وارانتی آیفون 7

وارانتی آیفون 7 شامل صدمات احتمالی ناشی از آب نخواهد شد

پرچم‌ داران جدید اپل یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با داشتن گواهینامه IP67 به معنای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و این یعنی این دستگاه ها تا عمق 3.2 فوتی آب، می‌توانند تا 30 دقیقه دوام بیاورند. اگرچه تضمین شده که این گوشی های هوشمند در برابر آب و گرد و غبار ایمن باشند، اما احتمالا دوست نداشته باشید که هیچ وقت آیفون جدید شما به خاطر در ارتباط بودن با آب آسیب ببیند چرا که اپل اعلام کرده که وارانتی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، شامل صدمات احتمالی ناشی از آب نخواهد شد.

خدمات وارانتی آیفون 7 شامل خسارات ناشی از آب نمی‌شود؛ آیفون های جدید ضد آب نیستند؟!

دلیلی که اپل برای این موضوع آورده، کاهش پیدا کردن مقاومت دستگاه در برابر آب در طول زمان است که در این صورت، ممکن است در آینده آیفون شما دیگر نتواند در برابر آب یا مایعات دیگر، ایمن باشد. هر چند اپل اعلام کرده که سیستم حفاظتی آیفون ها در برابر آب، همانند ساعت های هوشمند این شرکت است، اما شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که سازندگان به هنگام معرفی ساعت هوشمند اپل واچ 2 نیز تنها اعلام کردند که این گجت در برابر آب مقاومت داشته اما هیچ گاه نگفتند که “ضد آب” است. در واقع شما به راحتی می‌توانید هنگام ورزش کردن زیر باران، از اپل واچ استفاده کنید و یا موقع شستن دست‌ها، نیازی به در آوردن این ساعت نخواهید داشت؛ اما ما توصیه نمی‌کنیم که این ساعت را زیر آب بگیرید یا آن را در ارتباط مستقیم با آب قرار دهید.

البته اپل در این زمینه تنها نیست و شرکت سامسونگ نیز با اینکه گواهینامه IP67 را برای گوشی های هوشمند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج دریافت کرده، اما خدمات وارانتی خود را شامل صدمات ناشی از آب نمی‌داند.

در نهایت باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که این موضوع را جدی گرفته و هنگام انجام کارهای مختلفی همچون دوش گرفتن، ساعت هوشمند خود را کنار بگذارید چرا که اگر به هر دلیلی، آب وارد دستگاه شما شود، باید هزینه زیادی را برای تعمیر آن پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من سونی Z2 دارم چند بار زیر آب دریا (دریای جنوب) و استخر هم فرو بردم و فیلم برداری و عکاسی کردم ولی آخ نگفته هنوز مثل روز اولش کار میکنه

  2. گوشی ضد آب یعنی سونی

    فقط سونی ضد آبه

  3. حتماً قابلیت ضد آبش یه عیب و ایرادی داره که شامل گارانتی نمیشه!! پس چطور گواهی IP67 رو بش دادن؟؟
    نمیشه بهش اعتماد کرد

  4. afarin iphone 7 vali hanoz record samsung ro to zed ab bodan nazad