نوت 7 سامسونگ

هفت چیزی که از گلکسی نوت 7 سامسونگ می‌دانیم

گلکسی نوت 7 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 7) حدود یک ماه دیگر رسما از سوی این کمپانی معرفی می‌شود. این چیزی است که شایعات اخیر به ما اطلاع داده‌اند؛ اخیرا یک دعوت نامه لو رفته برای رویداد معرفی گلکسی سامسونگ لو رفته که تاریخ برگزاری رویداد در آن، دوم اوت سال جاری ذکر شده است. همه ما معنی چنین دعوت‌نامه‌ای را می‌دانیم: کمپانی سامسونگ معمولا پرچمداران خود را در رویداد‌های Unpacked معرفی کرده و تا قبل از برگزاری رویداد، نامی را از محصول جدیدش ذکر نمی‌کند.

تاکنون مشخصات جالب توجه و هیجان‌انگیزی از گلکسی نوت 7 سامسونگ در گزارش‌های ذکر شده‌اند. در واقع این شایعات دقیقه به دقیقه داغ‌تر از قبل می‌شوند و به لطف همین منابع لو دهنده، تاکنون اطلاعات زیادی در مورد گلکسی نوت 7 سامسونگ می‌دانیم. اما آیا واقعا این جمله درست است؟

در گجت نیوز تاکنون گزارش‌های متعددی پیرامون مطالب لو رفته از گلکسی نوت 7 سامسونگ منتشر شده است که می‌توانید همه آنها را مطالعه نمایید. با این حال تا زمانی این فبلت جدید رسما رونمایی نشود تمامی این مطالب در حد حدس و گمان هستند، با این حال در این مقاله می‌خواهیم به ذکر چند مشخصه گلکسی نوت 7 سامسونگ که (فکر می‌کنیم) از آنها اطلاع داریم، بپردازیم. با ما همراه باشید.

1- تراشه اسنپدراگون 820 یا 823 و همچنین نسخه‌ای با چیپست اگزینوس 8893

نوت 7 سامسونگ

طبق شایعات منتشر شده در فضای وب، در مدل مخصوص ایالات متحده گلکسی نوت 7 سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 821 یا 823 بهره گرفته شده است. در مورد تفاوت‌های این نسخه از چیپست اسنپدراگون کوالکام با نسخه 820، باید بگوییم که این تراشه ضریب فرکانس بالاتری را شامل می‌شود، اما در مجموع هر دو چیپست شباهت بسیار زیادی به هم دارند. در حال حاضر اطلاعات ما پیرامون چیپست اسنپدراگون 823 محدود است، اما طبق گزارشی که دیروز منتشر شد، این تراشه احتمالا با دو نسخه متفاوت عرضه می‌شود؛ یکی با فرکانس 2.15 گیگاهرتز و دومی با فرکانس 2.35 گیگاهرتز.

اما در مورد بهره‌گیری از تراشه اگزینوس 8893 هنوز هیچ خبری به دستمان نرسیده است.

2- حافظه رم 6 گیگابایتی (تراشه 10 نانومتری LPDDR4)

نوت 7 سامسونگ

تاکنون اطلاعات نسبتا معتبر و موثقی پیرامون به کارگیری جدیدترین چیپست‌های رم در گلکسی نوت 7 سامسونگ منتشر شده‌اند. این تراشه‌های LPDDR4 با طراحی مهندسی 10 نانومتری همراه شده‌اند که علاوه بر بهبود مصرف انرژی آنها، سرعت خواندن و نوشتن را بالا خواهد برد. ما احتمال می‌دهیم که این چیپست‌ها تا ماه آینده و به همراه فبلت قدرتمند سامسونگ روانه بازار شوند. با این حال در این زمینه هنوز هیچ خبری منتشر نشده است.

3- دوربین پشتی در گلکسی نوت 7 سامسونگ

نوت 7 سامسونگ

به نظر می‌رسد این کمپانی کره‌ای از عملکرد دوربین در گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج راضی بوده است؛ آنقدر راضی که احتمالا از همین ترکیب در دوربین پشتی گلکسی نوت 7 خود استفاده می‌کند. ما هرگز مشکلی با این موضوع نداریم، چراکه در این صورت فبلت جدید سامسونگ مطمئنا عملکرد خوبی در بخش دوربین خواهد داست، با این حال امیدواریم تصاویر تولیدی دوربین بیش از حد زیباسازی و دستکاری نشوند و شاهد تولید رنگ طبیعی‌ و بهتری باشیم.

