ترفندهای آیفون

4 ترفند آیفون که بیشتر کاربران از آن بی اطلاع هستند

آیفون (iPhone) گوشی هوشمند ساخت کمپانی اپل است که برای اولین بار در روز 9 ژانویه سال 2007 (نوزدهم دی ماه سال 1385) توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت این کمپانی محبوب معرفی شد. این گوشی که از سیستم عامل توانمند و انحصاری اپل، آی‌ اُ اِس (iOS)، قدرت گرفته از همان ابتدا با استقبال فوق‌العاده کاربران مواجه شد و این رویه هم اکنون نیز با رسیدن به آیفون 7 (پلاس) ادامه دارد. این گوشی هوشمند دارای قابلیت‌های نرم افزاری فوق العاده‌ای است که بیشتر کاربران از آن بی اطلاعند، از همین رو در ادامه به معرفی 4 مورد از ترفندهای آیفون که کمتر کاربری از آن‌ها آگاهی دارد می‌پردازیم.

در نظر داشته باشید ترفندهای آیفون بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید، پس حتما این 4 مورد را به خوبی یاد گرفته و سایر ترفندهای آیفون که در آینده آموزش خواهیم داد را نیز دنبال کنید.

اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی با دیگران

از جمله ترفندهای آیفون امکان ارسال کردن موقعیت جغرافیایی، نه به صورت متن، بلکه به صورت نمایش موقعیت بر روی نقشه است. بعد از نوشتن متن پیام و ارسال کردن آن در اپلیکیشن مسیجینگ (Message) عادی گوشی، گزینه Details را در گوشه بالا سمت راست لمس کنید. ترفندهای آیفونحال در صفحه بعدی که باز می‌شود، گزینه “Share My Current Location” را انتخاب کنید.

ترفندهای آیفونبعد از ارسال شدن موقعیت، منتظر بمانید تا دوستتان خیلی سریع در محل ارسال شده به شما ملحق شود.

انجام چند کار هنگام قرار داشتن در قسمت ایمیل

هنگامی که مشغول نوشتن ایمیل در اپلیکیشن مربوط به آن هستید، قسمت بالایی صفحه را نگه داشته و آن را به انتهای صفحه بکشید.

ترفندهای آیفونمشاهده خواهید کرد که با گرفتن بخش کوچکی از انتهای صفحه، اپلیکیشن ایمیل در پایین قرار گرفته تا در زمان احتیاج، به آن مراجعه کنید. این بخش را لمس نموده تا مجددا وارد صفحه ایمیل شوید.

استفاده از دستیار صوتی برای خواندن هرچیزی

دیگر ترفندهای آیفون مربوط به دستیار صوتی قدرتمند این گوشی، یعنی سیری (Siri) است. وارد بخش Setting –> General –> Accessibility –> Speech شده و گزینه‌های Speak Selection و Speak Screen را فعال کنید.

ترفندهای آیفوناز این به بعد در هر صفحه‌ای دو انگشت خود را با فاصله از یکدیگر در بالاترین قسمت صفحه نمایش قرار داده و به طور همزمان به پایین بکشید. مشاهده خواهید کرد که متون این قسمت از صفحه‌ای که در آن قرار دارید به صورت بلند و رسا خوانده خواهند شد.

آموزش به دستیار صوتی برای خواندن صحیح نام‌ها

از دستیار صوتی بخواهید تا یک نام را بخواند. به عنوان نمونه با پرسش سوال “?what is my name” تلفظ کردن نام خود را از سیری مطالبه کنید. بعد از شنیدن، مجددا دکمه میکروفون پایین صفحه را لمس کرده و به سیری با گفتن عبارت “…that’s not how you pronounce” بگویید که تلفظ اسم به درستی صورت نگرفته است. در سه نقطه انتهایی جمله نام تلفظ شده به صورت غلط را ذکر کنید.

در ادامه لیست مخاطبان دارای این اسم به شما نشان داده خواهد شد که باید آیتم مورد نظرتان را از میان آن‌ها انتخاب کنید. سپس نوبت سیری می‌رسد تا از شما سوال کند که چگونه باید نام را به طور صحیح تلفظ کند. بعد از تلفظ صحیح این اسم، سیری دو گزینه به شما خواهد داد تا بعد از گوشی دادن به آن، بهترین را از میانشان انتخاب کرده و به عنوان صحیح‌ترین مورد به سیری معرفی کنید. توصیه می‌شود برای درک بهتر این 4 مورد از ترفندهای آیفون مخصوصا مورد آخر، حتما ویدیو را تماشا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*