گوشی زد یو کی اج

گوشی زد یو کی اج با نمایشگر زیبای کم حاشیه معرفی شد

در راستای شایعاتی از پیش درز کرده پیرامون ویژگی‌ها و مشخصات پرچمدار بعدی شرکت لنوو، طبق وعده از پیش داده شده سرانجام ساعاتی پیش گوشی زد یو کی اج (ZUK Edge) رسما معرفی شد

طی دو ماه جاری مشخصات فنی و تصاویر بسیار زیادی از گوشی موبایل جدید شرکت ZUK در رسانه‌های خبری فاش شده است. از این رو تا پیش از این نیز تقریبا بر قابلیت‌ها و ویژگی‌های ظاهری گوشی زد یو کی اج اشراف کاملی داشتیم. در سوی دیگر از آنجا که لنوو قصد کناره گیری از بازار گوشی همراه و سرمایه گذاری بر روی برند موتورولا را داشته، شاید بتوان از ZUK Edge به عنوان آخرین پرچمدار شرکت چینی با برند اصلی خود یاد کرد.

گوشی زد یو کی اج

به هر حال گوشی زد یو کی اج دارای نمایشگری 5.5 اینچی با کنتراست 1500 به 1 است که توسط پوشش خمیده گوریلا گلس 2.5D از آن محافظت شده است. اگرچه هرگاه نامی از گوشی بدون حاشیه کناری برده شود ممکن است تصویر شیائومی میکس در ذهن بسیاری تداعی شود، با این حال پرچمدار جدید لنوو از زبان طراحی منحصر به فردی بهره برده به طوری که برخلاف شیائومی میکس، دارای دکمه سخت افزاری فیزیکی هوم بوده و نمایشگر آن صرفا 86.4 درصد از پنل جلوی آن را در بر گرفته است.

علاوه بر این اگرچه وضوح تصویر نمایشگر گوشی زد یو کی اج هنوز اعلام نشده، با این حال تا به این لحظه میدانیم که این پنل قادر است طیف رنگ NTSC را با گستره 85 درصدی و اشباع رنگ بالا ارائه کند. این گوشی که به طور مستقیم قرار است نقش نسل جدید سری ZUK Z2 Pro را بازی کند، در دل خود، پردازنده گرافیکی آدرنو 530 و پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 821 که بر پایه معماری 64 بیتی توسعه یافته با کلاک فرکانس 2.4 گیگاهرتز بوده را جایداده است. این سخت افزار، پرچمدار جدید لنوو را به محصولی ایده آل برای کار با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل تبدیل می‌کند.

سنسور اثر انگشت گوشی زد یو کی اج ، در زیر صفحه نمایش آن تعبیه شده است

علاوه بر این گوشی زد یو کی اج در دو نسخه با حافظه رم 4 و 6 گیگابایتی تولید شده که هر دو مدل دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی از نوع UFS 2.0 هستند. این محصول همچنین با ابعاد بدنه 142.9 در 74.5 در 7.68 میلی‌متری و وزن 160 گرمی دارای فریمی تمام فلزی بوده و قاب پشتی آن نیز توسط شیشه پوشیده شده است. علاوه بر این از پرچمدار جدید لنوو می‌توانیم به اولین گوشی هوشمندی یاد کنیم که سنسور اثر انگشت التراسونیک آن در زیر نمایشگر جای گرفته و شرکت سازنده معتقد است که این قطعه می‌تواند عملیات احراز هویت را در 0.9 ثانیه انجام دهد. این ادعاییست که بدون شک پس از تست‌های عملی صحت و سقم آن مشخص خواهد شد.

گوشی زد یو کی اج

در سوی دیگر این محصول در قاب پشتی میزبان یک دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص خودکار فاز، دیافراگم f/2.2 و فلش ال ای دی بوده و زیر آن نیز سنسور تشخیص تعداد ضربان قلب قرار خواهد داشت

از دیگر ویژگی‌های گوشی زد یو کی اج لنوو می‌توان به برخورداری از سیستم صدای خروجی Dirac HD، جک 3.6 میلی‌متری هدفون، پشتیبانی از شبکه 4G VoLTE، درگاه USB نوع C، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، بلوتوث 4.1، باند دوگانه وای‌ فای و باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع اشاره کرد. به گفته شرکت سازنده، گوشی زد یو کی اج قرار است از تاریخ یکم ژانویه سال 2017 (12 دی‌ ماه) در رنگ‌های مشکی و سفید سرامیکی در دو نسخه با قیمت 330 و 360 دلاری به بازار عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فوقلعاده خوش قیمته نسبت به مشخصاتش.
    اما متاسفانه برسه ایران دو برابر قیمت میفروشن