صفر تا صد

رکورد شتاب صفر تا صد با زمان 1.5 ثانیه شکست شد!

دانشجویان سوئیسی در مسابقه‌ی دانشجویی اتومبیلرانی زوریخ، موفق شدند رکورد شتاب صفر تا صد گینس را با زمان 1.513 ثانیه بشکنند. باوجود چنین رکوردی، آینده‌ی این دست از مسابقات بسیار عالی رقم خواهد خورد. برای آشنایی بیش‌تر با این خودرو، همراه گجت نیوز باشید.

تیمی از دانشجویان سوئیسی، خودرویی طراحی کردند که برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 1.5 ثانیه زمان نیاز دارد. اتفاقی که مطمئنا برای آینده‌ی این صنعت، نقش بسیار پررنگی خواهد داشت.

شتاب صفر تا صد 1.5 ثانیه‌ای!

دانشجویان حاضر در این پروژه، ویدئو سرگرم‌کننده‌ای ترتیب دیده‌اند که به شوخی عنوان می‌کند در طول 1.5 ثانیه زمانی که این خودرو مشغول شتاب گیری می‌شود، هیچ کاری نیست که بتوان انجام داد. حتی راننده خودرو آن‌ها نمی‌توانست در این زمان از ماشین بیرون بپرد! در ادامه می‌توانید ویدئو مذکور را مشاهده کنید.

ماشین تمام الکتریکی آن‌ها، گریمسل (Grimsel) نام دارد. این خودرو برای شکستن رکورد شتاب، لازم بود در طول 30 متر به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یافت که نهایتا موفق به انجام آن شد. در آکادمی مسابقه‌ی زوریخ، دانشجویانی از دانشگاه‌ ETH زوریخ و هوشوله شهر لوسرن سوئیس حضور دارند. به‌این‌ترتیب، گریمسل طی سال 2014 برای رقابت در مسابقات فرمول الکتریکی دانشجویی که تیم‌های سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند، ساخته شد.

صفر تا صداین ماشین الکتریکی، به‌خود‌ی‌خود شاهکاری است با چرخ‌هایی فیبر کربنی و وبال‌های بزرگ و ضخیم که از هواپیما‌ها به عاریت گرفته‌. برای هر چهارچرخ این خودرو، یک موتور الکتریکی اختصاص داشته شده. این تیم، وزن موتورها را تنها 168 کیلوگرم بیان کرده که قادر هستند بیش از 200 اسب بخار قدرت و گشتاور بالای 1250 پوند فوت تولید کنند. موتورهای الکتریکی به‌کاررفته در آن بسیار کارآمد هستند و حتی می‌توانند در هنگام ترمز گیری 30 درصد از انرژی صرف شده‌ی خود را به باتری بازگردانند.

صفر تا صد

یک سیستم کنترل کشش هوشمندانه، تضمین می‌کند که تمام چرخ‌ها قدرت نهایی خود را در شرایط سخت جاده استفاده می‌کند. قابلیت مسیریابی گشتاور نیز به خودرو امکان می‌دهد تا در هنگام پیچ قدرت بیش‌تری به چرخ‌های بیرونی تزریق کند.

صفر تا صدرکورد قبلی توسط یک گروه دانشجویی دیگر از دانشگاه اشتوتگارت با رقم 1.779 ثانیه در بین رکوردهای جهانی گینس ثبت‌شده بود. زمان اعلام‌شده، درواقع میانگین تایم گیری‌های است که در دو مرحله‌ی پیاپی انجام می‌شود؛ بنابراین، برای شکستن رکورد شتاب صفر تا صد، نه‌تنها به‌یکبار شکستن آن، بلکه به دو بار رکوردشکنی نیاز است.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*