تغییر نام اپل واچ به آی واچ

آیا ساعت هوشمند بعدی اپل « آی واچ » نام خواهد داشت؟

در حالی که یک هفته دیگر اپل میزبان یک رویداد خبری و احتمالاً معرفی یک ساعت هوشمند جدید خواهد بود، شایعات حاکی از انتخاب نام آی واچ (iWatch) برای نام نسل دوم ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است. لازم به ذکر است که اپل هفته آینده هفتم سپتامبر (17 شهریور ماه) میزبان یک رویداد خبری خواهد بود که در آن انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها از آیفون، ساعت هوشمند و مک بوک جدید خود رونمایی کنند.

از همان ابتدای پخش شایعه در حال کار بودن اپل بر روی ساخت یک ساعت هوشمند، به عقیده‌ی خیلی‌ها این ساعت دیگر اپل واچ نام نخواهد داشت و این کمپانی کوپرتیونیی نام آی واچ (iWatch) را برای نسل جدید ساعت‌های خود برگزیده است.

چرا که نه؟ اپل به لطف استفاده از پیشوند “i” در نام دیوایس‌های موبایلی خود موفق شد به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی موجود بر روی کره زمین تبدیل لقب گیرد. آیپاد، آیفون و آیپد محصولات این شرکت هستند که همگی از این پیشوند استفاده می‌کنند تا اپل عملاً جذاب‌ترین و بهترین نام دیوایس‌های موجود در بازار را نسبت به رقبای دیگر خود در اختیار داشته باشد. اپل آنقدر روی نام دیوایس‌های خود حساس است که حتی پس از 3 سال جنگ و جدال با شرکت سیسکو، اجازه استفاده از این نام را به هیچ عنوان نداد و آن را به عنوان یک برند به اسم شرکت خود ثبت کرد. حال این شرکت نام آی واچ (iWatch) را در چندین کشور به ثبت رسانده‌ و پرونده‌های متعددی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا دارد.

زمانی که اپل برای نخستین بار از ساعت هوشمند خود رونمایی کرد نام آن را بر خلاف نام سایر دیوایس‌های هوشمند خود، اپل واچ (Apple Watch) برگزید. ظاهراً یک شرکت به نام OMG Electronics قبل‌تر از اپل و در سال 2012 میلادی (2 سال پیشتر از عرضه ساعت اپل) از ساعت هوشمندی با نام آی واچ بر روی وب‌سایت Indiegogo رونمایی کرده و به تبع آن برند iWatch را نیز به نام خود ثبت کرده است.

تغییر نام اپل واچ به آی واچ

اپل واچ ساخت شرکت OMG Electronics

تغییر نام اپل واچ به آی واچ

سند ثبت نام آی واچ به نام شرکت اپل

حال اپل قصد دارد در تاریخ 7 سپتامبر (17 شهریور ماه) از نسل دوم ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کند که احتمالاً این ساعت‌ها دارای نام آی واچ (iWatch) خواهند بود. یک برنامه ثبت علامت تجاری آسیایی تأیید کرده است که این برند هفته گذشته تأیید شده است.

عرضه اپل واچ (یا آی واچ اپل) در دو نسخه مختلف

در همین راستا مینگ-چی کو (Ming-Chi Kui) تحلیلگر اپل چندی پیش عنوان کرده است که نسل دوم ساعت‌های هوشمند اپل در دو نسخه مختلف عرضه خواهند شد. هرچند که متأسفانه هیچ یک از آن‌ها قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را نخواهند داشت تا شما همچنان برای استفاده از آن‌ها نیازمند گوشی‌های هوشمند آیفون باشید. مدل گران قیمت‌تر این ساعت حاوی GPS و بارومتر خواهد بود. علاوه بر این هر دو ساعت معرفی نشده اپل از نظر ضد آب بودن، عمر باتری و سرعت پردازنده از پیشرفت محسوسی برخوردار بوده‌اند.

آیا به نظر شما انتخاب نام آی واچ برای نسل جدید این ساعت‌ها می‌تواند به فروش بیشتر و بهتر آن‌ها کمک کند؟ آیا اپل این تصمیم را برای تغییر نام ساعت خود خواهد گرفت؟ تمام این سوال‌های گنگ و بی‌جواب هفته آینده و طی رویداد تابستانی اپل مشخص خواهد شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*