ساعت‌های فسیل، اولین میزبانان پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ کوالکام

ساعت‌های فسیل، اولین میزبانان پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ کوالکام

ساعاتی پیش کوالکام از جدیدترین تلاشش برای حضور قدرتمند در بازار گجت‌های پوشیدنی پرده برداشت و آن هم چیزی نبود به جز پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ (Snapdragon Wear 2100) که قرار است با قرار گرفتن بر روی ساعت‌های هوشمند کمپانی فسیل (Fossil)، کاربران این گجت را با قابلیت‌های جدیدی شگفت‌زده کند.
جیم مریک (Jim Merrick) مدیر اجرایی بخش بازاریابی محصولات کوالکام در گفتگویی با وبسایت ZDNet، از پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ که چند ماه پیش از آن رونمایی به عمل آمده بود، به عنوان کلید ورود به دنیای مد و فشن یاد می‌کند. این پردازنده دومین نسل از چیپست‌های کمپانی کوالکام است که به طور اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید ویر عرضه می‌شوند.

اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ قرار است که به چهار روش نوآورانه‌ باعث افزایش کارایی محصولات پوشیدنی شود: افزایش عمر شارژ باتری از طریق بهینه سازی مصرف انرژی، امکان تولید گجت‌ها با سایز کوچکتر، سنسورهای با مصرف انرژی پایینتر در ترکیب با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن و رنج متنوعی از فناوری‌‌های ارتباطی، این چهار روش اصلی را تشکیل می‌دهند.

کوالکام با ساخت اسمارت واچ Toq یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که وارد بازار ساخت گجت‌های پوشیدنی شد، اما رفته رفته این کمپانی به جای یک تولیدکننده‌ی اصلی، به تامین کننده‌ی قطعات سخت افزاری مورد نیاز این محصولات تبدیل شد که همانطور که آقای مریک می‌گوید، آنها با این روش توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار مستحکم کنند و پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ نیز در همین راستا تولید شده است.

پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ در محصولات بیشتری دیده خواهد شد

ساعت‌های فسیل، اولین میزبانان پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ کوالکام

پردازنده‌های سری اسنپدراگون کمپانی کوالکام در حال حاضر بر روی بیش از ۱۰۰ مدل از گجت‌های پوشیدنی بازار دیده می‌شوند و ۸۰ درصد از ساعت‌های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید ویر استفاده می‌کنند، به این چیپست‌ها مجهز شده‌اند. کمپانی فسیل نیز یکی از همین برندهاست که به سبب افزایش تقاضای کاربران برای این گجت‌‌ها، حضوری فعال در این بازار داشته است.

گرگ مک‌ کلوی (Greg McKelvey) مدیر استراتژی گروه تجاری فسیل درباره‌ی رونمایی از این محصولات جدید اعلام کرده است که آنها برنامه‌ی طولانی مدتی برای معرفی ۱۰۰ مدل از محصولات پوشیدنی خود تا پایان سال جاری میلادی دارند. طبق گفته‌های او، کمپانی فسیل به دنبال این است که روزی تمام محصولات و ساعت‌های هوشمند آنها دارای یک ارتباط و پیوستگی با یکدیگر باشند.

جیم مریک اعلام کرده است که با وجود این که هنوز نرم افزارهای چندان مهمی برای گجت‌های پوشیدنی عرضه نشده است، اما این بازار تا پایان سال ۲۰۲۰ به دو برابر میزان فعلی خود گسترش خواهد یافت. طبق پیش‌بینی‌های IDC، فروش کالاها در آن سال به ۲۱۳.۶ میلیون واحد خواهد رسید که از این تعداد، ۵۰ درصد را ساعت های هوشمند به خود اختصاص خواهند داد.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده جدید ترین مدل های پاور بانک با بهترین قیمت و انواع هندزفری بلوتوث حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*