سیستم عامل iOS 10.1 در دسترس عموم قرار گرفت

سیستم عامل iOS 10.1 در دسترس عموم قرار گرفت

سیستم عامل iOS 10.1 در نهایت و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های مختلف در دسترس عموم قرار گرفت.

قبل از اینکه یک محصول وارد بازار شود، از آن تستی به عمل می آید که به بتا تست موسوم است و در واقع آخرین مرحله از تست محصول و قبل از تجاری‌سازی آن و ورود به بازار است. این مرحله شامل تست محصول در سایت‌های “بتا تست” و یا عرضه رایگان آن در اینترنت به منظور دریافت بازخورد از مشتریان و بازار است. بتا تست اصولا بعد از اتمام مجموعه‌ای از تست‌های آلفا شروع می شود.

در نهایت و پس از گذر از هفته‌ها تست بتا، اپل خود را برای ورود نسخه نهایی سیستم عامل iOS 10.1 آماده می کند. اپل در آخرین مراحل به‌روز‌رسانی سیستم عامل خود، در صدد بهبود عملکرد آن و نیز فیکس کردن باگ‌ها بود، اما از سوی دیگر یک امکان جدید به آن اضافه کرد که به یقین برای بسیاری از کاربران، مخصوصا علاقمندان به عکاسی مناسب خواهد بود.

سیستم عامل iOS 10.1 و امکان جدید Portrait Mode

اگر دارای یک اسمارت فون آیفون 7 پلاس هستید، هم اکنون سیستم عامل جدید iOS 10.1 می‌تواند برای دوربین پشت، حالت پورتره یا Portrait Mode ایجاد کند. این امکان که در حدود یک ماه پیش اضافه شد به عکس شما حالت بوکه می دهد. بوکه Bokeh افکتی مات یا شکل هنری و زیباشناسانه برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌شود.

بهترین لنزهادر حالت اتوماتیک، نقاط نورانی خارج از فوکوس را به صورت دایره‌‌هایی با مرز مشخص و شارپ نشان می‌دهد، اما بوکه درست زمانی رخ داده است که لبه‌ی این دوایر نورانی محو شده باشد. بوکه، اغلب سایه‌روشن‌های گرد و کوچک پس‌زمینه است که بیشتر آشکار هستند؛ مانند انعکاس‌های زیبا از منابع نور که جلوه‌ی خاصی به عکس می‌بخشند.

به خاطر اینکه استفاده از این تکنیک زمانی صورت می‌گیرد که افراد در جلو تصویر قرار دارند، لذا اپل به این نتیجه رسید که نامگذاری این امکان به “Portrait Mode”  مناسب خواهد بود. با اضافه شدن این امکان، نرم افزار به صورت اتوماتیک پشت صحنه را مات می‌کند و به سوژه حالتی زنده و بیرون  آمده از عکس می‌دهد.

لازم به یادآوری‌ست که امکان یاد شده تنها در گوشی‌های آیفون 7 پلاس قابل دسترس است زیرا باید از سنسور دوربین پشت برای آن استفاده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*