سهم دیوایس های موبایلی در سال آینده، 75 درصد کل ترافیک اینترنت جهان است

شرکت تحقیقاتی زنیت در گزارش تازه خود عنوان کرده که طی 5 سال گذشته، سهم دیوایس های موبایلی در استفاده از ترافیک اینترنت جهان با رشد چشمگیر 35 درصدی همراه بوده و در سال جاری به 68 درصد رسیده است. در ادامه این گزارش آمده است که سهم این دستگاه‌ها تا سال آینده از مرز 75 درصد تجاوز خواهد کرد تا بیش از پیش شاهد رشد عرضه دیوایس های موبایلی پیشرفته‌تر باشیم.

اگر یک چیز خاص در جهان وجود داشته باشد، آن تکنولوژی فناناپذیر موبایل خواهد بود که هر روز به رشد و بلوغ خود ادامه می‌دهد. از نوآوری‌های درخشان گرفته تا اصلاحات نامحسوس، هر تغییر و به‌روزرسانی انجام گرفته این صنعت را به سمت جلو هول می‌دهند تا کاربران روز به روز گوشی هایی بهتر از گذشته را در دست بگیرند. در همین راستا گزارش جدیدی از سوی Zenith نشان می‌دهد که در سال آینده میلادی، 75 درصد ترافیک اینترنت جهان را کاربران دیوایس های موبایلی مصرف می‌کنند.

در چشم اندازی کوتاه جالب است بدانید که در سال 2012 میلادی، سهم گوشی های هوشمند و تبلت ها تنها 40 درصد ترافیک کل اینترنت جهان بوده است. حال افزایش بیش از 35 درصدی طی یک دوره پنج ساله بی‌شک قابل توجه بوده و روز به روز نیز بر تعداد استفاده کنندگان موبایلی اینترنت افزوده می‌شود. بر اساس تازه‌ترین آمارها سال جاری دیوایس های موبایلی از استفاده ترافیک اینترنت سهم 68 درصدی را دارند و انتظار می‌رود که طی یک دوره دو ساله تا سال 2018 میلادی این مقدار به 79 درصد افزایش یابد.

آیا واقعا در جهان محبوب‌ترین چیز موبایل محبوب‌ترین چیز است؟

گزارش انتشار یافته توسط زنیت همچنین عنوان می‌کند که اسپانیا با نرخ 85 درصدی، دارای بیشترین استفاده کنندگان موبایلی (گوشی هوشمند و تبلت) شبکه جهانی اینترنت است. اگر بخواهیم کمی ریزتر به این قضیه نگاه کنیم، در ایرلند با استفاده 92 درصد کل شهروندان از گوشی هوشمند برای اتصال به اینترنت، تلفن همراه به عنوان محبوب‌ترین وسیله ارتباطی شناخته می‌شود. البته در پشت سر آن اسپانیا با 91 درصد استفاده در جایگاه دوم قرار دارد و با رشد روز افزون کاربران تلفن همراه به نظر می‌رسد که می‌تواند به زودی جانشین ایرلند در رده نخست این جدول باشد. ما به طور کامل باید انتظار داشته باشیم که آمارهایی مشابه با این دو کشور، در آینده‌ای نزدیک برای سایر کشورهای دنیا نیز به دست آید.

سهم دیوایس های موبایلی از اینترنت جهان

دیوایس های موبایلی ؛ حاصل کننده بیشترین درآمد از تبلیغات

همانطور که انتظار می‌رود این افزایش در استفاده از دیوایس های موبایلی برای دسترسی به اینترنت، بخش بزرگی از تبلیغات آنلاین را نیز تشکیل می‌دهد و این درآمد به همین دستگاه‌ها اختصاص یافته است. زنیت بار دیگر با اعداد نشان می‌دهد که 60 درصد از درآمد حاصل از تمام تبلیغات جهانی در سال 2018 میلادی از همین دیوایس های موبایلی به دست خواهد آمد. 60 درصد این درآمد معادل چه مبلغی خواهد شد؟ این مبلغ چیزی حدود 134 میلیارد دلار خواهد بود که به مراتب بیشتر از درآمد حاصله از بازاریابی و همچنین بودجه اختصاص یافته برای ترکیب بازاریابی محیطی، مجلات، روزنامه‌ها و فیلم‌ها با یکدیگر است.

اعدادی که از سوی زنیت به نمایش درمی‌آید بی‌تردید حیرت انگیز خواهد بود و آن چه که مسلم است در آینده‌ای نزدیک، این میزان به مراتب بیشتر و بیشتر نیز خواهد شد. دیوایس هایی نظیر HP Elite x3 تلاش می‌کنند همواره می‌کوشند تا دستگاه‌های همراه را به صورت گجتی نشان دهند که تمامی نیازهای کاربران را برآورده خواهد کرد . بر همین اساس می‌توانیم انتظار داشته باشیم هر چه بیشتر به جلو می‌رویم، گوشی های هوشمند و یا تبلت هایی که قادر به رفع تمامی نیازهای کاربران به دور از کامپیوترها هستند، با قدرت بیشتری از پیش به بازار دیوایس های موبایلی پا می‌گذارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*