تلویزیون های 4K جدید ال جی

تلویزیون های 4K جدید ال جی ؛ ارائه رنگ‌هایی دقیق‌تر از HDR

اگر در حال حاضر تلویزیون شما دارای کیفیت 4K همراه با تکنولوژی HDR و بسیاری دیگر از بازی های دنیای کیفیت تصویر است، به نظر شما نسل بعدی این دست تکنولوژی ها چه خواهد بود؟ جواب این سوال برای ال جی ساده است: همه را مطمئن کنید که این رنگ ها را می‌بینند. تلویزیون های 4K جدید ال جی ساعاتی پیش توسط این شرکت کره‌ای معرفی شدند تا دنیای نمایشگرهای خانگی را بهبود ببخشند.

کمپانی ال جی از سه تلویزیون Super UHD جدید خود برای سال 2017 به نام های SJ8000، SJ8500 و SJ9500 رونمایی کرد که همگی از ال سی دی های نانو سل (Nano Cell) برخوردار خواهند بود و متعهد می‌شوند با ارائه ذراتی یکنواخت در اندازه رنگ‌های دقیقی را حتی در حالتی که شما به صورت مستقیم به تلویزیون نگاه نمی‌کنید ارائه کنند. این تکنولوژی طول موج بیشتری را از نور می‌گیرد که باعث جلوگیری از پخش رنگ‌های ناخواسته (مانند تغییر رنگ از سبز به آبی یا زرد)، محو شدن و اثرات دیگری می‌شود تا به طراوت و چالاکی تصویر لطمه وارد نشود.

اچ دی آر پیشرفته و زنده‌تر شدن رنگ‌ها

این غول کره‌ای حتی استفاده از تکنیک حرفه‌ای تکنی کالر (Technicolor) را نیز آغاز کرده است تا دقت و صحت رنگ را در همه حالت‌ها از طریق مود نرم افزاری Technicolor Expert Mode و پشتیبانی برای اچ دی آر پیشرفته بهبود ببخشد. زمانی که این تکنیک با تکنولوژی دالبی ویژن (Dolby Vision)، اچ دی آر 10 (HDR 10) و پشتیبانی از لوگ گاما هیبریدی (Hybrid Log Gamma) همراه می‌شود، شما دیگر نباید هیچ نگرانی بابت وفاداری رنگ‌ها به نمایش واقعی داشته باشید.

ال جی همچنین وعده یک رویکرد پیچیده‌تر را به تصاویر محدوده دینامیکی بالا یا همان HDR، فارغ از فرمت قابل پخش آن‌ها می‌دهد. نانو سل قابلیت اکتیو اچ دی آر (Active HDR) را به خوبی ارائه می‌کند و با قرار دادن اطلاعات مربوطه در هر فریم از نقاط خاص، نگرانی شما را بابت هرگونه اطلاعات مختلف اچ دی آر حل می‌کنند.

تلویزیون های 4K جدید ال جی

webOS پیشرفته در تلویزیون های 4K جدید ال جی

هرچند نرم افزار webOS بر روی تلویزیون های 4K جدید ال جی یک حرکت انقلابی محسوب نمی‌شود، اما آن همچنان متعهد به ساده‌تر کردن استفاده  نسبت به نسخه 2016 این تلویزیون‌ها می‌شوند. یک دکمه جذاب به نام Magic Link یا ارتباط جادویی بر روی ریموت کنترل آن‌ها وجود خواهد داشت تا دسترسی سریع‌تر شما به موارد مورد علاقه‌تان نظیر آمازون و یا نتفلیکس را سرعت می‌بخشد و اطلاعات چیزی که در حال مشاهده آن هستید (نظیر بازیگران) را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما همچنین اگر تلفنتان از طریق یو اس بی و یا یک کامپیوتر را به تلویزیون های 4K جدید ال جی متصل کنید، قادر خواهید بود تا محتوای 360 درجه ای واقعیت مجازی را نیز مشاهده کنید.

اینها تمامی اطلاعات مربوط به تلویزیون های 4K جدید ال جی نخواهند بود و طی برگزاری نمایشگاه CES 2017 قطعا بیشتر از حال با آن‌ها آشنا خواهیم شد. گفتنیست که در حال حاضر می‌تواند مدل SJ9500 این تلویزیون های مدرن را با ضخامت تنها 0.27 اینچ، جزو باریکترین‌های جهان دانست. اما سوالی که پیش می‌آید این است که شرکت‌های رقیب نظیر سامسونگ و سونی چه برنامه‌ای برای امسال دارند؟ در حالی که تکنولوژی نانو سل، اکتیو اچ دی آر و دیگر مورد از این دست می‌تواند به ال جی کمک کند تا ال جی فعلا بر تخت پادشاهی دنیای تلویزیون ها بنشیند، این کمپانی‌ها چه برنامه‌ای در سر می‌پرورانند!

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*