شایان ذکر است که شایعات مربوط به دوربین دوگانه در بخش پشتی گلکسی نوت 7 سامسونگ نیز در گذشته منتشر شده‌اند اما احتمالا چنین اتفاقی در پرچمدار سری نوت 2016 نخواهد افتاد. شاید در 2017…

4- اسکنر چشمی آیریس

نوت 7 سامسونگ

با لو رفتن تصاویری از پنل‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ، متوجه شدیم که این فبلت امکان آنلاک شدن با چشمان کاربر را فراهم می‌آورد؛ همچنین رندر‌های جدید جی اس ام در روز گذشته ما را در این زمینه تا حدی مطمئن کرد. اگر چنین مهمی رخ دهد و عملکرد مناسبی داشته باشد، کمپانی سامسونگ را به خاطر برداشتن یک قدم بزرگ در بهبود امنیت پرچمداران تحسین خواهیم کرد. لازم به ذکر است که سابقه سامسونگ در تولید محصولاتی با چنین قابلیت‌های جدید آنچنان کم نیست. به‌عنوان‌مثال قابلیت Smart Stay در برخی تلفن‌های هوشمند این شرکت، صفحه نمایش دستگاه را تا زمانی که به آن نگاه می‌کردید روشن نگه می‌داشت.

5- مقاومت در برابر آب و رطوبت تحت گواهی IP68

نوت 7 سامسونگ

بعد از این که مشخص شد هیچ چیزی مانع سامسونگ نمی‌شود تا پرچمداران خود را بدون بدنه‌ای مقاوم برابر آب و رطوبت عرضه نکند، همه ما تا حدی متقاعد شدیم که گلکسی نوت 7 سامسونگ در برابر آب و همچنین گرد و غبار مقاوم خواهد بود (آی پی 68). اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این محصول اولین مدل از سری نوت کمپانی کره‌ای است که با مقاومت برابر آب و شاید گرد و غبار عرضه می‌شود.

6- پورت یو اس بی تایپ سی (USB Type-C port)

نوت 7 سامسونگ

مدت‌ها بود که شایعه قرار گرفتن پورت یو اس بی تایپ سی در قسمت پایین گلکسی نوت 7 سامسونگ به گوش می‌رسید و حالا با تصاویر منتشر شده در وب سایت GSMarena به قرار گرفتن چنین آیتمی در فبلت جدید کره‌ای اطمینان داریم. با اینکه هنوز خیل عظیمی از کاربران کابل‌های سازگار با این پورت را در خانه ندارند، اما مطمئنا این قابلیت در سال‌های آینده بیشتر از قبل فراگیر خواهد شد؛‌ به‌خصوص که محصولات شاخصی همچون نکسوس 5 ایکس با چنین پورت جدیدی عرضه شدند. به لطف این درگاه جدید یو اس بی و شکل متقارن آن، دیگر اهمیتی ندارد که کابل شارژ را از کدام طرف وارد تلفن هوشمند خود می‌کنید.

7- باتری 3400 الی 4000 میلی آمپری

نوت 7 سامسونگ

گلکسی نوت 5 با باتری 3020 میلی آمپری روانه بازار شده است و با این وجود عمر باتری بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به همین خاطر است که شایعات پیرامون باتری 3600 یا حتی 4000 میلی آمپری در گلکسی نوت 7 سامسونگ هنوز هم به قوت خود پایدارند. با توجه به عملکرد مناسب سامسونگ در بخش سخت افزار، این فبلت جدید احتمالا با عمر باتری بسیار منحصر به فردی همراه خواهد بود. البته این تنها یک امیدواری است…

همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، تمامی این موارد، چیزهایی هستند که ما فکر می‌کنیم در مورد گلکسی نوت 7 سامسونگ می‌دانیم. البته با توجه به رندرهای جدید و معتبر GSMarena برخی از این احتمالات رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته‌اند؛‌ به‌خصوص اسکنر چشم آیریس، پورت یو اس بی تایپ سی، بدنه خمیده و…

امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. نظر شما در رابطه با گلکسی نوت 7 سامسونگ و قابلیت‌های احتمالی این فبلت جدید چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه ماه دبگه رو نمایی میشه. ماه بعدش میاد ایران، ماه بعدش افت قیمت میکنه اونوقت شاید ما بتونیم بخریم.?