مشکل باتری آیفون 6 اس جدی است

مشکل باتری آیفون 6 اس کاملا جدی است

به تازگی گزارشات بسیار زیادی از مشکل باتری آیفون 6 اس اپل (Apple iPhone 6s) توسط کاربران منتشر شده است. این دسته از گزارش خرابی‌ها را می‌توان در فضای مجازی با هشتگ Batterygate یافت. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا این موضوع را کاملا بررسی کنیم. 

اخیرا شرکت اپل تصمیم گرفته است نسخه‌های خاص از گوشی آیفون 6 اس را به دلیل مشکلات باتری به صورت رایگان تعویض کند. این دسته از نسخه‌های تعویضی، مربوط به مدل‌هایی از گوشی آیفون 6 اس هستند که در بازه زمانی ماه‌ سپتامبر تا اکتبر سال 2015 تولید شده بودند. اما چطور می‌توانیم بفهمیم که مشکل باتری گریبان‌گیر آیفون 6 اس ما نیز شده است؟ تنها کافی‌ست به لینک مشکل باتری آیفون 6 اس در بخش پشتیبانی وب سایت اپل مراجعه کرده و شماره سریال گوشی خود را در فیلد مشخص شده وارد کنید. با قرار دادن آن و فشردن کلید آبی رنگ، مشخص خواهد شد که آیا گوشی آیفون 6 اس شما از همان مشکلی که اپل از آن حرف می‌زند (و به طور رایگان نسخه‌ای جدید را ارائه خواهد کرد) رنج می‌برد یا نه.

قبلا نیز خبرهایی در این زمینه منتشر کرده بودیم. البته با مضمون مشکل شارژ باتری در آی او اس 10.1.1؛ جالب است بدانید که در این خبر، بیشتر کاربرانی که به مشکل باتری اعتراض می‌کردند، صاحبان آیفون 6 اس بودند. در این مشکل، زمانی که میزان شارژ باتری به 30 درصد می‌رسید، گوشی خاموش می‌شد. مانند این که شارژ دستگاه به صفر درصد رسیده باشد. اما نکته جالب‌تر در این حوزه مربوط به این موضوع می‌شود که زمانی که این دسته از کاربران پس از خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌شان، آن را به آداپتور شارژ متصل می‌کنند، باتری گوشی از میزان 30 درصد (نه صفر) شروع به شارژ شدن می‌کند.

جدیدا اپل در مورد این مشکل گفته بود که ارتباط بیش از حد باتری آیفون 6 اس با هوا، دلیل خاموش شدن این دسته از دستگاه‌ها است. در ادامه نیز بر این موضوع تاکید داشت که هوای اضافه در ساختار باتری آیفون 6 اس مربوط به زمانی است که این بخش از دستگاه در کارخانه تولید می‌شد.

اپل: مشکل باتری آیفون 6 اس فراتر از انتظاراتمان بود

اما شاید برایتان جالب به نظر برسد بدانید که شرکت اپل به مشتریان خود در چین اعلام کرده است که مشکل باتری آیفون 6 اس فراتر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کرد؛ در حقیقت به جز تعداد محدودی از نسخه‌های آیفون 6 اس که از این مشکل رنج می‌بردند، مدل‌هایی دیگری از این گوشی نیز هستند که مشکل باتری در آنها دیده می‌شود. در واقع حالا شاید اطلاعات مربوط به بخش پشتیبانی وب سایت اپل نیز به کارتان نیامده و صحت نداشته باشد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، در حالت عادی زمانی یک گوشی به طور ناگهانی خاموش می‌شود که در شرایط خاص محیطی (مانند دمای بسیار سرد یا بسیار گرم و دیگر موارد این‌چنینی) قرار بگیرد. این پروسه به منظور محافظت از ساختار بخش‌های داخلی یک گوشی موبایل انجام خواهد شد. در هر صورت هر چه که باشد شرکت اپل در حال برنامه ریزی به منظور عرضه یک آپدیت نرم افزاری است تا اطلاعات جامع و کامل‌تری در این حیطه جمع‌آوری کند. مسلما آپدیت بعدی نیز به جهت رفع کامل مشکل باتری این دسته از گوشی‌ها منتشر خواهد شد.

اگر شما نیز از کاربران گوشی آیفون 6 اس هستید و از مشکل مربوط به باتری رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم سریعا اسمارت فون خود را به فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های مجاز اپل برده و در مورد مشکل خود از آنها یاری بطلبید. علاوه بر آن هم اکنون اطلاعات دریافتی از سامانه وب سایت رسمی اپل به منظور چک کردن شماره سریال گوشی خود و خرابی باتری آن نیز کاملا صحت نخواهد داشت؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، اپل گزارشاتی از مشکل باتری آیفون 6 اس دریافت کرده است که به نظر می‌آمد سالم باشند. در هر صورت می‌بایست کمی بیشتر منتظر ماند و دید که اپل در مورد این سری از مشکلات چه واکنش ویژه‌ای را از خود نشان خواهد داد.

آیا شما نیز از مشکل باتری آیفون 6 اس رنج می‌برید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام آیفون 6s دارم گاهی اوقات شارژش به زیر 12%میرسه میخوام شارژ کنم دیگه شارژ نمیشه در صورتی که علامت شارژ رو داره و از شارژش کم میشه .
    دوستانی که این مشکلو داشتند راهنمایی کنند

  2. سلام:باتوجه به اینکه دائم از اینترنت استفاده نمی نمایم ولی زودتر از حد انتظار باتری تخلیه می نماید در گوشی سامسونگ اینطور نبود وخیلی بهتر سرویس میداد