هدست Gear VR سامسونگ

نگاهی نزدیک به نسخه جدید هدست Gear VR سامسونگ

با توجه به رونمایی از گلکسی نوت 7 توسط شرکت سامسونگ و درگاه USB نوع C آن، مصرف کنندگان هدست Gear VR سامسونگ قادر به اتصال آن به گوشی جدید این کمپانی نبودند. از همین رو سامسونگ اقدام به عرضه نسخه جدیدی از این هدست حاوی درگاه USB نوع C کرده است که در این پست نگاه نزدیکی به آن خواهیم داشت.

زمانی که سامسونگ با گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy note 7) درگاه مدرن USB نوع C را رونمایی کرد، ایده آل‌ترین زمان برای به‌روزرسانی هدست واقعیت مجازی Gear VR به وجود آمد تا سامسونگ آن را با یک درگاه ارتباطی جدید همراه سازد.

نسخه اصلی هدست Gear VR سامسونگ موفقیت تجاری عظیمی را برای این شرکت به همراه داشت که پس از گوگل کارت‌برد (هدست تقریباً رایگان گوگل) به عنوان پر فروش‌ترین هدست این پلتفرم لقب گرفت. نسخه اصلی این هدست حاوی یک درگاه میکرو USB است که به طبع نمی‌توان از طریق یک درگاه USB نوع C آن را به دستگاه خود متصل کرد.

هدست Gear VR سامسونگ

غول کره‌ای دنیای فناوری برای جبران این کمبود تصمیم گرفت تا نسخه 2016 هدست Gear VR سامسونگ را همراه با پشتیبانی از دو درگاه USB نوع C و میکرو USB روانه بازار کند. این حرکت هوشمندانه که خیلی زودتر از این‌ها می‌توانست انجام شود باعث شده تا مصرف کنندگان گوشی گلکسی نوت 7 نیز قادر به استفاده از پلتفرم واقعیت مجازی سامسونگ باشند. این شرکت همچنین با انتقال دکمه Action به قسمت بالایی سمت راست این هدست موجب شده تا استفاده از آن خیلی بهتر و آسان‌تر از گذشته باشد.

این خیلی مهم خواهد بود چرا که نسخه جدید هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR عملکرد هوشمندانه‌تری را از خود برای مصرف کنندگان به همراه دارد. این هدست میدان دید وسیع‌تری را با افزایش از 96 درجه به 101 درجه به ارمغان آورده است. این افزایش میدان دید با سریع‌تر شدن لنز این محصول همراه خواهد بود. لازم به ذکر است که سامسونگ برای ساخت هدست واقعیت مجازی خود از شرکت اوکولوس کمک گرفته است.

هدست Gear VR سامسونگ

شما در این نسخه یک مدل مشکی/تیره را نیز می‌توانید خریداری کنید. این به دلیل آن است که رنگ سفید تمایل زیادی به انعکاس و تابش خیره کننده دارد. در این نسخه جدید برای جلوگیری از حواس پرتی شما، قابلیت تازه‌ای نیز تعبیه شده است.

من (نویسنده اصلی این مطلب) هدست جدید سامسونگ را همراه با یک شبیه ساز اسکیت بورد (یک ویدیو 360 درجه‌ای) که به شما اجازه می‌دهد با آن گام بردارید و همانند دنیای واقعی در جاده‌ها گذر کنید، امتحان کردم. تجربه آن واقعاً قانع کننده بود و همراه با تأخیر زمانی کم لذت بخش به نظر می‌رسید. یکی دیگر از همکاران من نیز با انجام این شبیه ساز اسکیت بورد همراه نسخه جدید هدست واقعیت مجازی سامسونگ به خوبی لذت برده بود.


این هدست با ارائه امکاناتی مشابه مدل اصلی خود همراه با امکانات تازه اضافه شده نظیر میدان دید گسترده‌تر بهتر از گذشته به نظر می‌رسد و پیشرفت خوبی برای هدست سامسونگ خواهد بود اما نمی‌توان این‌ها را یک تغییر چشمگیر به حساب آورد. بنابراین اگر شما در حال حاضر صاحب نسخه قدیمی‌تر این هدست هستید، اجباری برای ارتقاء آن به نسخه سال 2016 وجود ندارد.

احتمال اتصال نسخه جدید هدست Gear VR سامسونگ به کامپیوتر در آینده‌ای نزدیک

اضافه شدن درگاه USB نوع C پتانسیل جدیدی را به این هدست افزوده است چرا که این امکان وجود دارد روزی سامسونگ تصمیم بگیرد تا قابلیت اتصال به کامپیوتر را به این دستگاه بی‌افزاید. در تئوری، اتصال USB نوع C می‌تواند به پهنای باند اجازه استریم ویدیوهایی با رزولوشن بالا را صادر کند. این همچنین می‌تواند سرعت کافی برای ارسال اطلاعات مختلف توسط کامپیوتر به سنسور‌های دیتا (حرکتی و جهت گیری) فراهم کند؛ هر چند که این سرعت نمی‌تواند به میزان هدست‌های بالارده‌ای نظیر HTC Vive برسد.

ما نمی‌دانیم که آیا با پهنای باند حداکثری و تأخیر حداقلی می‌توان از این هدست استفاده کرد یا خیر! حتی خود سامسونگ نیز نظری در مورد این سوال تا بدین لحظه نداده است. به طور کلی باید گفت که هدست Gear VR سامسونگ جایگاه خود را به عنوان بهترین هدست موبایلی حفظ کرده است؛ هرچند که شما اگر صاحب یک گوشی گلکسی اس 6 به بالا نباشید، باید به دنبال راه‌ حل دیگری برای آزمودن این هدست باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*