بهترین تکنولوژی های سال 2016

از مک بوک پرو جدید اپل گرفته تا دستیار آمازون اکو؛ بهترین تکنولوژی های سال 2016 را بشناسید

  • #10

Razer Blade Stealth

بهترین تکنولوژی های سال 2016

ریزر بلید استیلت یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های ویندوزی سال 2016 است. این لپ تاپ یک کیلو و 200 گرمی مجهز به ویندوز 10 است، مجموعه کاملی از درگاه‌ها (USB نوع C، USB 3.0، HDMI و جک هدفون) و یک کیبورد بک لیت را ارائه می‌دهد که می‌تواند نور  پس زمینه کیبورد آن بین 16.8 میلیون رنگ جابه‌جا شود.

این لپ تاپ دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم مشکی است که به نوعی مدل اسپیس گری مک بوک پرو اپل را خجالت زده‌ی خود می‌کند. یک سخت افزار قدرتمند مبتنی بر پردازنده نسل ششمی اینتل Core i7 نیز در زیر قاب این لپ تاپ جای گرفته تا همه چیز باب میل شما باشد. این کامپیوتر ویندوزی به صورت پیشفرض مجهز به یک کارت گرافیک Intel HD Graphics 520 است که شاید تنها برای اجرای بازی ها با تنظیمات حداقلی و یا بازی‌های قدیمی مناسب باشد؛ اما در اینجا باز هم بلید استیلت می‌درخشد. شما می‌توانید کارت‌های گرافیک اکسترنال ریزر کور (Razer Core) را به این لپ تاپ متصل کرده و آن را به یک کامپیوتر دسکتاپی قدرتمند مخصوص گیمینگ تبدیل کنید.

  • #09

Amazon Echo (second-gen)

بهترین تکنولوژی های سال 2016

دومین نسل از دستیار آمازون اکو، نسبت به قیمت و اندازه‌ای که دارد کاملا قابل توجه است. این دستیار خانگی هوشمند شبیه به توپ هاکی، دقیقا همان تکنولوژی را ارائه می‌کند که نسخه بزرگ‌تر آن در اختیار کاربران می‌گذارد. با استفاده از فرمان صوتی الکسا، شما می‌توانید از آب و هوا مطلع شوید، موسیقی پخش کنید و جواب دوستانتان را بدهید و همچنین گجت های هوشمند موجود در خانه را همراه آن کنترل کنید.

بلندگوهای داخلی این دستگاه همچون نسل نخست خود، چندان قدرتمند یا بلند نیست؛ اما شما می‌توانید این گجت کوچک را از طریق یک کابل صوتی و یا با استفاده از وای فای و بلوتوث، به اسپیکرهای قدرتمندتری متصل کنید. قیمت این دستیار صوتی تنها 50 دلار است و شما می‌توانید پک شش عددی آن را تنها با قیمت 250 دلار خریداری کنید تا در هر اتاق یکی از آن‌ها را جای دهید.

  • #08

Apple AirPods

بهترین تکنولوژی های سال 2016

بدون شک ایرپادهای اپل، جزو بهترین تکنولوژی های سال 2016 خواهند بود اگر چه از نظر ظاهری AirPod اپل شبیه به هدفون EarPod سیمی این شرکت است؛ اما به طرز شگفت انگیزی قدرتمند است. این هدفون بی سیم، درست همانند هدفون Beats Solo 3 از چیپست W1 شرکت اپل بهره می‌برد که می‌تواند عمر باتری 5 ساعته را در هر بار شارژ در اختیار کاربرانش بگذارد. این هدفون همچنین از میکروفون‌هایی برخوردار است تا حتی با توجه به عدم ورود صدا به محیط داخلی گوش، شما از صدای بیرون نیز مطلع شوید. هرچند اپل تا به امروز این محصول را عرضه نکرده و بعید هم به نظر می‌رسد که سال 2016 این محصول را ببینیم، اما ساخت آن در سال جاری میلادی رخ داده است.

  • #07

DJI Mavic Pro

بهترین تکنولوژی های سال 2016

تمامی امکانات و قابلیت‌های پهپاد فانتوم 4 شرکت DJI، در یک پهپاد کوچکتر در حد و اندازه یک بطری آب به نام Mavic Pro جای گرفته است. این نخستین پهپاد تاشو شرکت دی جی آی و همچنین نخستین پهپاد با این سبک و سیاق در بین هم رده‌های خود است. Mavic Pro علاوه بر اندازه جمع و جور، تمامی قابلیت‌های فانتوم 4 شامل اجتناب از موانع، ردیابی و همچنین فیلمبرداری 4K را در خود جای داده است.

