بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury)

تصویر جدیدی از گوشی بلک بری مرکوری همراه با کیبورد فیزیکی و نمایشگر 4.5 اینچی منتشر شد

دقایقی پیش، تصاویر سه بعدی از گوشی اندرویدی معرفی نشده شرکت بلک بری به نام بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercory) در شبکه های اجتماعی منتشر شد. بر اساس این تصاویر، گوشی اندرویدی آینده این شرکت که احتمالا در نمایشگاه سی ای اس ماه آینده می‌توانیم برای نخستین بار با آن ملاقات کنیم، از یک کیبورد فیزیکی جذاب بهره می‌برد و توسط شرکت TCL تولید خواهد شد.

اگر به خاطر داشته باشید، کمپانی بلک بری هفته گذشته رسما از همکاری خود با شرکت تولیدکننده TCL پرده برداری کرد. این شرکت با سپردن تولید گوشی های بلک بری به کمپانی چینی تی سی ال (مسئول برند آلکاتل)، خود وی رسما از عرصه تولید کنار رفت تا تمرکز بیشتر خود را بر روی بخش نرم افزاری گوشی های خود بگذارد. بر کسی پوشیده نیست که تی سی ال قصد دارد طی نمایشگاه CES 2017 که ماه آینده در لاس وگاس برگزار خواهد شد، از دستگاه‌های جدید برند بلک بری رونمایی کند. با توجه به تصاویر انتشار یافته در گذشته و حتی صحبت‌های رسمی مدیران کمپانی کانادایی بلک بری، یکی از این دستگاه‌ها، گوشی اندرویدی مجهز به یک کیبورد QWERTY فیزیکی است. بر اساس آخرین اخباری که از این گوشی معرفی نشده به گوش می‌رسد، کد نام آن بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) خواهد بود که به نظر می‌رسد نسخه‌ای مشابه اما کوچکتر از گوشی محبوب بلک بری پاسپورت خواهد بود و یک کیبورد فیزیکی نیز در زیر نمایشگر آن خودنمایی خواهد کرد.

متاسفانه تا به امروز تصاویر چندان مناسبی از گوشی بلک بری مرکوری منتشر نشده بود، اما حالا دقایقیست که تصاویر سه بعدی از آن دیده می‌شود که نشان دهنده نمایشگری حاوی دو لبه خمیده (اگر چه این خمیدگی نسبت به دیگر گوشی های لبه خمیده کمی ملایم‌تر است) بوده و حضور کیبورد QWERTY در زیر نمایشگر آن را تایید می‌کند. این گوشی بر خلاف بلک بری پاسپورت (BlackBerry Passport) که متشکل از ادغام دکمه‌های فیزیکی و کاراکترهای موجود در نمایشگر بود، کیبورد فیزیکی مرکوری اعداد و علامت‌ها را نیز در خود جای داده است.

بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury)

مشخصات سخت افزاری بلک بری مرکوری

بر اساس گزارش‌ها، بلک بری Mercury از یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون 821 بهره می‌برد که با یک پردازنده 4 هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی آندرو 530 همراه شده است. یک باتری قدرتمند با ظرفیت بسیار عالی نیز در  زیر قاب فلزی این گوشی جا خوش کرده است که می‌تواند بسته به نوع استفاده، تا 2 روز شما را از نزدیک شدن به پریز برق و شارژ گوشیتان بی‌نیاز کند.

اما به خاطر حضور یک کیبورد فیزیکی در پنل جلویی بلک بری مرکوری، این گوشی از یک نمایشگر 4.5 اینچی بهره‌مند خواهد بود تا کیبورد فیزیکی تاثیری در بدفرم و یا بزرگ شدن بیش از حد گوشی نداشته باشد. نکته جذاب دیگری که در خصوص این گوشی به چشم می‌خورد، حضور یک اسکنر اثر انگشت در زیر کلید اسپیس است تا شما برای قفل گشایی موبایل خود نیازی به جابه‌جایی انگشتان دست خود نداشته باشید. این نخستین محصول بلک بری خواهد بود که شامل یک سیستم شناسایی بیومتریک است.

بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury)

اگر به نظر شما این گوشی (که توسط تی سی ال تولید خواهد شد) نمی‌تواند آن حس و حال گوشی های تولید خود بلک بری را به کاربرانش القا کند، باید گفت که این نخستین همکاری دو شرکت مذکور نیست و بلک بری پیشتر برای تولید گوشی های DTEK50 و DTEK60 خود نیز از امکانات سخت افزاری شرکت TCL کمک گرفته بود. بلک بری که طی سالیان گذشته با طی کردن روندی نزولی در بازار، ناچار به روی برگرداندن از سیستم عامل اختصاصی خود و روی آوردن به تولید محصولات اندرویدی شد، اینک امیدوار است تا با آغاز همکاری تازه خود با شرکت تی سی ال، ضرر و زیان های مالی چند سال اخیر را جبران کند و بار دیگر گوشی های خودش را در رده محبوب‌ترین‌های بازار ببیند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*