نتیجه شکایت نوکیا از اپل

نتیجه شکایت نوکیا از اپل: اهالی کوپرتینو فروش آنلاین محصولات شرکت ویتینگز را متوقف کردند

اگر به یاد داشته باشید، چند روز پیش بود که شرکت نوکیا، کمپانی اپل را به نقض حقوق قوانین مربوط به 32 مورد از پتنت‌های این شرکت متهم کرد. برخی از افراد مجادله این دو شرکت بزرگ را قدرت‌نمایی فنلاندی‌ها خواندند و حالا نیز در نتیجه شکایت نوکیا از اپل ، شاهد توقف فروش محصولات کمپانی ویتینگز (شرکتی که بهار سال جاری به ارزش 192 میلیون دلار توسط نوکیا خریداری شد) از طریق فروشگاه آنلاین اپل و احتمالا خرده فروشی‌های این شرکت هستیم.

ویتینگز یکی از تولیدکنندگان صاحب‌نام در حوزه محصولات هوشمند است، اما حالا فروش محصولات مختلف این شرکت همچون کنترل‌کننده ضربان قلب، تحلیلگر هوشمند بدن و دستگاه کنترل بی سیم فشار خون از طریق فروشگاه آنلاین اپل متوقف شده است. به‌علاوه چندی پیش این برند با شرکت فنلاندی “Digital Health” ادغام شد.

آیا در نتیجه شکایت نوکیا از اپل ، شاهد توقف فروش محصولات اختصاصی این شرکت نیز خواهیم بود؟

اگرچه نزاع میان این دو شرکت تازه آغاز شده و شاید به این زودی‌ها نیز تمام نشود؛ اما باید بدانید ابتدا کمپانی اپل بود که با طرح شکایتی از نوکیا، مدعی شد که آنها در همکاری با سازمان‌های فعال در حوزه ثبت پتنت‌ها، خواستار پول و حق امتیاز بیشتری از اپل هستند. نوکیا نیز در پاسخ به این موضوع، شکایتی را علیه اپل در 11 دادگاه مختلف مطرح کرد و مدعی شد که اهالی کوپریتنو ناقض حقوق حق اختراع آنها در زمینه‌های مختلفی همچون نمایشگرها، رابط کاربری، تراشه‌ها و بیشتر بوده‌اند.

درواقع از یک سو اپل، نوکیا را بابت خواستن حق امتیاز بیشتر محکوم کرده و از سوی دیگر نوکیا، اپل را ناقض قوانین مربوط به پتنت‌ها دانسته و می‌گوید که حق دفاع از خود را دارد. اما مثل همیشه، احتمالا حقیقت چیزی میان این دو باشد و دادگاه بهتر از هر کسی بتواند واقعیت را مشخص کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*