مرسدس بنز

مرسدس بنز برند اختصاصی برای خودرو‌های الکتریکی‌اش ثبت می‌کند

در صنعتی که اکثر تولیدکنندگان اقدام به استفاده از فناوری مشابهی می‌کنند، کمپانی‌های لاکچری ساز پر ابهت نیز مجبور به استفاده از آن می‌شوند. مرسدس بنز نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ این خودروساز حتی پیش از این، نسخه‌ای الکتریکی از نسل SLS تولید کرده بود. حال قصد دارد قدمی محکم‌تر از قبل بردارد و برند اختصاصی به این منظور ایجاد کند.

این خبر از جایی که شروع شد که خبرگزاری handelsbilatt گزارش داده شرکت مادر مرسدس بنز و اسمارت تصمیم به راه‌اندازی برند جدیدی دارد. ظاهرا دایملر می‌خواهد شرکت جدیدی را بنا کند تا به شکل انحصاری و متمرکز بر تولید خودرو‌های الکتریکی بپردازد.

مرسدس بنز

با اینکه منبع خبر به شکل حتمی اعلام کرد که شرکت جدیدی توسط دایملر تاسیس خواهد شد، اما تصمیم نهایی در این مورد قرار است طی جلسه‌ای در تاریخ 20 ژوئیه اتخاذ شود. در صورت تصویب آن، برند جدید کار خود را به جهت رقابت با بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودرو‌های الکتریکی، یعنی تسلا آغاز خواهد کرد.

درصورتی‌که این عمل صورت گیرد و جلسه با رای آری خاتمه یابد، می‌توان انتظار دارد که اولین محصول از کمپانی تازه تاسیس در نمایشگاه خودرو پاریس امسال پرده‌برداری شود. پیش از این نیز خبر معرفی کراس اوور تمام برقی مرسدس با مدل GLC طی رویداد پیش رو تایید شده بود.

در همین راستا، روزنامه‌ی کسب‌وکار آلمان (German business) اعتقاد دارد که جدیدترین شاسی بلند بنز، سال 2017 در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت؛ گفتنی است که این خودرو تنها یکی از چهار خودروی الکتریکی خواهد بود که مرسدس برای عرضه‌ی آن تا سال 2020 برنامه‌ریزی کرده است.

ضمن اینکه رقیب قدر آن‌ها، بی ام و خودرو‌های i3 هاچ بک و i8 کوپه اسپرت را در کارخانه‌ی اختصاصی‌‌اش که در لایپزیگ آلمان واقع است تولید می‌کند، دایلمر نیز تصمیم دارد دست بکار شود و کارخانه‌ی تولیدی جدیدی ایجاد کند تا تماما صرف تولید خودروهای الکتریکی شود.

دایملر امیدوار است بتواند همراه با کنترل هزینه‌های بسیار زیاد این پروژه، به‌سادگی پاسخ‌گوی نیاز‌های بازار در رده‌ی خودرو‌های الکتریکی باشد.

مرسدس بنز

مرسدس بنز بی‌دریغ با ورود به این رده از بازار، گرد و خاک زیاد به پا خواهد کرد، خصوصا اگر کیفیت همیشگی محصولاتش حفظ شود. البته مطلقا آنچه از اهمیت بیش‌تری برخوردار است، میزان توانایی‌های مرسدس برای باقی ماندن در بازار خودرو‌های الکتریکی و رقابت با سایر خودروهاست. درواقع، اگر مرسدس محصولات ev خود را نیز با قیمت بالا به بازار عرضه کند، استقبال چندانی را در پی نخواهد داشت چراکه این رده از بازار هنوز به آن سطح از توانایی دست نیافته که بتواند هزینه‌های چند صد هزار دلاری برای خودرویی تماما برقی تقبل کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*