مودم 5G اینتل

مودم 5G اینتل برای آزمایش در گوشی‌های هوشمند، اتومبیل‌ها و پهپادها معرفی شد

اینتل به عنوان یکی از کمپانی‌های کلیدی و مهم در عرصه تکنولوژی روز دنیا، مدت‌ها است بازار گوشی‌های هوشمند را از دست داده است، اما این بار در نظر دارد تا از طریق امواج موبایل، راه خود را به این دستگاه‌ها باز کند. البته هدف Intel از این نیز فراتر رفته و به صنعت خودروسازی و همچنین صنعت نوپا پهپادها نیز راه پیدا خواهد کرد. مودم 5G اینتل در ادامه به تمامی دستگا‌ه‌های دارای قابلیت اتصال به اینترنت و یا اتصال به شبکه‌های محلی راه می‌یابد.

اینتل امیدوار است تا 5G را به عنوان نسل بعدی استاندارد وایرلس و شبکه‌های موبایل، برای انتقال داده به مراتب سریعتر، به تمامی دستگاه‌های هوشمند بیاورد. در مورد اینکه استاندارد 5G چیست و قرار است تا چگونه کار کند، هنوز در سازمان‌های مربوطه بحث و جدل وجود دارد، اما از آنجایی که برخی از قوانین و استانداردهای پایه‌ای آن تعریف شده‌ و حتی برخی از شرکت‌ها همچون سامسونگ و هواوی آزمایش‌های موفقی بر روی آن داشته‌اند، مودم 5G اینتل از همان روزهای نخست تبدیل‌شدن این شبکه بی‌سیم به یک استاندارد متداول، به بازار وارد خواهد شد.

مودم 5G اینتلدر جریان نمایشگاه CES 2017 ، نخستین مودم 5G اینتل رونمایی شد تا به این وسیله کمپانی‌های مختلف و فعال در عرصه‌های گوناگون، اتصال نسل پنجم شبکه موبایل را بر روی محصولات خود مورد آزمایش و بررسی قرار دهند. شبکه‌های خانگی متشکل از وسایل هوشمند متصل به یکدیگر، صنعت اتومبیل‌سازی و از همه مهمتر گوشی‌های هوشمند و همچنین دیگر محصولات دارای قابلیت اتصال به شبکه، مخاطب اصلی مودم 5G اینتل خواهند بود. به نظر می‌رسد با استفاده از مودم 5G اینتل در محصولات تکنولوژیک مختلف، سرعت تبدیل این شبکه موبایل به استاندارد رسمی بعدی سریعتر خواهد شد.

شبکه‌های بی سیم با مودم 5G اینتل متحول خواهند شد

البته نقشه‌های کشیده شده برای مودم 5G اینتل به همین راحتی به مرحله اجرا درنخواهند آمد، چرا که اینتل اکنون تنها کمپانی دارای نقشه‌های بلدپروازانه درباره نسل بعدی شبکه موبایل نیست. به عنوان نمونه کوآلکوم (Qualcomm) در عصر کنونی حضوری پررنگ در تولید مودم‌های 4G داشته و مدتی است که در حال آزمایش راهکارهای 5G خود در همکاری با اپراتور AT&T است. AT&T نیز مدتی قبل نقشه‌های خود برای همکاری با کوآلکوم به منظور دستیابی به پیشرفت در نسل پنجم شبکه موبایل را تایید کرده بود.

در هر صورت شرایط برای اینتل در حال بهبود است. سال گذشته میلادی مودم‌های LTE این شرکت در برخی از نسخه‌های آیفون 7 (iPhone 7) مورد استفاده قرار گرفته و دسترسی کاربران گوشی‌های هوشمند اپل به شبکه 4G را فراهم کردند. به صورتی جداگانه، اینتل تصمیم دارد تا سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی پهپادها و همچنین اتومبیل‌های خودران داشته باشد و مودم 5G اینتل نیز بدون شک بخشی از اجزای این پروژه‌های آتی خواهد بود. رقابت این شرکت در عرصه 5G از هم‌اکنون آغاز شده است، اما نتیجه و مقصد آن در چند سال پیش رو هنوز مشخص نیست. گفتنی است پیاده‌سازی نسل پنجم شبکه موبایل، از سال 2020 وعده داده شده است، پس هم مودم 5G اینتل و هم دیگر پروژه‌های مرتبط با این استاندارد، تا چند سال آینده برای کاربران عادی استفاده‌ای نخواهد داشت.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*