با توجه به تداوم اختلالات در شبکه پرداخت جایگاههای سوخت سراسر کشور، سخنگوی این صنف به رانندگان توصیه کرد برای سوختگیری تا زمان حل مشکل فنی پول نقد همراه داشته باشند.
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاههای سوخت کشور با اشاره به شرایط پیشآمده در خصوص حمله سایبری به بانکهای ایرانی، وضعیت سوختگیری در جایگاههای سراسر کشور را تحت تأثیر این چالش دانست و اعلام کرد که به دلیل اختلالات گسترده در سامانههای بانکی، احتمال موفقیت در انجام تراکنشهای الکترونیکی و پرداخت بهای سوخت از طریق کارتخوانهای مستقر در جایگاهها به شدت کاهش یافته است.
با عنایت به آخرین اخبار داخلی، وی در همین راستا به تمامی رانندگان و مراجعین توصیه کرد که برای جلوگیری از بروز وقفه در فرایند سوختگیری و سردرگمی در پمپبنزینها، تا اطلاع ثانوی و بازگشت شرایط به حالت عادی، حتماً پول نقد به همراه داشته باشند و در صورتی که این امکان فراهم نبود از روش جایگزین کارت به کارت استفاده کنند.
گزارشهای میدانی و بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران و مشتریان نظام بانکی نشان میدهد که از صبح امروز، بار دیگر برخی سامانهها و خدمات زیرساختی بانکها با اختلالات فنی و کندی مواجه شدهاند. بسیاری از شهروندان در سراسر کشور از ناتوانی در انجام تراکنشهای بانکی، عدم دسترسی به اپلیکیشنهای پرداخت آنلاین و ناکامی در استفاده از برخی درگاههای پرداخت اینترنتی گلایه دارند.
این وضعیت در حالی است که پیش از این نیز تعدادی از بانکهای بزرگ کشور از جمله ملی، صادرات و تجارت با مشکلات فنی مشابهی دستبهگریبان بودند و گزارشهای امروز حاکی از گسترش این اختلالات به سایر مؤسسات مالی از جمله بانکهای کشاورزی، رفاه و چندین بانک دیگر است.
تداوم این اختلال در شبکه بانکی و ناتوانی در استفاده از کارتهای بانکی، پیامدهای مستقیمی بر چرخه توزیع سوخت داشته و موجب ایجاد صفهای طولانی و افزایش تراکم مراجعین در برخی پمپبنزینها شده است که روند عادی سوختگیری را با کندی چشمگیری مواجه کرده و باعث بروز مشکلات متعددی برای رانندگان و اپراتورهای جایگاههای سوخت شده است.
گجت نیوز آخرین اخبار تکنولوژی، علم و خودرو 
