سونی از نمایشگر کریستال LED در نمایشگاه CES2012 پرده برداری کرد

سونی از نسل جدید LED های خود در CES 2012 پرده برداری کرد و نشان داد که بدنبال چند برابر کردن رزولوشن تلویزیون ها است. این غول ژاپنی نمونه اولیه ای از تلویزیون مجهز به فناوری جدید این شرکت که "Crystal LED" نام گذاری شده است را به نمایش گذاشت. در این نمایشگر از LED های بسیار ریز به جای پیکسل های استفاده شده است. این فناوری که در آن از 6 میلیون LED در جلوی پنل نمایشگر استفاده شده، کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به LCD و Plasma ها تولید می کند.
براساس اعلام سونی کیفیت تصویر Crystal LED Display ها به مراتب بالاتر از LCD و Plasma ها می باشد. کنتراست تصویر، زمان پاسخ گویی و طیف رنگ ها در این فناوری نیز به میزان شگفت انگیزی بهتر از نمایشگرهای فعلی است. البته به این زودی ها نمی توان منتظر تلویزیون های مجهز به فناوری Crystal LED بود و تا تولید انبوه این تلویزیون ها فاصله زیادی داریم.

در واقع سونی به جای پرداختن به فناوری OLED تکنولوژی جدید خود را با نام Crystal LED توسعه می دهد. رزولوشن نمایشگر 55 اینچ سونی چهار برابر بیشتر از HD است و کنتراست فوق العاده تصویر آن نیز باعث شارپ و جذاب شدن تصاویر می شود.

 

 


این تلویزیون 4K، مجهز به Google TV است و کنترل از راه دور آن نیز دارای تاچ پد است و علاوه بر دریافت دستورات از طریق صفحه لمسی، دستورات صوتی را نیز به خوبی دریافت می کند. یک کی برد QWERTY نیز در پشت این ریموت کنترل جای گرفته است.
سونی در نمایشگاه CES امسال علاوه بر نمایشگر 55 اینچ Crystal LED محصولات جذابی دیگری نظیر تلفن هوشمند Xperia Ion را نیز به نمایش گذاشته است. Xperia Ion اولین تلفن 4G این شرکت است که دارای صفحه نمایش 4.6 اینچ، پردازنده دو هسته ای 1.5GHz، حافظه داخلی 16GB و تاییدیه PlayStation است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*