Google I/O : امکان استفاده از Google Docs بصورت آفلاین میسر شد

گوگل در کنفرانس Google I/O اعلام کرد که امکان استفاده از سرویس محبوب و مجانی Google Docs بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت میسر شده است. Google Docs یک سرویس نرم‌افزاری تحت وب است که امکانات مشابه آفیس مایکروسافت را البته در سطحی پایین‌تر ارائه می‌کند. Google Docs پیش‌از این، تنها بصورت آنلاین در دسترس بود اما حالا گوگل امکان دسترسی به نرم‌افزارهای این سرویس بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت را فراهم کرده است.

گوگل اعلام‌ کرده که از این پس حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید باز هم می‌توانید به کار خود برروی فایل‌های متنی Word و یا Spreadsheet (سرویس مشابه اکسل) ادامه دهید، اما فعلا امکان دسترسی آفلاین به Presentation (سرویس مشابه پاورپوینت آفیس) یا Drawings وجود ندارد.
در حال حاضر کاربران می‌توانند فایل‌های متنی Word را بصورت آفلاین و از طریق Google Docs مشاهده و یا ویرایش کنند اما فایل‌های Spreadsheet تنها قابل مشاهده هستند و برای ویرایش باید حتما به اینترنت متصل باشید.
برای استفاده آفلاین از Google Docs حتما باید از مرورگر Chrome استفاده کنید یعنی کاربرانی فایرفاکس یا اینترنت‌اکسپلور و مرورگرهای دیگر، برای استفاده از Google Docs حتما باید به اینترنت متصل باشند.


منبع : Google

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*