گوشی آیفون 2017

شایعه: گوشی آیفون 2017 به نمایشگر OLED تجهیز خواهد شد

اگرچه مدت زمان زیادی تا رونمایی از آیفون 8 باقی مانده، با این حال از همین حالا شاهد درز شایعات و اخباری پیرامون قابلیت‌های این دستگاه هستیم. در همین راستا، موسسه تحقیقاتی SEC به اسنادی دست یافته که شواهد بیشتری را در خصوص مجهز بودن گوشی آیفون 2017 به پنل‌های OLED نشان می‌دهد.

همان‌گونه که در جریان هستید، شرکت اپل تا به امروز در تمامی مدل‌های آیفون از پنل‌های LCD استفاده کرده است. یکی از دلایلی که تا به حال اپل به سراغ نمایشگر OLED آیفون نرفته بود، مصرف انرژی بالای این نمایشگرها نسبت به پنل‌های ال سی دی معمولی بود؛ اما با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری ساخت این نوع پنل‌ها، مصرف شارژ آن‌ها بسیار بهینه شده است.

امروزه با توسعه فناوری ساخت پنل‌های کم مصرف، موسسه تحقیقاتی SEC معتقد است که آیفون بعدی اپل به نمایشگر OLED تجهیز خواهد شد. این موسسه با استناد به شواهدی که توسط چند منبع آسیایی وابسته به اپل در اختیارش قرار داده‌اند، تصریح کرده که مدیران کوپرتینو حتی قرار داد تولید این نمایشگرها را با شرکت‌های شارپ و سامسونگ منعقد کرده‌اند.

نمایشگر گوشی آیفون 2017 توسط سامسونگ و شارپ تولید میشود

در همین حال اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت Nikkei Asian نشان می‌دهد که شرکت شارپ که اکنون به عنوان زیر مجموعه فاکسان، توسعه دهنده اصلی گوشی‌های شرکت اپل محسوب می‌شود، به تازگی خط تولیدی در سری کارخانه جات خود را راه اندازی کرده که تولید ماهانه‌ پنل‌های ۵.۵ اینچی از نوع آمولد را به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار واحد افزایش خواهد داد.

به هر حال آن‌طور که به نظر می‌رسد، اپل یکی از مدل‌های گوشی آیفون 2017 را به نمایشگر OLED که به مراتب نسبت به پنل‌های LCD تصاویری زنده‌تر، گرم‌تر و با کنتراست بالاتر را ارائه دهند، تجهیز می‌کند. در پایان این گزارش، SEC آورده است که شرکت اپل به تازگی قراردادی به ارزش 4 میلیارد دلار را برای تامین این پنل‌ها با رقیب اصلی خود در بازار گوشی همراه، یعنی سامسونگ به امضا رسانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*