی ام‌ و ، محصولاتی تولید می‌کنند که به‌خودی‌خود وجهی از آینده را القا می‌کنند. مثال بارز چنین خودرویی بی ام و i8 است که هیچ‌کسی منکر فوق‌العاده بودن آن نمی‌شود. بااین‌حال، چند روز پیش این شرکت مدل‌های مفهومی از برند‌های زیرمجموعه خود برای 100 سال آینده منتشر کرد. با گجت نیوز همراه شوید.

بی ام و به‌تازگی از طرح مفهومی برند‌های زیرمجموعه‌ی خود، اعم از مینی و رولز رویس پرده برداشت و آن را با عنوان Vision Next 100 (چشم‌انداز 100 سال آینده) معرفی کرد. این شرکت چندی بیش نیز مدل‌های مفهومی خودش را منتشر کرده بود که حالا قصد داریم طی سفری در 100 سال آینده، سری به خودروهای بی‌ ام و، رولزرویس و مینی بزنیم.

مینی در 100 سال آینده

بی ام ودر آخرین خودرو مفهومی مینی، فلسفه‌ی طراحی و شخصی‌سازی این شرکت با رانندگی خودران ادغام‌شده است. در سال‌های آینده هم مینی مثل حال حاضر بسیار جلب‌توجه خواهد کرد و مردم به دلیل نوع نگرش به زندگی‌شان توجه زیادی به خودرو‌ها مینی خواهند داشت.

نوع ویژه‌ی طراحی‌های مینی بانام “بوم خالی” دست خریداران را در شخصی‌سازی کاملا باز می‌گذارد. به‌نحوی‌که مالکان خودرو امکان انتخاب رنگ‌ها، گرافیک و محتوای فضای داخلی را در دست دارند. قابلیتی که ما را بیش‌ازپیش به یاد نیسان نیترو فور دیز کانسپت انداخت.

علاوه بر آزادی عمل در نمای ظاهری، رانندگان می‌توانند با استفاده از ابزار موجود، نوع رانندگی خودرو خود را نیز شخصی‌سازی کنند. ابزار لحاظ شده داخل این خودرو قادر است با در نظر گرفتن روحیه و علایق شما، رفتار کند. برای مثال مینی در 100 سال آینده با توجه به اطلاعاتی که از الگوهای رفتاری شما کسب می‌کند، نمایشگاهی که قبلا از آن بازدید کردید را به شما پیشنهاد می‌دهد و بهترین مسیرها را برای شما انتخاب می‌کند. مثلا در هنگام انتخاب حالت رانندگی جان کوپر، خودرو سعی می‌کند از راه‌های خارج از جاده عبور کند تا سفر جذابی را برای سرنشینان رقم بزند.

بی ام وبی ام و در داخل کابین، از موارد پایداری نظیر پلاستیک بازیافتی و آلومینیوم برای کف خودرو استفاده کرده و همچنین این مواد باکیفیت، در پنل‌های اطراف و سقف نیز به‌کاررفته‌اند. در مدل مفهومی مینی هیچ استفاده‌ای از چرم و چوب نشده و تنها پوشش آلکانتارا در پوشش صندلی‌ها وجود دارند.

بی ام و معتقد است خودروهای مینی در 100 سال آینده قادر هستند به‌صورت 24 ساعته به سرنشینان خود خدمت‌رسانی و کنند و بلافاصله خود را با سلایق و آپشن‌های موردعلاقه‌ی آن‌ها تطبیق دهند. مینی‌ها همچنین قادر خواهند بود برنامه‌ریزی‌های شمارا درک کنند و اگر برنامه‌ی یک روز خود را به آن‌ بگویید، خودبه‌خود مسیر‌ها را سازمان‌دهی خواهند کرد.

رولزرویس در 100 سال آینده

بی ام ویک قرن بعد، رولزرویس تغییر اساسی به خودخواهید دید. شاید اکنون تصور کنید که رولزرویس هیچ‌وقت تصمیم به تولید خودروهای برقی نخواهد گرفت اما بی ام و با معرفی مدل آینده‌، اعلام کرد که رولزرویس قرار است سیستم الکتریکی با عملکرد بالا در کنار پلتفرم بسیار سبک‌وزنی داشته باشد. هم‌اکنون نیز این شرکت آپشن‌های شخصی‌سازی زیادی در اختیار خریداران قرار می‌دهد اما به نظر می‌رسد که شخصی‌سازی‌ها در سال‌های دور بسیار بیش‌تر خواهد شد و خودروهای شرکت به اثرانگشت مالکانشان تبدیل می‌شوند. چوب ماکاسار، فرش‌های دستباف ابریشمی و لوازم داخلی مزین شده با ابریشم نرم، چیز‌هایی هستند که در رولزرویس‌های 100 سال آینده وجود خواهد داشت.

بی ام وبا توجه به اینکه رولزرویس خودروهای 100 سال بعدی خوش را کاملا خودران و بدون نیاز به راننده خواهد ساخت، به‌طورمعمول هیچ صندلی راننده و فرمانی در آن دیده نمی‌شود. در عوض، سرنشینان از یک دستیار مجازی به‌عنوان النور بهره‌مند هستند که مانند سیری می‌تواند به داده‌های صوتی عمل کرده و از این طریق سرنشینان را به مقصد موردنظر برساند و اعمال خواسته‌شده را انجام دهد.

بی ام و در 100 سال آینده

بی ام ودر ماه مارس نخستین مدل مفهومی بی ام و از چشم‌انداز 100 سال آینده به نمایش درآمد. این مدل نهایت تغییرات در بدنه‌ خودروهای آلمانی را به نمایش می‌‌گذارد که نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری بی‌حد مرز آن‌هاست. تا جایی که کانسپت بی ام و می‌تواند به بدنه‌ی خودش تغییر شکل دهد. خودرو‌های آینده‌ی بی ام و نیز همانند حال حاضر بر ارائه حس رانندگی متمرکز است. این خودرو دو حالت رانندگی را برمی‌گیرد. یکی حالت “Boost” که در آن صندلی‌ها پشت فرمان قرار خواهند گرفت و کنترل خودرو بر عهده‌ی راننده است تا شور و حال رانندگی را منتقل کند و دیگری حالت “Ease” یا آسایش بوده که صندلی‌ها روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت و راننده‌ی خودکار، کنترل خودرو را در دست می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا پیشرفت تکنولوژی واقعا بالاست …