خرید یاهو

خرید یاهو توسط ورایزون انجام می‌شود؛ مبلغ معامله 5 میلیارد دلار!

خرید یاهو به‌زودی انجام خواهد شد و این کمپانی بعد از این به‌طور رسمی جز اموال شرکت ورایزون به‌حساب می‌آید. گویا دیگر دوران یاهو به‌سر آمده و این کمپانی به‌طور کامل قصد دارد تا مایملک خود را واگذار کند.

چندی پیش گزارشی از کوارتر دوم مالی امسال یاهو منتشر شد و در آن اشاره شد که احتمالا این کمپانی در یک مناقصه و به برنده‌‌ی آن فروخته خواهد شد. در آن هنگام عنوان شد که چند شرکت خواهان در اختیار گرفتن غول سابق اینترنتی جهان هستند و شرکت ورایزون یکی از اصلی‌ترین پیشنهاد دهندگان خرید این کمپانی است.

خرید یاهو به مبلغ 5 میلیارد دلار صورت گرفت و این کمپانی اکنون به‌طور رسمی جز دارایی‌های ورایزون است

گویا مقدمات این معامله انجام گرفته و ورایزون درنهایت موفق به خرید یاهو می‌شود، آن‌هم به قیمت 4.8 میلیارد دلار که البته در گزارش‌های مختلف از آن به‌عنوان یک معامله 5 میلیاردی یاد شده است.

بر اساس گفته‌های وال استریت ژورنال، پرداخت این مبلغ برای خرید هسته‌ی اصلی کسب و کار اینترنتی این شرکت و تمامی املاک و مستغلات این شرکت در سراسر جهان است. درواقع تمامی متعلقات یاهو در فضای مجازی و جهان واقعیت به ورایزون واگذار خواهد شد.

ارزش سهام بازار Yahoo از زمانی که ماریسا مایر سکان هدایت آن را در سال 2012 در دست گرفت تقریبا دو برابر شده و به 38 میلیارد دلار رسیده است؛ اما از سویی دیگر اوج ارزش بازار سهام این کمپانی به سال 1999-2000 باز می‌گردد و در آن زمان ارزش سهام آن چیزی بیش از 100 میلیارد دلار بود؛ هرچند در زمان ماریسا مایر نیز این شرکت یک ارزش 49 میلیارد دلاری را نیز تجربه کرد.

سوال اینجاست، اکنون ورایزون قصد دارد تا با برند یاهو و مدل کسب و کار این کمپانی چگونه رفتار کند؟ شرکت Verizon درحال راه‌اندازی کسب و کار مربوط به رسانه‌های دیجیتال بوده و خرید یاهو می‌تواند تا حدودی در پیشبرد اهداف ورایزون موثر باشد؛ اما خود یاهو نیز در ارائه رسانه دیجیتالی چندان موفق نبوده است.

یاهو در ماه مه 2013 اقدام به خرید Tumblr کرد. یک میکرو بلاگینگ که در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربران خود، معروف بود؛ اما به‌واقع همین خرید تبدیل به پاشنه‌ی آشیل یاهو شد و این شبکه اجتماعی با افت ارزش 230 میلیون دلار در امسال، ضربه سختی به یاهو وارد کرد؛ هرچند که ماریسا مایر همواره از خرید 1.1 میلیارد دلاری خود دفاع کرد و معتقد بود تامبلر می‌تواند تبدیل به نقطه‌ی قوت این کمپانی شود؛ اما نه تنها این خرید که استراتژی‌های دیگر یاهو نیز چندان کارساز از آب درنیامد و عاقبت این کمپانی با 5 میلیارد دلار در اختیار بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در ایالات متحده قرار گرفت.

اعلام رسمی این معامله، امروز دوشنبه 25 ژوئن انجام خواهد گرفت و مسلما اگر جزئیات بیشتری عنوان شود آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*