طراحی آیفون 2017 چگونه خواهد بود؟!

طراحی آیفون 2017 چگونه خواهد بود؟!

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر محصولات شرکت اپل و همچنین نویسنده KGI Securities امروز اطلاعات جدیدی را از گوشی آیفون 2017 اپل فاش کرد. این تحلیلگر که قبلا هم پیش گویی هایی در مورد محصولات اپل ارائه کرده بود و اکثرا صحیح بودند، به تازگی اعلام کرده است که بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی وب سایت AppleInsider، آیفون های بعدی اپل همان طراحی خاص و ویژه ای را خواهند داشت که سال ها منتظرش بودیم. در مورد طراحی آیفون 2017 بخش جلو و پشتی گوشی از جنس لایه شیشه ای سخت خواهد بود و فریم فلزی آن نیز از جنس استیل ضد زنگ در نظر گرفته خواهد شد. 

طراحی آیفون 2017 نسبت به آیفون 7 بسیار تفاوت خواهد داشت

با این که تمامی رسانه های خبری از فروش خوب گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خبر می‌دهند اما در مقایسه با سری آیفون 6 اس، آمار فروش سری 7 خیلی درخشان نبوده است. این آنالیزور در ابتدای سال میلادی اعلام کرده بود که گوشی های سری آیفون 7 با فروش خوبی مواجه نخواهند شد. با توجه به آمارهای فروش موجود شاید این صحبت کمی اغراق آمیز باشد اما نادرست هم نبود. زیرا این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که زبان طراحی گوشی های آیفون سه سال است که هیچ گونه تغییری نکرده است.

این هفته خبرهایی در مورد برنامه ریزی اپل به منظور تولید گوشی آیفون 8 (یا آیفون 7 اس) منتشر شد. به همین منظور مینگ چی کو نیز اعلام کرد که آیفون بعدی اپل تغییرات اساسی و ریشه ای خواهد کرد. شاید طراحی تمام شیشه ای آیفون تازگی نداشته باشد ولی هر چه که باشد به منظور کاهش ایجاد خط و خش بر روی گوشی عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه جت بلک آیفون 7 خواهد داشت. همان طور که می‌دانید آیفون 7 جت بلک در برابر خط و خش بسیار آسیب پذیر است. موردی که خود شرکت اپل نیز رسما در وب سایت خود به آن اشاره کرد. هر چند فروش این نسخه بسیار بالا بوده و به دلیل براق و البته متمایز بودن با وجود قیمت گرانتر با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد.

همان طور که می‌دانید به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی در تمامی عرصه های سخت افزاری، ساخت یک گوشی تماما شیشه ای فعلا ممکن نخواهد بود. هر چند می‌توان فعلا فریم آن را فلزی در نظر گرفت. در هر صورت شرکت اپل فعلا به جای استفاده از فریم استیل ضد زنگ که دارای کیفیت بسیار بالایی است، از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. شاید استیل ضد زنگ در نهایت برای کاربر گرانتر تمام شود اما مسلما چهره ای لوکس تر به آن بخشیده و در کنار آن بدنه دستگاه را بسیار مقاومتر از گذشته خواهد ساخت. جالب است بدانید که این تحلیلگر اعلام کرده آیفون های 4.7 و 5.5 اینچی 2017 از شاسی شیشه ای برخوردار خواهند بود. حال آن که نسخه (های) حرفه ای تر فریمی از جنس استیل ضد زنگ خواهند داشت.

در هر صورت می‌بایست بود و دید که در سال 2017 اپل چه آیفون هایی را معرفی خواهد کرد و در واقع طراحی آیفون 2017 چه تغییری خواهد کرد. آیا نسخه های پلاس همانند آیفون 7 جت بلک افزایش قیمت خواهند داشت و از این رو یکی از آن مدل ها سطح بالاتر خواهد بود یا این که نسخه ای جدید با پسوند “پرو” توسط اپل معرفی خواهد شد؟

از سویی دیگر بعضی شایعات دیگر خبر می‌دهند که آیفون های بعدی از پنل های نمایشی OLED استفاده خواهند کرد. البته این موضوع قبل از معرفی آیفون های 7 برای این سری نیز مطرح شده بود. اما در هر صورت این تغییر را در سری 7 شاهد نبودیم. شاید بهتر باشد کمی بیشتر منتظر بمانیم تا اسنادی جدید و البته معتبر در این زمینه منتشر شود. از طرفی همان طور که می‌دانید سال آینده دهمین سالگرد تولید گوشی های آیفون است. به همین دلیل احتمالا در سال 2017 اپل کاربران خود را سورپرایز خواهد کرد. هنوز دقیقا معلوم نیست که آیفون بعدی چه نام داشته باشد. آیفون 7 پلاس یا آیفون 8؟! هر چه که باشد هم اکنون بهتر است از گوشی های سری آیفون 7 لذت ببریم.

در نهایت نظرتان در مورد آیفون بعدی چیست؟ از آیفون 2017 چه انتظاراتی خواهید داشت؟ آیا طراحی آیفون 2017 تغییری انقلابی خواهد کرد؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*