نسخه مک ویژوال استودیو

مایکروسافت، ویژوال استودیو را به مک می‌آورد

ویژوال بیسیک ، نسخه توسعه یافته زبان برنامه نویسی بیسیک است. برنامه نویسی در این پلتفرم به صورت برنامه نویسی رویداد محور و شی گرا انجام خواهد گرفت. این پلتفرم برنامه نویسی، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم های تجاری است که بر اساس آماری در سال 2003 میلادی، بیش از 56 درصد برنامه‌های تجاری با استفاده از آن تولید شده بودند. در همین راستا مایکروسافت نرم افزاری به نام ویژوال استودیو را ارائه کرده که به کاربران امکان برنامه نویسی با زبان ویژوال بسیک را می‌دهد.

ویژوال استودیو نام محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار این شرکت بوده که جهت تولید برنامه های کامپیوتری برای پلتفرم ویندوز ساخته شده و برای تولید سایت، برنامه‌های کاربردی وب و همچنین خدمات وب نیز استفاده می‌شود.

حال پس از گذشت چند سال عرضه این برنامه تنها برای کاربران ویندوزی، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که به زودی، رابط برنامه نویسی اصلی خود، نرم افزار ویژوال استودیو را به رایانه‌های مک خواهد آورد. شاید این خبر کمی غیرمنتظره باشد، اما آن‌ها مدت زمان زیادی است که به دنبال اجرای این پروژه بوده و قصد دارند دگرگونی بزرگی را در سطح شرکت خود به وجود آورند. این شرکت پیش از این ترجیح می‌داد قدرتمندترین ابزار برنامه نویسی خود را تنها در اختیار توسعه دهندگان ویندوز قرار دهد.

تغییرات حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد به طور کلی منبع درآمد خودش را به سمت عملیات ابری غیر فیزیکی سوق دهد. در حالی که وظایف برنامه نویسی در گذشته بر روی سرورهای محلی انجام می‌گرفت، آن‌ها در حال حاضر به طور فزاینده‌ای به سمت استفاده از خدمات ابری نظیر Azure (تحت لیسانس شرکت مایکروسافت) و AWS (تحت لیسانس شرکت آمازون) حرکت می‌کنند. با چند پلتفرمی ساختن نرم افزار ویژوال استودیو، مایکروسافت کمک شایانی را به جامعه برنامه نویسان خواهد کرد و به برنامه نویسان حرفه‌ای که قصد استفاده از این نرم افزار در کامپیوتر حاوی سیستم عاملی به جز ویندوز دارند نیز، در آینده‌ای نزدیک اجازه استفاده از این نرم افزار جذاب را دریافت خواهند کرد.

نرم افزاری که مایکروسافت برای پورت Visual Studio از آن کمک خواهد گرفت،‌ مبتنی بر یک پلتفرم توسعه نرم افزاری به نام زامارین استودیو (Zamarin Studio) است و این کار می‌تواند به طور کلی توسعه دهندگان دو سیستم عامل مک و آی او اس را تشویق به توسعه برنامه‌های بیشتری برای پلتفرم ویندوز کند تا این کاربران برای این هدف، مجبور به خرید یک کامپیوتر ویندوزی و یا راه اندازی یک ماشین مجازی جهت دسترسی به نرم افزار ویژوال استودیو نباشند.

نسخه مک ویژوال استودیو

تصویری از محیط کاربری نسخه مک ویژوال استودیو

پشتیبانی از خط فرمان Bash لینوکس در ویندوز، زمینه ساز عرضه نسخه مک ویژوال استودیو

این اخبار دنباله رو اتفاقات خوشایندی هستند که اوایل سال جاری رخ داد. زمانی که مایکروسافت برای نخستین بار، رسما اضافه کردن پشتیبانی بومی برای خط فرمان Bash لینوکس در ویندوز را در یک مجمع عمومی اعلام کرد. اسکات هانسلمن (Scott Hanselman) در آن زمان عنوان کرد که اضافه شدن پشتیبانی از باش، مجموعه‌ی با ارزشی برای توسعه دهندگان است تا ابزارهای متنوعی در اختیارشان قرار گیرد. حال به نظر می‌رسد رونمایی از نسخه مک نرم افزار ویژوال استودیو ، می‌تواند گامی جذاب در همین راستا باشد.

به نظر می‌رسد پیش‌نمایشی از این نرم افزار پورت شده، در رویداد توسعه دهندگان کانکت اواخر هفته مایکروسافت دیده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این قضیه می‌توانید به این پست وبلاگ مایکروسافت مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*