اسکن امواج مغز

افشای عمیق‌ترین رازهای شما با اسکن امواج مغز ؛ اطلاعات شخصی افراد در کمین خطر

اخیراً محققان به علمی از اسکن امواج مغز دست یافته‌اند که می‌تواند با دسترسی به مقدار بیشتری از ماده خاکستری مغز شما، اطلاعات شخصی‌تر و رازهای نهفته در شما را نیز به دست آورد. هرچند این قضیه می‌تواند برای علم پزشکی کمک شایانی باشد؛ ولیکن بدون شک فروش اطلاعات شخصی افراد در آینده‌ای نزدیک در کمین خطر قرار خواهد داشت.

به خودی خود تأیید هویت شما با اسکن مغز یک دستاورد بسیار عالی به حساب می‌آید اما تحقیقات جدید گروهی از دانشگاه فناوری تگزاس نشان می‌دهد که الکتروانسفالوگرام (EEG) می‌تواند دنیای جدیدی از نگرانی‌ها را برای حریم خصوصی انسان‌ها به همراه داشته باشد.

همانطور که می‌دانید امواج مغزی هیچگاه تقلبی نیستند و درست همانند اثر انگشت افراد می‌مانند. حال این گروه تحقیقاتی اپلیکیشن‌های مختص اسکن مغز را طراحی کرده کرده‌اند که می‌تواند خیلی بیشتر از گذشته به ماده خاکستری مغز شما نفوذ پیدا کرده تا به آسانی عمیق‌ترین راز و رمز‌های نهفته در ذهن شما را بر ملا کند.

دو محقق امنیتی با نام‌های عبدل سروادا (Abdul Serwadda) و ریچارد ماتوو (Richard Matovo) به تازگی با آزمودن همراه یک جفت سیستم احراز هویت اسکن مغز تلاش‌هایی را برای به دست آوردن اطلاعات شخصی‌تر افراد توسط امواج مغزی ناشناخته انجام داده‌اند. این جفت توسط یک سیستم یادگیری ماشینی که از مقایسه اسکن امواج مغزی جدید با امواج مغزی از یک گروه شناخته شده الکولیک استفاده می‌کند به وجود آمده‌اند. اینک ماشین مورد نظر می‌تواند 25 درصد راز و رمز‌های افراد را شناسایی کند. با این حال محقق سروادا می‌گوید که آن‌ها شگفت زده نشده و می‌دانند سیگنال‌های مغزی چقدر از لحاظ اطلاعات غنی هستند.

آیا فروش اطلاعات شخصی افراد با اسکن امواج مغز در آینده به وقوع خواهد پیوست؟

ماشین ساخت این محققان می‌تواند به طور کلی منفعت زیادی را برای علم پزشکی به همراه داشته باشد اما با توجه به این که اسکنرهای امواج مغز می‌توانند خیلی نزدیک به جریان اصلی مغز باشند، ممکن است اطلاعات برای به دست آوردن ویژگی‌های شخصی افراد استفاده شود.

اگر تا به حال حتی از طریق شبکه‌های اجتماعی که عضو آن‌ها هستید نیز اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نگذاشته باشید، اینک باید به این بی‌اندیشید که افراد می‌توانند توسط امواج مغز شما اطلاعاتتان را به دست آورده و آن‌ها را بفروشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*