همکاري سونی و پاناسونیک در توليد تلویزیون های OLED رسما تاييد شد

دو روز پیش از شایعاتی در خصوص همکاری مشترک پاناسونیک و سونی برای تولید تلویزیون های OLED در وب منترشد. امروز این دو غول الکترونیک ژاپنی به صورت رسمی اعلام کردند که تصمیم دارند با تشکیل تیم مشترکی به کار بر روی تکنولوژی تلویزیون های اچ دی OLED بپردازند و عرضه تجاری محصولات شان را از 2013 آغاز خواهند کرد.

با این همکاری دو شرکت می توانند تکنیک های ویژه ای را که هر کدام تا کنون توسعه داده اند، با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از آن در تولید پنل های بزرگ OLED با صرفه بیشتری بهره گیرند. البته تا زمان به نتیجه رسیدن این همکاری، دو شرکت تصمیم دارند همچنان به توسعه و تجاری سازی محصولات رقابتی خود در زمینه نسل بعدی تلویزیون های اچ دی OLED ادامه دهند.

آیا این مشارکت توان رقابت با دو همتای کره ای آنها، یعنی ال جی و سامسونگ را خواهد داشت؟ دو شرکتی که به صورت جداگانه و رقابتی در حال آماده سازی تلویزیون های OLED با کیفیت بسیار بالا و فوق نازک هستند. و قرار است محصولات شان تا پایان امسال راهی بازار شوند. پیش بینی می شود که اگر زوج سونی-پاناسونیک بتوانند قیمت این محصول را کاهش داده و به بازه زیر10هزار دلار برسانند، همزمان با استقبال بالای بازار، این محصول جدید را زودتر عمومی و همه گیر خواهند نمود.


منبع : ENgadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*