رونمایی از یک دسکتاپ ویندوزی 6 اینچی و لمسی با قیمت پایه 700 دلار

استارتاپ هلندی Ockel بر این باور است که برخی افراد نیازمند یک دسکتاپ ویندوزی 6 اینچی ، کوچکتر از تبلت های امروزی هستند. جالب توجه است که تیم توسعه دهنده این دستگاه، نمونه اولیه آن را در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کردند. این لپ تاپ از ماه مه در وب سایت Indiegogo قرار گرفته و ما را نسبت به ابعاد کوچکی که  دارد شگفت زده می‌کند.

Okcel که نام خود را نیز در ابتدا بر روی این دسکتاپ ویندوزی 6 اینچی هم اندازه با کارت های اعتباری گذاشته است، با هدف کسانی این دسکتاپ ویندوز 6 اینچی را ساخته است که دائم در حال مسافرت بوده و می‌خواهند یک کامپیوتر کوچک را نیز به همراه خود داشته باشند. مدل Sirius B و برادر او مدل Sirius B pro-edition هر دو از جثه کوچکی برخوردارند. در این جا یک مدل Sirius A نیز وجود دارد که گدازه های آتش فشان بوده و با بهره گیری از درگاه هایی با سایز معمولی، از نمایشگر لمسی نیز برخوردار است.

دسکتاپ ویندوزی 6 اینچی

هر دو این نسخه ها همراه با درگاه های USB فول سایز، USB نوع C، درگاه HDMI، درگاه دیسپلی پورت و حتی یک جک اترنت کاملا همانند یک دسکتاپ کامل عمل می‌کنند. نسخه وانیلا ادیتیشن این کامپیوتر دسکناپی 6 اینچی از ویندوز 10 هوم، رم 4 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی بهره می‌برد؛ این درحالیست که مدل پرو آن به ویندوز 10 پرو همراه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. همچنین یک پردازنده Intel Atom x7-Z8750 نیز قلب تپنده هر دو این مدل‌ها خواهد بود. هرچند شرکت سازنده اطلاعاتی از باتری این محصول ارائه نکرده است، اما ما امیدواریم که شارژ دهی حداقلی آن بیش از 4 ساعت باشد.

قیمت دسکتاپ ویندوزی 6 اینچی Sirius

لازم به ذکر است که نسخه استاندارد دسکتاپ ویندوزی 6 اینچی Sirius A با قیمت 700 دلار و نسخه پرو آن نیز با قیمت 800 دلار به فروش می‌رسد. سوالی که پیش می‌آید اینجاست، آیا واقعا کسی حاضر است در حالی که می‌تواند با 800 دلار یک لپ تاپ با سایز حداقلی 13 اینچ خریداری کند، به سمت خرید یک کامپیوتر 6 اینچی برود؟

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*