محمود واعظی

وزیر ارتباطات در پی رفع فیلتر کلش آف کلنز ؟!

سرانجام پس از ماه ها شایعه و اخبار مختلف، دستور فیلتر بازی کلش آف کنلز (Clash Of Clans) صادر شد؛ موضوعی که به شدت طرفداران این بازی را ناراحت و خشمگین ساخته و موجی از اعتراضات را به همراه داشته است. به همین جهت، محمود واعظی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران) قول پیگیری این موضوع و شاید به تعبیری دیگر، رفع فیلتر کلش آف کلنز را داده است.

چهارشنبه هفته گذشته بود که فیلتر بازی کلش آف کلنز توسط اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در ایران تصویب شد.دستور فیلتر و اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی موبایلی براساس اجرای بند( ب) ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه ای از سوی این کارگروه صادر شده است. به موجب این ماده قانونی، ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه ها و شبکه های رایانه ای جرم است و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه این بازی را خشونت آمیز تشخیص داده است.

براین اساس دسترسی به این بازی خارجی برای بسیاری از کاربران ایرانی هم اکنون با اختلال مواجه است و البته برخی از کاربران همچنان در دسترسی به این بازی با مشکلی مواجه نیستند.

در پی محدودیت به وجود آمده، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با واکنش ها و اعتراضات بسیاری از سوی کاربران به دلیل وجود اختلال در دسترسی به این بازی موبایلی مواجه شد.

وی در این باره خطاب به کاربران نوشت: در چند پست اخیر، اعتراضاتی به اختلال بازی «کلش» مطرح کرده اید که این مطالب را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خواهم رساند.

واعظی ادامه داد:

مطالب مطرح شده را پیگیری خواهم کرد.گرچه در بعضی موارد به دلیل استفاده از ادبیات نامناسب مجبور به حذف این پست ها شده ام.

به نظر شما پیگیری واعظی می تواند موجب رفع فیلتر کلش آف کلنز در ایران شود ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. تشکر میکنم بابت پیگیری جهت رفع مشکل کلش
    بنظر من بازی کلش یک بازی فکری بسیار جذاب است و البته یک سرگرمی برای همه ی سنین و بدآموزی وخشونت نیز در پی ندارد چرا که این بازی استراتژی فقط یک دهکده قدیمی است که دفاع و مبارزه را جهت بقاء و ارتقای خود بهمراه دارد.

  2. وزیر با اقای روحانی در مورد کلش صحبت کرده، و خواستار رفع فیلترینگ شده، تو صفحه اینستا vaezi_ir برید هستش.
    فقط من متأسفم برای اون هایی که فحاشی کردن.

  3. آقای وزیر ارتباطات، خود اینستاگرام مشکل اخلاقی داره، اینهمه عکس و فیلم بقول خودتون مستهجن اشتراک میکنند، بیشتر مدلهای خانم از اینستاگرام استفاده میکنند تا سیاستمداران، ولی جالبه که همه مسئولین کشور ما توی اینستاگرام صفحه دارن و هیچ برنامه ای برای فیلتر کردنش در دستور کار محتوای مجرمانه قرار نداره، بهتر نبود از توییتر استفاده میکردید که حداقل جو سالمتر و حرفه ای تری داره؟
    واقعا جالبه، بازی عروسکی کلش بدآموزی داره یا اینستاگرام؟ من شخصا میتونم صدها لینک از اینستاگرام با محتوای پ*** براتون ارسال کنم که نظیرش در توئیتر دیده نشده و نخواهد شد.
    متاسفانه در کشور ما همه چیز سیاسی شده، بقیش بهانه ای بیش نیست.

  4. انشالله که زورش برسه…