رونمایی سونی از تلویزیون ۸۴ اینچی براویا با رزولوشن 4K

سونی امروز و در جریان کنفرانس خبری  خود در IFA 2012 تلویزیون ۸۴ اینچ ۴K خود را معرفی کرد، که جدا از سایز آن اولین تلویزیون این کمپانی به صورت ۴K نیز میباشد. این تلویزیون جدید که XBR-84X900 نام دارد، اطلاعات ورودی ۴K به معنای رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را از هر منبعی چه دوربین دیجیتال و چه پلی استیشن پشتیبانی میکند.

امروز سونی تلویزیون بسیار زیبای KD-84X9005 را معرفی نمود که از پنل LCD استفاده می‌کند و امکانات فراوان جدیدی را ارایه می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل
    استفاده از موتور پردازش 4K X-Reality PRO
    استفاده از سیستم صوتی میله‌ای نصب شده در کنار تلویزیون شامل 10 عدد اسپیکر کوچک
    ایجاد صدای 3 بعدی و پردازش سیگنال صدا با کیفیت بسیار بالا
    پشتیبانی از برنامه PlayMemories Studio که روی پلی استیشن 3 نصب می‌شود و می‌تواند عکس‌های رزولوشن بالا را در تلویزیون نمایش دهد.

اگر با اصطلاح 4K آشنا نیستید باید بدانید که 4K در واقع به ۴۰۰۰ پیکسل در یک خط افقی از نمایشگر اشاره دارد. اصطلاح‌های دیگری مانند Ultra HD یا Ultra Definition یا Quad Full High Definition – QFHD که به رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل اشاره دارند نیز به همراه همان 4K بوجود آمده‌اند. در واقع 4K رزولوشن چهار برابر 1080p یا Full HD است.
سونی اعلام نموده که این تلویزیون فوق‌العاده در انتهای سال میلادی به بازار عرضه خواهد شد. البته منتظر یک قیمت مناسب نباشید، چون این تلویزیون به این زودی‌ها به تولید انبوه نخواهد رسید.


منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*