اینستاگرام

امکان فیلتر کردن کلمات نامناسب از بخش نظرات اینستاگرام فراهم شد

اینستاگرام بدون شک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان به شمار می‌رود که تمرکز خود را بر روی به اشتراک گذاری تصاویر و همچنین ویدیو‌ها قرار داده است. این شبکه اجتماعی در طی 5 سال موفق شد از یک استارت آپ معمولی به یک شبکه اجتماعی بزرگ نظیر فیس بوک تبدیل شود و حالا از بیش از 500 میلیون کاربر میزبانی می‌کند.

در یک شبکه اجتماعی به این وسعت و محبویت، مشکلاتی نظیر مشاهده محتوی و نظرات زشت و رکیک کاملا عادی است؛ این مشکل در بین کاربران هم وطن خودمان و پست‌های مربوط به شخصیت‌های شناخته شده ایرانی نیز بسیار مشهود است و کاربران بسیاری را از این شبکه دور کرده است. خوشبختانه اینستاگرام امروز قابلیت‌های جدیدی را در جهت مقابله با این مسئله در اپلیکیشن خود معرفی کرده است و حالا کاربران می‌توانند کلمات رکیک و نامناسب در بخش نظرات تصاویر خود در اینستاگرام را به سادگی فیلتر کنند.

کوین سیستروم – یکی از موسسان و مدیرعامل اینستاگرام – در وبلاگ رسمی این شبکه اجتماعی اعلام کرد که می‌خواهند فرهنگی را در شبکه اینستاگرام به وجود آورند که کاربران در آن احساس امنیت داشته باشند و کمتر با اصطلاحات و لغات زشت برخورد کنند. مسئولان اینستاگرام می‌خواهند از پاکیزه بودن فضای این سرویس اطمینان حاصل کنند تا کاربران به سادگی بتوانند در آن احساس امنیت داشته باشند و تجربه‌های خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.

این قابلیت جدید حالا برای تمامی کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در دسترس قرار گرفته است. کافیست در بخش پروفایل خود در اپلیکیشن بر روی آیفون چرخ دنده کلیک کنید تا گزینه جدید Comment را ببینید. در اینجا می‌توانید لیستی از تمامی کلمات نامناسب از نظر خود را وارد کنید. پس از ثبت این لیست، تمامی نظرات حاوی لغات آن در این سرویس اجتماعی (برای پست‌های خودتان) حذف می‌شوند.

این کمپانی لیستی پیش فرض از کلماتی که احتمالا به مزاق بسیاری از کاربران خوش نمی‌آید را آماده کرده است که می‌توانید از این لیست از پیش آماده شده نیز استفاده کنید؛ با این حال با توجه به انگلیسی بودن لغات این لیست، به کاربران ایرانی پیشنهاد می‌کنیم حتما لیست کلمات نامناسب را خودشان در بخش مربوطه ایجاد کنند. ایده این قابلیت جدید بسیار ساده است: کافیست به اینستاگرام بگویید که کلمات مورد نظر را دوست ندارید، تا دیگر آنها را در بخش نظرات پست‌های خود در این شبکه مشاهده نکنید.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا فضای نا امن و باز نظرات در این شبکه اجتماعی محبوب شما را نیز آزار می‌دهد؟ آیا از این قابلیت جدید استفاده خواهید کرد؟‌ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کار جالبیه ولی متاسفانه بی فرهنگی و .. با این چیزا درست نمشه باید شبکه های اجتماعی عوض فیلتر شدن توسط دولت و … برای مردم فرهنگ سازی بشن اینجوری خیلی بهتره و مردم میفهمن اگه جایی ازاد بودن واسه خودشون خط قرمز هایی تعیین کنندتا این مشکلات پیش نیاد

  2. برای ایرانی ها کاری نداره که، در کلمات نامناسب به جای مثلا حرف ک حرف گ مینویسن خخخخخخ