حمله سایبری به بانک‌های ایران

اطلاعیه فوری فرماندهی سایبری درباره حمله به زیرساخت‌های بانکی کشور

فرماندهی سایبری کشور از وقوع یک حمله سایبری به بانک‌های ایران از جمله ملی، صادرات و تجارت خبر داد که به اختلال موقت در سامانه‌های کارت‌محور منجر شد.

فرماندهی سایبری کشور با انتشار اطلاعیه‌ای رسماً از وقوع حمله سایبری به بانک‌های ایران خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، حمله‌ای هدفمند زیرساخت‌های مرتبط با سامانه‌های کارت‌محور بانک‌های ملی، صادرات و تجارت را دچار اختلال سامانه‌های کارت‌محور کرده است. بررسی‌های فنی فرماندهی سایبری کشور نشان می‌دهد که مهاجمان با هدف ایجاد ناهماهنگی در خدمات بانکی روزمره مردم وارد عمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید

اولویت امنیت دارایی‌های مردم است

حمله سایبری به بانک‌های ایران

مقامات فرماندهی سایبری کشور اعلام کردند بلافاصله پس از شناسایی این حمله سایبری به بانک‌های ایران، تیم‌های حفاظتی وارد عمل شده و اقدامات دفاعی را فعال کردند. به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و برای حفظ امنیت دارایی‌های مردم، بخشی از خدمات مبتنی بر کارت مانند کارت‌خوان‌ها و خودپردازها به صورت موقت از دسترس خارج شده است. این اختلال سامانه‌های کارت‌محور در حالی رخ داد که تیم‌های تخصصی امنیت سایبری مشغول رصد لحظه‌ای و پاکسازی آثار مخرب هستند.

در بیانیه فرماندهی سایبری کشور تأکید شده است که داده‌ها و حساب‌های بانکی شهروندان در امنیت کامل قرار دارد و هیچ نفوذی به پایگاه‌های داده اصلی صورت نگرفته است. همچنین از مردم خواسته شده است اخبار تکمیلی درباره اختلال سامانه‌های کارت‌محور را صرفاً از طریق مراجع رسمی و کانال‌های اطلاع‌رسانی معتبر دنبال کنند. به نظر می‌رسد حمله سایبری به بانک‌های کشور یکی از سازمان‌یافته‌ترین حملات سال‌های اخیر علیه زیرساخت‌های مالی کشور بوده باشد.

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات