ايسر : مايکروسافت در بازار تبلت شکست خواهد خورد!

در حالي، هفته گذشته مايکروسافت نخستين تبلت خود را معرفي کرد که نه تنها افکار عمومي بلکه شرکاي کاري و تجاري‌اش نيز از اين موضوع کمترين اطلاعي نداشتند. حال ايسر، يکي از شرکاي کاري و توليدکننده سخت‌افزارهاي ويندوزي نسبت به معرفي و عرضه تبلت سرفيس مايکروسافت نظر مساعدي نداشته و اعلام نموده که مايکروسافت در اين بازار شکست خواهد خورد.

به نظر مي‌رسد نه تنها رقبا بلکه دوستان مايکروسافت نيز از خبر ساخت تبلت‌هاي سرفيس خوشحال نشده‌اند! اوليور آهرن، معاون ارشد و مدير اجرايي بخش خاورميانه، افريقا و اروپاي شرکت ايسر به خبرنگار بنگاه خبرپراکني رويترز اعلام کرد که استراتژي مايکروسافت براي مقابله با اپل و عرضه تبلت سرفيس، به شکست خواهد انجاميد.

مايکروسافت هفته گذشته در مراسم ويژه‌اي که شباهت زيادي به برنامه‌هاي اپل داشت، از نخستين تبلت ويندوزي ساخت خود پرده‌برداري کرد. در حالي که انتشار اين خبر بحث و نظرات متعددي را در اين حوزه به پا کرده است، هنوز کارشناسان پرسش‌هاي متعددي پيرامون قيمت، عمر باتري و نحوه‌ي اتصال اين گجت را در ذهن دارند.

مدير ارشد شرکت ايسر معتقد است:

«به نظرم رويکردي که مايکروسافت در پيش گرفته به هيچ وجه موفقيت‌آميز نخواهد بود، چرا که به قول معروف با يک گل بهار نمي‌شود و آنها نيز با توليد تنها يکي دو تبلت نمي توانند خود را در بين کلوپ توليدکنندگان سخت‌افزار جا کنند!»

او در ادامه گفت:

«مايکروسافت هم‌اکنون با تعداد زيادي از توليدکنندگان رايانه‌هاي شخصي در اقصي نقاط جهان همکاري مي‌کند، در حالي که اپل به تنهايي برنامه‌هاي خويش را به پيش مي‌برد؛ به همين خاطر مايکروسافت نمي‌تواند الگوي اپل را در پيش گرفته و به سرانجام برساند. از سوي ديگر مايکروسافت تنها يک بخش از کامپيوتر را توليد مي‌کند، بخش بسيار مهمي از کامپيوتر، اما فقط يک بخش از کامپيوتر!»

وي همچنين در ادامه افزود:

«مايکروسافت در عوض آنکه انرژي و پتانسيل خود را براي توسعه هر چه بيشتر ويندوز 8 صرف کند، به بيراهه رفته و کارزاري جديد را با اپل آغاز کرده است. موضوعي که مي‌تواند بر متضرر شدن شرکا و کاربران نهايي‌اش منتج شود.»

از سوي ديگر موسس شرکت ايسر نيز نظر مساعدي نسبت به اين موضوع ندارد. وي پيشتر ابراز داشته بود، رويکردي که مايکروسافت در پيش گرفته موجب مي‌شود تا توليدکنندگان سخت‌افزار که سيستم‌هاي خود را به ويندوز 8 مجهز کرده‌اند، نتوانند حضور موفقي در بازار پررقابت امروزي داشته باشند.

وي در ادامه گفته بود که به تحليل استراتژي فعلي مايکروسافت پرداخته و هيچ دليلي را براي اين اقدام آنها و حضور در بازار سخت‌افزار نيافته است. چرا که براي ياران استيو بالمر، سودآوري فروش حق امتياز ويندوز به مراتب بيشتر از فروش سخت‌افزار است.

از طرف ديگر، سخنگوي شرکت دل نيز با بي‌ميلي از مايکروسافت پشتيباني کرده و اذعان داشته که:

«ما همچنان به مايکروسافت و ويندوز 8 متعهد باقي خواهيم ماند و مي‌کوشيم تا تبلت‌هاي خود را به زودي عرضه نماييم.»

جاي تعجب نيست شرکاي اصلي مايکروسافت، که هيچ اطلاعي از وجود چنين تبلتي نداشته‌اند، احساس نارضايتي کنند؛ هم‌اکنون آنها شريک سابق خود را رقيبي جدي مي‌دانند که با توجه به سرمايه بالاي مادي و انساني‌اش مي‌تواند آنها را از گردونه خارج کند، به همين خاطر در لاک دفاعي فرورفته‌اند.

در همين راستا، جان داوسن، يکي از تحليلگران برجسته موسسه اووم (Ovum) معتقد است :

«که حرکت مايکروسافت موجب دلزدگي شرکاي سخت‌افزاري مي‌شود، به نحوي که آنها مايکروسافت را به چشم رقيب خواهند ديد».

از سويي ديگر، مايکروسافت مي‌کوشد تا با تمام توان و الگو برداري از رويکرد اپل در عرضه محصولات، ترکيبي از سخت‌افزار و نرم‌افزارهاي توليدي خويش را در قالب کالايي مستقل با استانداردهاي خود، روانه بازار نمايد. بدين ترتيب شاهد افزايش رقابت در بين توليدکنندگان تبلت و اولترابوک‌هاي ويندوز 8 و RT با iOS اپل و آندرويد گوگل خواهيم بود.

در پايان مدير ارشد ايسر ابراز اميدواري مي‌کند، حتي اگر پروژه سرفيس مايکروسافت با توفيق همراه نباشد، بهتر است اميدوار باشيم که کاربران و خريداران نهايي محصولات، از چنين رقابت‌هايي آسيب نبينند!

نظر شما چيست؟ آيا مايکروسافت در عرضه تبلت‌هاي ويندوزي موفق خواهد بود؟ اگر قصد خريد تبلت را داشته باشيد، کدام محصولات شما را جذب خود مي‌کند؟ و سوال آخر اينکه، مايکروسافت مي‌تواند الگوي اپل را با موفقيت به سرانجامي نيک فرجام برساند؟

اخبار مرتبط با تبلت مایکروسافت:


منبع : CNET

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*