ایسوس زنفون 3 زوم

ایسوس زنفون 3 زوم : رقیب سرسخت دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس

دو روز پیش بود که کمپانی ایسوس با انتشار تیزری رسمی از معرفی عضو جدید محصولات سری زنفون خبر داد. حالا در نمایشگاه CES 2017 و در انبوه محصولاتی که پیش روی کاربران قرار دارد، تایوانی‌ها با معرفی گوشی موبایل ایسوس زنفون 3 زوم (ASUS Zenfone 3 Zoom) توجه بسیاری از افراد ازجمله عاشقان عکاسی را به خود جلب کردند.

از آنجایی که بسیاری از کاربران منتظر عرضه نسل جدید این گوشی هوشمند یعنی زنفون 4 (Zenfone 4) بودند، ایسوس تلاش کرد تا با معرفی مدل زوم، سبد محصولات خود را کامل کند. خرداد ماه سال جاری بود که زنفون 3 در مدل‌های مختلف استاندارد، اولترا (Ultra) و همینطور دلوکس (Deluxe) پیش روی کاربران قرار گرفت. اواخر تیر ماه نیز سازندگان به صورت رسمی نسخه‌های لیزر (Laser) و مکس (Max) را معرفی کردند. اما حالا نوبت به عاشقان عکاسی رسیده تا با ایسوس زنفون 3 زوم ، به ثبت لحظات شیرین بپردازند.

ایسوس زنفون 3 زوم

ایسوس زنفون 3 زوم به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و فول اچ دی مجهز شده و این‌بار سازندگان به جای استفاده از پنل‌های ال سی دی، از پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) استفاده کرده‌اند. بدنه آلومینیومی این گوشی هوشمند با رنگ آبی تیره هم احتمالا برای بسیاری از افراد جذاب باشد. در قسمت جلویی نیز علاوه بر کلیدهای لمسی خازنی، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی ایسوس به چشم می‌خورد.

ایسوس زنفون 3 زوم

همانند محصولات قبلی سری زنفون، کلیدهای کنترلی صدا و پاور در قسمت راستی و درگاه هیبریدی کارت حافظه/سیم کارت در قسمت چپی تعبیه شده‌اند. در بخش پایینی نیز می‌توان جک 3.5 میلی‌متری صدا، پورت USB Type-C و اسپیکرهای قدرتمند را مشاهده کرد.

ایسوس زنفون 3 زوم

اما شاید برای آشنایی با مهمترین ویژگی ایسوس زنفون 3 زوم بهتر باشد به بخش پشتی دستگاه نیز نگاهی داشته باشیم. ایسوس هم مثل بسیاری از تولیدکنندگان تلفن های هوشمند، از سیستم دوربین دوگانه برای زنفون 3 زوم استفاده کرده است. عملکرد این سیستم در گوشی های مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما از آنجایی که محصول جدید ایسوس نام “زوم” را یدک می‌کشد، امکان زوم 2.3 برابری اپتیکال برای دوربین دوم نیز فراهم شده است. به‌علاوه دوربین‌های پشتی به سنسوری 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم خودکار لیزری، فلاش ال ای دی دوگانه و سنسور تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) مجهز شده‌اند که می‌تواند دقت عکاسی را تا حد زیادی افزایش دهد.

ایسوس زنفون 3 زوم

درواقع عملکرد این سیستم شباهت زیادی به اپل آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) است و کاربران با لمس یک گزینه، می‌توانند دقت زوم را تا 2.3 برابر افزایش دهند. از آنجایی که در این گوشی از سنسور اپتیکال به جای سنسورهای دیجیتالی استفاده شده، با زوم کردن هم خبری از افت کیفیت نخواهد بود.

ایسوس زنفون 3 زوم

نمونه عکس های ثبت‌شده با دوربین ایسوس زنفون 3 زوم

برای پردازش اطلاعات از تراشه اسنپدراگون 625 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم برای ایسوس زنفون 3 زوم استفاده شده تا عملیات ذخیره‌سازی تصاویر در کمترین زمان ممکن انجام شود. برای ذخیره کردن عکس‌ها نیز به‌نظر حافظه داخلی 64 گیگابایتی پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. بهتر است یادآوری کنیم که ایسوس زنفون 3 هم به همین قطعات مجهز شده و امتیاز آن در تست AnTuTu حدود 63 هزار است.

ایسوس زنفون 3 زوم

اگرچه در ایسوس زنفون 3 زوم باز هم رابط کاربری Zen UI دیده می‌شود، اما متاسفانه خبری از اندروید نوقا نیست و فعلا خریداران باید به کار با اندروید مارشملو بسنده کنند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی نیز می‌توان به وجود باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی و سنسور اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی اشاره کرد.

به صورت خلاصه می‌توان ایسوس زنفون 3 زوم را ترکیبی از گوشی های زنفون 3 و زونفون 3 مکس به‌علاوه دوربینی اضافی در بخش پشتی در نظر گرفت. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی این گوشی هوشمند را مطالعه کنید.

مشخصات فنی ایسوس زنفون 3 زوم

سیستم عاملاندروید 6.0 مارشمالو – رابط کاربری Zen UI
نمایشگر5.5 اینچی فول اچ دی (سوپر آمولد)
پردازندهاسنپدراگون 625 – 8 هسته‌ای = 2.0 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی: آدرنو 506
حافظه داخلی64 گیگابایت
افزایش حافظهکارت میکرو اس دی و پشتیبانی تا حداکثر 128 گیگابایت
رم4 گیگابایت
دوربین اصلی12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل
زوم اپتیکال، تثبیت‌کننده نوری تصویر، فلاش دوگانه
دوربین سلفی13 مگاپیکسل
ارتباطیوای فای، بلوتوث، جی پی اس
شارژ از طریقمیکرو USB
باتری5000 میلی‌آمپر
ضد آبخیر
اسکنر اثر انگشتبله

قیمت و زمان عرضه ایسوس زنفون 3 زوم

به‌گفته مدیران، این محصول جدید قرار است از ماه فوریه (اواسط بهمن ماه) وارد بازار کشور فیلیپین شود. متاسفانه هنوز قیمت نهایی این گوشی موبایل مشخص نشده، ولی با استناد به اخبار موجود، قیمت ایسوس زنفون 3 زوم بیشتر از 400 دلار نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*