صفحه سبز مرگ

نمایش صفحه سبز مرگ به جای صفحه آبی در نسخه آزمایشی ویندوز 10

اگر از کاربران ویندوز باشید، احتمالا برای یک بار هم که شده صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) را مشاهده کرده‌اید. اما با تصویری که یکی از کارمندان شرکت مایکروسافت، Matthijs Hoekstra، از نسخه آزمایشی ویندوز 10 با شماره بیلد 14997 منتشر کرده، به‌نظر کاربران نسخه پیش نمایش در مشاهده برخی مشکلات، با صفحه سبز مرگ رو به رو خواهند شد.

از صفحه سبز مرگ برای متمایز کردن مشکلات مختلف ویندوز استفاده می‌شود

اوایل هفته گذشته هوکسترا با انتشار این تصویر از تغییرات مختلفی در نسخه‌های بعدی ویندوز خبر داد که شاید بتوان مهمترین آنها را صفحه سبز مرگ دانست. هرچند او در ادامه تایید کرد که این رنگ تنها مخصوص کاربران نسخه آزمایشی ویندوز است. با این‌ حال هنوز مشخص نشده که چرا مایکروسافت به جای رنگ آبی، از رنگ سبز استفاده کرده است. شاید یکی از دلایل توسعه‌دهندگان برای استفاده از رنگ سبز، متمایز کردن مشکلات ناشی از سیستم اصلی نرم افزاری ویندوز با مشکلات مربوط به نسخه آزمایشی بوده تا امکان برطرف کردن آنها آسان‌تر باشد. برخی از کاربران با انتشار تصاویری از صفحه سبز مرگ در وبلاگ‌های خبری نیز این موضوع را تایید کرده‌اند. آخرین باری که مایکروسافت صفحه مرگ مربوط به ویندوز را به‌روز کرد، به فروردین ماه سال جاری و اضافه شدن کدهای QR برمی‌گردد.

صفحه سبز مرگ

با وجود جشن‌های پیش رو، مایکروسافت کار آزمایش عمومی نسخه آزمایشی از ویندوز 10 را متوقف کرده و عرضه نسخه‌های جدید آن را به ماه آینده موکول کرده است. از دیگر ویژگی‌های ویندوز 10 با شماره بیلد 14997 نیز می‌توان به امکان فعال کردن دستیار مجازی کورتانا در پروسه نصب ویندوز، اضافه شدن سیستمی مشابه با نرم افزار F.lux برای کاهش نور آبی، حالت گیم ایکس باکس، بهبود عملکرد زبانه‌ها در مرورگر اج (Edge) و فولدرهای مخصوص اپلیکیشن‌ها در منوی استارت اشاره کرد.

شایان ذکر است که برای اولین‌بار، یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Chris123NT از انتشار پست مربوط به این موضوع در صفحه هوکسترا خبر داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*