لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017

لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 ؛ ترکیبی از زیبایی، قدرت و استحکام

از زمانی که خط تولید سری ایکس لپ تاپ‌های لنوو پا به میدان رقابت گذاشته، موفقیت چشمگیر این برند در دنیای لپ تاپ و نوت بوک را بیش از پیش افزایش داده است، به همین دلیل مشاهده مدل‌هایی از ThinkPad X در نمایشگاه CES 2017 تعجبی نیست. در میان این لپ تاپ‌ها، مدل لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 (Lenovo ThinkPad X1 Carbon 2017) چشم‌نوازی می‌کند. نسخه سال جدید به نسبت مدل قبل، کمی در طراحی سبک‌تر شده ظاهر شده (1.13 کیلوگرم در مقایسه با 1.20 کیلوگرم) که برای یک دستگاه با اندازه صفحه نمایش 14 اینچ فوق‌العاده محسوب می‌شود.

لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 یکی از لپ تاپ‌های 14 اینچی فوق سبک در بازار محسوب شده و دیگر برندها با تولید محصولاتی 13.3 اینچی سعی در رقابت با آن خواهند داشت. در نظر داشته باشید در میان بازه‌های مختلف صفحه نمایش نوت بوک‌ها و لپ تاپ‌ها، 14 اینچ یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو است، چرا که آسایش بیشتری را مخصوصا با داشتن تراکم پیکسلی بالا برای کاربران به همراه می‌آورد. در مقایسه با لپ تاپ‌های 15.6 اینچی که حمل و نقل بسیار مشکل‌تری دارند، مزیت این اندازه از صفحه نمایش مشخص می‌شود. در لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 ، نسبت بین سرعت، اندازه و وزن به بهترین صورت ممکن برقرار شده است.

لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 باز هم سبک‌تر از قبل طراحی شده است

صفححه نمایش 14 اینچی آن از تکنولوژی 300-NIT روشنایی پنل IPS برای هر دو بازه رزولوشن فول اچ‌دی (1920 در 1080) و دبلیو کیو اچ‌دی (2560 در 1440) استفاده می‌کند. حین انتخاب از میان دو گزینه موجود، همواره کاربران درباره دو موضوع اساسی دچار تردید می‌شوند. رزولوشن بالاتر مطمئنا به مصرف باتری بیشتر منجر می‌شود و به این وسیله نواخت کاهش انرژی باتری را بین 20 الی 30 درصد افزایش می‌دهد. مورد دوم به مزیت رزولوشن بالاتر با وجود مصرف انرژی زیاد مربوط می‌شود، چرا که در این شرایط به دلیل وضوح بالای متون و نمایش تصاویر با جزئیات بیشتر، برای افراد نیازمند به تماشای جزئیات در تصاویر موقعیت بهتری وجود داشته و کیفیت به مراتب بالاتری ارائه می‌شود.

در طراحی بدنه لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 مقاومت در برابر خط و خش و شوک در نظر گرفته شده که برای یک لپ تاپ به این نازکی، فاکتوری قابل توجه است. اگرچه هنوز تست سقوط Mil-Spec 810G در نمایشگاه سی ای اس 2017 بر روی لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 صورت نگرفته، مدل‌های پیشین از سری ایکس 1 همگی این استاندارد را دریافت کرده‌‌اند؛ علاوه بر اینکه در آزمایش‌های انجام گرفته بر روی بدنه آن‌ها، مقاومتی بالا در برابر خط و خش مشاهده شده بود.

لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017لنوو تینک پد ایکس 1 کربن سال 2016 با بدنه‌های مشکل و نقره‌ای به بازار آمده بود. درباره رنگ جدید نقره‌ای این سوال وجود دارد که چگونه با گذشت زمان بدنه رنگ خود را حفظ می‌کند، اما این امکان وجود دارد تا شرکت سازنده به گونه‌ای رنگ را با ماده به کار رفته در بدنه آمیخته و آن را تثبیت کرده باشد؛ به همین دلیل بعید نیست تا پایداری آن درست همانند نسخه متداول مشکی باشد.

لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 همانند دیگر لپ تاپ‌های سری تینک پد به عنوان پرچمدار در عرصه صفحه کلید شناخته شده و راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با وجود تنوع در نحوه طراحی کیبوردها، هنوز تمامی مدل‌های سری تینک پد به عنوان بهترین از نظر صفحه کلید و فراهم‌کننده سرعت و دقت برای تایپ شناخته می‌شوند. پد به کار رفته در زیر کیبورد نیز جوابگوی نیاز کاربران بوده و کلیدهای فیزیکی چپ و راست ماوس به کار رفته در آن، کاربران را از اتصال ماوس جانبی بی‌نیاز می‌کند. لنوو مجددا نوار قرمز رنگی را در بالای این پد کار کرده و این موضوع همچنان درباره لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 و دیگر نوت بوک‌های سری تینک پد منحصربه‌فرد باقی مانده است.

لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 از جدیدترین و هفتمین نسل پردازنده‌های Core i7 شرکت اینتل قدرت گرفته و قادر است تا حداکثر با 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD همکاری داشته باشد. همچنین نسخه ساتا (SATA) هارد اس اس دی نیز وجود دارد، اما در نظر داشته باشید PCIe به مراتب از SATA سریع‌تر است، چراکه SATA از ابتدا برای هاردهای دارای قطعات مکانیکی طراحی شده بود.

لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017تینک پد ایکس 1 کربن 2017 به همراه یک حسگر اثر انگشت معرفی شده که در همکاری با شرکت سکوریتی آیلند (Security Island)، به سیستم امنیتی قدرتمندی مبدل شده است. هکرها حتی با دسترسی فیزیکی به لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 نخواهند توانست به راحتی به اطلاعات بیومتریک آن دست پیدا کنند. همچنین یک دوربین مادون قرمز در آن به کار رفته و قادر است تا ترکیب صورت کاربر خود را حس کرده و از دیگران تشخیص دهد. این بار FIDO حسگر اثر انگشت لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 را برای پرداخت‌های امن تایید کرده و بدون شک حضور نام Security Island مسبب راضی کردن آن شده است.

با وجود طراحی نازک و داشتن تنها 1.13 کیلوگرم وزن، پورت‌های زیادی در لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 به چشم می‌خورند. دو پورت یو اس بی نوع سی، دو پورت یو اس بی 3.0، اچ دی ام آی تمام اندازه، پورت کابل شبکه (RJ45) و نیازمند به دانگل آن و درگاه اتصال کارت میکرو اس‌دی، لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 را از نظر قابلیت اتصال به دستگاه‌های خارجی در رده بالایی قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید درگاه اتصال میکرو سیمکارت نیز برای آن تعبیه شده، اگر که آپشن 4G LTE CAT6 را برای دستگاه خود (تا سقف 300 مگابایت بر ثانیه) انتخاب کنید. این مودم از یک کوآلکوم ایکس 7 قدرت می‌گیرد. به لطف این نسخه جدید از LTE، لنوو تینک پد ایکس 1 کربن 2017 از لحاظ اتصال وای فای، سه برابر سریع‌تر از مدل 2016 همین لپ تاپ ظاهر خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)