ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

نگاهی به تمام ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

سامسونگ هفته گذشته گزارشی از درآمد و سود عملیاتی خود در کوارتر دوم سال 2016 را منتشر کرد و طبق این گزارش، کره‌ای ها از فروش گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج بیش از 5 میلیارد دلار سود بدست آوردند. حالا با معرفی گلکسی نوت 7 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 7)، مسئولان این شرکت باید امیدوار باشند تا در دو کوارتر باقی مانده از سال جاری آمار فروش مناسبی را بدست آورند. اما آیا ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ می‌توانند خریداران را به این محصول مجاب کنند؟

گوشی گلکسی Note 7 را نمی‌توان یک انقلاب بزرگ در تلفن‌های هوشمند شرکت سامسونگ به حساب آورد و این شرکت همچون کمپانی اپل، نسخه‌ای قدرتمندتر از پرچمداران قبلی خود را معرفی کرده است. در این مقاله به مرور ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ می‌پردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : باریک‌ترین فبلت نوت

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

همانطور که می‌دانید، استفاده از فبلت‌های 5.7 اینچی در یک دست بسیار مشکل است و سامسونگ حالا با طراحی باریک و جمع و جور پرچمدار خود می‌خواهد این مشکل را تا حدی برطرف نماید. گوشی Galaxy Note 7 به لطف صفحه نمایش خمیده خود از هر دو طرف، به عنوان باریک‌ترین محصول سری نوت سامسونگ شناخته می‌شود. این محصول با ضخامت 73.9 میلیمتر، پهنای نسبتا مشابهی با گجت‌های 5.5 اینچی دارد. همچنین علی رغم بهره گیری از بدنه لوکس فلزی و شیشه‌ای در نوت 7، این محصول دومین فبلت سبک سامسونگ به حساب می‌آید.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ: صفحه نمایش خمیده و انعطاف پذیر

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

متاسفانه علاقه مندان به صفحات تخت باید به فکر خرید محصولی دیگر باشند؛ یکی دیگر از ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ ، صفحه نمایش خمیده و انعطاف پذیر از هر دو طرف است. سامسونگ برای اولین بار، محصولی را تنها در نسخه اج معرفی کرده و خبری از نسخه معمولی گلکسی نوت 7 نیست. با این که استفاده از قلم استایلوس در چنین صفحاتی آنچنان لذت بخش نیست، اما همین گوشه‌های خمیده، ظاهری منحصر به فرد را به Galaxy Note 7 بخشیده‌اند. علاوه بر این نوت 7 سامسونگ به نسبت رقبای 5.7 اینچی خود خوش دست‌تر است.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : حسگر چشمی آیریس

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

طبق معمول در سمت چپ خروجی صدا، دوربین جلو و سنسور‌های نور و مجاورت تعبیه شده‌اند، اما یکی دیگر از این خروجی‌ها مربوط به حسگر جدید چشمی آیریس است. این حسگر شامل یک ساتع کننده اشعه فرو سرخ است. سامسونگ یکی از جدیدترین فناوری‌های کنونی در بخش اسکنر‌های عنبیه چشم را برای پرچمدار خود در نظر گرفته تا کاربران بتوانند با سرعت بالایی از آن بهره ببرند. البته طبق معمول، محدودیت‌ها جزئی از اسکنر چشمی آیریس هستند؛‌ به عنوان مثال نباید عینک بزنید و در محیط‌های خیلی کم نور یا پر نور آن را مورد استفاده قرار ندهید. با این حال سنسور آیریس نوت 7 در اکثر شرایط به درستی عمل می‌کند تا امنیت کاربران به سطح بالاتری برسد.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : اولین محصول ضد آب در سری نوت

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ تحت گواهی آی پی 68، ضد آب و گرد و غبار هستند و حالا گوشی Note 7 سامسونگ نیز با همین ویژگی به عنوان دومین پرچمدار ضد آب بزرگ دنیا شناخته می‌شود. البته کمپانی سونی نیز در این زمینه همیشه یکی از پیشگامان اصلی بوده است. این اولین باری است که استاندارد آی پی 68 را در یک محصول سری نوت می‌بینیم و حالا کاربران می‌توانند از قلم اس پن سامسونگ در زیر آب استفاده کنند.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 : S Pen با درجه بندی رنگ و رابط کاربری جدید

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

سامسونگ در گوشی گلکسی Note 7 خود از نسخه جدید رابط کاربری تاچ ویز رونمایی کرده است؛ این نسخه جدید که در گذشته تحت عنوان پروژه Grace شناخته میشد، حالا با نام Note UX رسما معرفی شده است. سامسونگ در این نسخه جدید، استخوان بندی اصلی رابط کاربری تاچ ویز خود را حفظ کرده است، اما به درخواست کاربران، آیکون‌های این سیستم عامل حالا با ثبات شده‌اند. علاوه بر این تغییرات دیگری همچون ادغام بخش‌های مختلف یادداشت برداری به یک اپلیکیشن با نام Notes در Note UX اعمال شده‌اند.