  • #06

Samsung Gear 360

بهترین تکنولوژی های سال 2016

گیر 360، نخستین دوربین 360 درجه‌ای فیلمبرداری جهان نیست. هرچند آن یکی از نخستین دوربین‌هایی است که باعث شده شما آن را به گوشی خود متصل کرده و از آن لذت بیشتری ببرید. استفادها ز این دوربین آسان است و شما می‌توانید بدون دردسر ویدیوها و عکس‌هایی 360 درجه‌ای با وضوح بالا، حتی در شرایط آب و هوایی نامناسب (بدنه این دوربین ضد آب است) تهیه کنید.

  • #05

Google Home

بهترین تکنولوژی های سال 2016

گوگل، در پاسخ به آمازون اکو، دستیار شخصی ارزان قیمت‌تر و البته زیباتری به نام گوگل هوم را روانه بازار کرد. این گجت همراه با دستیار گوگل، از قدرتی نظیر قدرت آمازون اکو بهره می‌برد: به او با صوتتان فرمان دهید تا چراغ‌های منزل را روشن کند، موسیقی پخش کند و یا وضعیت آب و هوایی را برایتان بازگو کند. در اختیار داشتن انبوهی از اطلاعات توسط غول اینترنت دنیا، گوگل هوم را به محصولی به مراتب محبوب‌تر از آمازون اکو تبدیل کرده است.

  • #04

iPhone 7/iPhone 7 Plus

بهترین تکنولوژی های سال 2016

آیفون 7 و 7 پلاس تازه‌ترین گوشی های هوشمند شرکت اپل هستند. جک هدفون از آن‌ها حذف شده و کلید هوم هپتیک به آن‌ها اضافه شده که در هنگام فشردن حس یک کلید فیزیکی را به کاربر القا می‌کند.

از نظر ظاهری تغییرات عمده‌ای را در آن‌ها نسبت به نسل گذشته نمی‌بینیم و تنها این تغییرات به جابه جایی خطوط آنتن و اضافه شدن یک محافظ به دور دوربین محدود می‌شوند؛ اما سخت افزار داخلی این گوشی ها به طور کلی بهبود یافته‌تر از گذشته شده، سرانجام آیفون های اپل ضد آب هستند، عمر باتری بیشتر شده، دوربین‌ها به مراتب بهتر شدند (دو دوربین پشتی در آیفون 7 پلاس)، اسپیکرهای استریو لذت گوش دادن به موسیقی را دو چندان کرده و همچنین سیستم عامل آی او اس نیز همراه با نسخه 10، به اوج خود رسیده است.

  • #03

Samsung Galaxy S7/S7 Edge

بهترین تکنولوژی های سال 2016

سامسونگ امسال درجا نزده است. این کمپانی با ارائه محصولاتی فوق‌العاده قدرتمند و با کیفیت به نام گلکسی اس 7 و اس 7 اج به بازار موبایلی، بار دیگر ثابت کرد که یکی از بهترین های این حوزه در جهان است. این کمپانی تمام قابلیت های خوبی که گلکسی اس 6 به همراه داشت را به گوشی های جدید خود آورد. نتیجه آن، گوشی های اندرویدی قدرتمند همراه با عملکرد عالی، طول عمر باتری بسیار خوب (با پشتیبانی از شارژ بی سیم)، دوربین بی‌نقص، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی و همچنین بدنه‌ای تماما ضد آب، بوده است.

  • #02

HTC Vive

بهترین تکنولوژی های سال 2016

پس از سال‌ها تولید نسخه‌های آزمایشی و کیت‌های توسعه دهندگان، شاهد عرضه دو هدست بالارده و قدرتمند Oculus Rift و همچنین HTC Vive بودیم. ریفت، متعلق به فیس بوک بوده و عملکرد آن کمتر از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی است. کنترلرهای وایو نسبت به دسته های کنسول ایکس باکس وان که همراه با ریفت کار می‌کنند، شما را به مراتب بهتر به دنیای مجازی خواهند برد.

  • #01

Snapchat Spectacle

بهترین تکنولوژی های سال 2016

پس از عدم موفقیت گوگل گلس، دنیای گجت های هوشمند بر روی صورت به طور کلی خودش را نابود شده می‌دید. اما بار دیگر، شرکت اسنپ چت موفق شده ایده‌های ناب و جدیدی پیاده کرده و با ارائه یک عینک هوشمند، جان تازه‌ای به این صنعت ببخشد. یکی از بهترین تکنولوژی های سال 2016 ، عینک Spectacles به عنوان نخستین سخت افزار شرکت اسنپ است که آن‌ها عینک جدید خود را با قیمت 130 دلار آن را به فروش می‌رسانند.

بر روی این عینک دوربین هایی تعبیه شده است که می‌تواند با زاویه بسیار باز نظیر چشم انسان عکاسی و فیلمبرداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*