لغو پیامکهای تبلیغاتی

برای لغو پیامکهای تبلیغاتی به 195 شکایت کنید

چند ماه پیش سرویس یکپارچه لغو پیامکهای تبلیغاتی برای تمام اپراتورهای تلفن همراه راه اندازی شد اما همچنان مشترکان موبایل معتقدند که از طریق این سرویس نیز امکان لغو پیامکهای ناخواسته وجود ندارد.

اوایل سال جاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به مشکل دریافت انبوهی از پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی سرویس یکپارچه‌ای را برای لغو این پیامکها راه اندازی کرد که با استفاده از آن مشترکان هر سه اپراتور می‌توانستند جلوی دریافت پیامکهای مزاحم را بگیرند.

مشترکان از طریق این سامانه با ارسال پیامک به شماره 800 و یا شماره گیری #800* می‌توانستند پیامکهای تبلیغاتی را فعال یا غیر فعال کنند. با استفاده از این سرویس، مشاهده سرویس‌های فعال، قطع خدمات مبتنی بر محتوا و قطع پیامکهای تبلیغاتی ممکن شد و با شماره گیری کد ذکر شده لیستی از سرویسهای فعال به مشترک ارسال می‌شد. در صورت تمایل فرد به لغو پیامکهای تبلیغاتی، اپراتور این پیام‌ها را ظرف 24 ساعت غیر فعال می‌کند؛ اما با گذشت حدود شش ماه از راه اندازی این طرح، کاربران همچنان معتقدند که این شیوه برای لغو پیامکهای دریافتی کافی نبوده است.

لغو پیامکهای تبلیغاتی از طریق سامانه 800 با موفقیت همراه نبود

سامانه 800 آن‌طور که باید موفق نبود و کاربران تلفن‌ های همراه هنوز هم با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستند. مشترکان موبایل اعتقاد دارند که با وجود تماس‌های مکرر با سامانه 800، همچنان این پیامکهای ارزش افزوده برای آنها ارسال می‌شود. در برخی از موارد سامانه 800 به کاربر می‌گوید که هیچ سرویسی برای وی فعال نیست اما باز هم مشترکان این پیامکها را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، دریافت پیامکهای تبلیغاتی با سرشماره های مختلف نیز مسئله ای است که کاربران موبایل از آن ابراز نارضایتی کرده‌اند. لازم به ذکر است که این مشکل برای مشترکان تمامی اپراتورها وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کلی این موضوع را رد کرده و گفته بود که در صورت درخواست مشترکان برای لغو پیامکهای تبلیغاتی، دیگر امکان ارسال آن از طریق اپراتورها وجود ندارد. علی اصغر عمیدیان مشکل فعلی کاربران را ارسال کننده‌های شخصی عنوان کرد و گفت:

برخی از پیامکهای تبلیغاتی از طریق تلفن های شخصی به صورت انبوه ارسال می‌شود و با این ارسال کننده‌های شخصی نیز برخورد خواهد شد.

حسین فلاح، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این باره اظهار کرد که عملکرد سامانه 800 قابل قبول بوده و تا کنون 10 میلیون مشترک درخواست لغو پیامکهای تبلیغاتی را داشته‌اند اما گاهی اوقات این سیستم با باگ‌هایی روبرو می‌شود که به آن رسیدگی خواهد شد.

گفته می‌شود که با توجه به نارضایتی مشترکان از عملکرد سامانه 800 و دریافت پیامکهای ناخواسته، این افراد می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه 195 به رگولاتوری اعلام کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ارسال پیامکهای تبلیغاتی توسط شرکت مخابرات یا شرکت ایرانسل نقض صریح حقوق شهروندی و تجاوز به حریم خصوصی افراد است و قابلیت پیگرد قانونی را دارد این شرکتها گوشی مردم را با تابلو اعلانات اشتباه گرفته اند و بشدت روی اعصاب مردم هستند!