نوک قلم اس پن سامسونگ حالا به 0.7 میلیمتر رسیده است و از 4 هزار نقطه فشار پشتیبانی می‌کند. همچنین سامسونگ حالا قلم S Pen را بر اساس رنگ درجه بندی کرده است. علاوه بر این قابلیت‌هایی نظیر بزرگنمایی صفحه و ترجمه کلمات خارجی نیز به قلم سامسونگ اضافه شده‌اند.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : پورت یو اس بی نسخه سی

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

سامسونگ در پرچمدار جدید سری نوت بالاخره از میکرو یو اس بی به پورت USB Type-C مهاجرت کرد. بدین ترتیب لوازم جانبی قدیمی سامسونگ نظیر کابل و  آداپتور شارژ‌ سریع دیگر کاربردی در گلکسی Note 7 ندارند.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : نسخه جدید آبی مرجانی

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

کاربران حالا می‌توانند پرچمدار سری نوت سامسونگ را در رنگ جدیدی تحت عنوان آبی مرجانی خریداری کنند. قلم S Pen این نسخه نیز به همین رنگ در آمده است تا به نوعی با خود دستگاه ست شود. نظر شما در مورد این نسخه جدید چیست؟

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : گوریلا گلس 5

هزینه تعویض صفحه نمایش خمیده گلکسی اس 7 سامسونگ حدودا 270 دلار هزینه دارد، حالا تصور کنید بنا به دلایلی همچون خش افتادن یا شکستگی بخواهید صفحه نمایش 5.7 اینچی کواد اچ دی خمیده سوپر آمولد نوت 7 را تعویض کنید.

به همین دلیل، سامسونگ از لایه محافظ گوریلا گلس 5 در پرچمدار جدید خود بهره گرفته است. بدین ترتیب می‌توان گفت دو پنل جلویی و پشتی گلکسی Note 7 سامسونگ در مقایسه با پرچمداران سری اس مقاومت بیشتری در برابر صدمات احتمالی دارند.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : لوازم جانبی جدید سری نوت

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

همراه با گلکسی Note 7، سامسونگ از لوازم جانبی مخصوص سری نوت خود نیز رونمایی کرده است. از جمله این موارد می‌توان به کاور ایستاده S-view اشاره کرد؛ کاور سبک و قابل حملی که امکان قرار دادن دستگاه در موقعیت 60 درجه‌ای را دارد. علاوه بر این یک باتری جانبی و مقاوم در برابر آب با گواهی آی پی 68 برای گلکسی نوت 7 سامسونگ طراحی شده است.

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ : نسخه پایه با 64 گیگابایت حافظه

ویژگی های جدید گلکسی نوت 7 سامسونگ

در نهایت، نسخه پایه گوشی نوت 7 سامسونگ با 64 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.0 همراه شده است. علاوه بر این می‌توان به لطف درگاه میکرو اس دی این میزان حافظه را ارتقا داد.

امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. سوالات و نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. رم:۲
    حافظه داخلی:۶۴
    باطری:۳۵۰۰۰میلی آموزی
    دوربین عقب:۱۲مگاپیکسل
    دوربین جلو:۵مگا پیکسل
    کیفیت صفحه نمایش:کواتر اچ دی سوپر آمون ال ای دی
    این چیزهایی بود که از سخت افزارش فهمیدم وکلی چیز های دیگه که جای تشکر داره فقط دوتا سوال دارم .
    ۱_چند هسته ای هست وقدرت هر هسته چقدر هست؟
    ۲_فرجی (4G)هم ساپرت می کنه ؟
    ۳_چند سیم کارته هست دو یا یک؟

  2. به نظر من اگر سامسونگ از edge کاربردی تری استفاده میکرد بهتر بود مثل note4 edge که فوق العاده کاربردی و بدرد بخور بود اما این لبه ها بیشتر خاصیت تزئینی دارن تا کاربردی

  3. به نظر من s7 edge.هم قشنگ تر هم کاربردی تره.