تاکاتا

فراخوان بزرگ خودرو‌های جگوار لندرور برای مشکل ایربگ‌های تاکاتا

کیسه‌های هوای معیوب شرکت تاکاتا ، تا کنون تولید کنندگان بی شماری را مجبور به بازرسی مجدد میلیون‌های دستگاه خودرو کرده است. تا به حالااین نقص ایمنی، چندین تلفات به بار آورده و تعداد خودرو‌های درگیر این موضوع، همچنان در حال رشد هستند. شرکت جگوار لندرور نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به تازگی فراخوان 54 هزار نمونه از محصولاتش را صادر کرد. برای جزئیات بیشتر با گجت نیوز همراه شوید.

مشکلات کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا مدت زمان زیادی است که اکثر کمپانی‌های مطرح خودروسازی را به چالش کشیده است. شرکت بریتانیایی جگوار لندرور نیز به طور بالقوه‌ای در گیر این نقص فنی شده و در حال حاضر در خواست بازبینی بیش از 54 هزار واحد از خودروهایش را ارسال کرده است تا مالکین، پیش از ایجاد خطر جانی، خودرو خود را تعمیر و تحت بازرسی قرار دهند.

طبق مسئله‌ای که به مالکان خودروهای مرجوعی اعلام شده، ظاهرا محصولات کیسه هوای تاکاتا در صورت ماندن دراز مدت در معرض حرارت و رطوبت به طور هم‌زمان، دچار اختلال خواهد شد و ایجاد این عیب در عملکرد سیستم، امکان انفجار کیسه‌ هوا مقابل صورت سر نشینان را افزایش می‌دهد.

تاکاتاتمامی این 54 هزار خودرو مرجوعی در خیابان‌های کشور ایالات‌متحده در حال تردد هستند. در این میان، محصولات درگیر عیب شامل 20 هزار دستگاه از مدل‌های خاص جگوار XF تولید سال‌های 2009 تا 2001 و 34 هزار دستگاه از خودروهای لندرور تولید‌ سال‌های 2007 تا 2011 هستند.

جگوار لندرور بنا بر شدت مرجوعی‌ها تا کنون در چهار سری فراخوان مستقل، خودرو‌های معیوب را تحت تنظیم مجدد قرار داده که تعداد آن نهایتا به بیش از 100 هزار نمونه خواهد رسید.

برنامه‌ریزی‌های جگوار لندرور طبق میزان معیوبیت خودرو‌ها اولویت‌بندی شده و خودروهایی که در سری آخر فراخوان قرار گرفتند، از خطرات کم‌تری برخوردار بودند. مالکان خودرو‎های مرجوعی نیز تنها کافی است در زمان مشخص، خودرو خود را به نمایندگی تحویل دهند تا قسمت دارای اشکال آن بدون صرف هیچ گونه هزینه‌ی اضافی، تعویض و جایگزین شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*