همراه داشتن گلکسی نوت 7

ازین پس همراه داشتن گلکسی نوت 7 در پروازهای ایالات متحده جرم محسوب میشود !

از پرچمدار جدید سری نوت سامسونگ می توانیم به عنوان بد شانس‌ترین گوشی هوشمند تاریخ یاد کنیم، پس مشکلات فراوانی که این گوشی به واسطه باتری های معیوبش برای سامسونگ ایجاد کرد، حالا اعلام شده که بر اساس قوانین جدید سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، همراه داشتن گلکسی نوت 7 در پروازهای ایالات متحده جرم محسوب میشود.

اگر شما نیز یکی از هواداران برند سامسونگ هستید، بدون شک در جریانید که گوشی‌های گلکسی نوت 7 این شرکت علی‌رغم بهره‌مندی از مشخصات و ویژگی‌های قابل توجه، به دلیل انفجار باتری، به فاجعه‌ای جبران نشدنی تبدیل شده است.

پس از این رسوایی بزرگ، یک ماه پیش شرکت سامسونگ پروژه بزرگ جمع آوری و فراخوانی تمامی گوشی‌های گلکسی نوت 7 معیوب از سرتاسر دنیا  را آغاز کرد. پس از گذشت مدت زمانی شرکت سامسونگ اعلام کرد که نیمی از گوشی‌های معیوب نوت 7 جمع آوری شده است و 90 درصد از کاربرانی که این سری از گوشی‌ها را در اختیار داشتند، آن را برای جایگزین شدن با مدل جدید پس داده‌اند. هر چند تعداد بسیار زیادی از نسخه های معیوب در انبار شرکت‌های مختلف واسطه‌ای، اپراتورها و همچنین فروشگاه‌های خرده فروشی وجود داشت.

اما از هفته گذشته دوباره موج خبرهای جدید و البته ناامید کننده برای گلکسی نوت 7 منتشر شد. این که نسخه جدید و رفع عیب شده گلکسی نوت 7 نیز دارای باتری معیوب بوده و از این رو مستعد آتش گرفتن و انفجار است. موردی که طی پرواز Southwest رخ داد یا نسخه ای جدید از گوشی گلکسی نوت 7 که در ایالت ویرجینیا منفجر شد. تمامی این موضوعات باعث شدند شرکت‌های مخابراتی بزرگی همچون AT&T و تی موبایل از ادامه همکاری به منظور فروش گلکسی نوت 7 صرف نظر کرده و توقف فروش گلکسی نوت 7 را در برنامه خود قرار دهند؛ و این‌گونه بود که سامسونگ سرانجام مرگ گلکسی نوت 7 را اعلام کرد و رسما تولید و فروش این دردانه بداقبال را در سراسر جهان متوقف نمود.

حال به نظر می‌رسد با رفع نشدن مشکل باتری این محصول و از طرفی عدم رضایت برخی خریداران گلکسی نوت 7 به تحویل دستگاه خود، سازمان هوانوردی ایالات متحده نیز به منظور جلوگیری از رخ دادن حوادثی همچون انفجار این گوشی در پرواز Southwest، به این موضوع واکنش نشان داده، به طوری که در قوانین شماره FAA-2016- 9288 که روز گذشته در دسترس عموم قرار گرفت، همراه داشتن گلکسی نوت 7 در پرواز شرکت‌های آمریکایی را ممنوع کرده است.

این قوانین برای آن دسته از افرادی که با ایرلاین های آمریکایی وارد خاک این کشور میشوند نیز صدق کرده، به طوری که زین پس همراه داشتن یک اسلحه گرم یا گلکسی نوت 7 تفاوت چندانی نخواهد کرد! در سوی دیگر سازمان هوانوردی فدرال آمریکا حتی قرار دادن این گوشی را حتی به صورت خاموش در قسمت بار و یا چمدان مسافران را هم مصداق جرم شمرده است و از آنجا که این سازمان نوعی معیار برای سازمان‌های مشابه در سایر کشورهای جهان نیز به حساب می‌آید، احتمالا در آینده ای نزدیک استفاده از گوشی خطرناک نوت 7 در خطوط هوایی سایر کشورها نیز ممنوع خواهد شد.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرده است که از هفته آینده این قوانین لازم‌الاجرا خواهند بود و اگر فردی سهواً و عمداً از آنها تخطی نماید، با جریمه نقدی 179933 دلاری رو به رو خواهد شد، با این حال اگر از این گوشی به عنوان وسیله ارتکاب جرم در پرواز نیز استفاده شود، احتمال افزایش مجازات حتی تا 10 سال حبس در کنار جزای نقدی افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خخخخخخخخ خداروشکر مشخص شد کیفیت ساخت گوشیای سامسونگ و قطعات بکار رفته در گوشیاش و لوازمات خانگیش چقدر پایینه … امیدوارم مردم متوجه شده باشن با این اتفاق نوت7

  2. من نمیدونم طرفدارای سامسونگ با چه رویی هنوز دم از کیفیت و برتری سامسونگ نسبت به بقیه مارکها میزنن.
    چند نسل باید خرابی و بی کیفیتی و جنسهای پلاستیکی بونجول بده بیرون تا بفهمید گوشیهای سامسونگ یعنی خرابی؟یعنی خسارت؟یعنی خرج اضافی؟
    تعمیرکارهای موبایل پولدار شدن با این سامسونگ.از هر تعمیرکاری سوال کردم گفتم بیشترین خرابی رو کدوم مارک داره؟نود درصدشون میگن سامسونگ.
    از موبایل فروشها بپرسید بگید کذوم کمپانیه که امکان داره پلمپ گوشی رو باز کنی از کارتون در بیاری گوشی خراب باشه ؟همشون میگن سامسونگ.
    زشته بخدا طرفداری متعصبانه از این مارک.من که پشت دستمو داغ کردم دیگه پول بابت سامسونگ ندم.دوبار بهم خسارت زد اونم خسارت ملیونی.

  3. بابا بایدم جرم باشه خوب

    طرف با خودش نارنجک برده هواپیما نگیرنش؟

  4. بد شانس‌ترین گوشی هوشمند تاریخ