تکنولوژی واقعیت افزوده اپل

آیا تکنولوژی واقعیت افزوده اپل به اپلیکیشن دوربین آیفون اضافه می‌شود؟

واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Argumented Reality) از تکنولوژی‌هایی هستند که در سال‌های اخیر مورد استقبال کاربران قرار گرفته و پیشتر نیز بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا با معرفی محصولاتی قدرتمند، به این عرصه با گذاشته‌اند. حالا نیز نوبت به اهالی کوپرتینو رسیده و تکنولوژی واقعیت افزوده اپل (Apple) می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور، در اختیار کاربران قرار بگیرد.

بر اساس جدیدترین گزارشات منتشر شده، اپل با تشکیل تیمی متبحر و توانمند از مهندسین شرکت‌های Flyby Media ،FaceShift و Metaio می‌خواهد قابلیت‌های تکنولوژی واقعیت افزوده را به اپلیکیشن دوربین آیفون اضافه کند. به‌نظر می‌رسد تکنولوژی واقعیت افزوده اپل برای تعامل بهتر و سریع‌تر مردم با این سیستم توسعه پیدا کرده و کاربران قادر خواهند بود تا با گرفتن گوشی خود سوی هر جسمی، مفهوم آن را درک کنند.

احتمال اضافه شدن تکنولوژی واقعیت افزوده اپل به عینک هوشمند این شرکت نیز وجود دارد

علاوه بر این، با افزایش توانایی تشخیص اجسام و اشیاء مختلف از یکدیگر در نسخه جدید اپلیکیشن دوربین اپل، امکان استفاده از این تکنولوژی در نقشه‌برداری‌های پویا (Dynamic Mapping) نیز فزاهم خواهد شد. در گذشته نیز شرکت اپل با معرفی الگوریتمی مخصوص برای اپلیکیشن Photos، تلاش داشت تا سیستم تشخیص اجزای گوگل را در اختیار کاربران قرار دهد.

همراه با این اخبار، شایعات منتشر شده در مورد تکنولوژی واقعیت افزوده اپل از احتمال عرضه ماژول‌های SDK آن برای توسعه‌دهندگان خبر می‌دهد که اگر این موضوع صحت داشته باشد، در آینده می‌توانیم شاهد معرفی اپلیکیشن‌های شخص ثالث، از سوی دیگر شرکت‌های فعال در زمینه توسعه نرم افزارهای iOS باشیم.

اگر اخبار دو روز پیش در رابطه با توسعه عینک هوشمند این شرکت را به یاد بیاورید، شاید بتوان گفت زمان زیادی تا تلفیق تکنولوژی واقعیت افزوده اپل با محصولات این شرکت باقی نمانده است. هر چند تحلیلگر مشهور مرکز KGI Securities، مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo)، معتقد است که این تکنولوژی تا دو سال دیگر معرفی می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*