خداحافظ واین ؛ سلام واین کمرا

ما پیشتر گفته بودیم که توییتر در تصمیم جدی قصد دارد به کار پلتفرم ویدیوهای کوتاه خود به نام واین (Vine) پایان دهد و همچنین نام آن را به “Vine Camera” تغییر دهد. البته تنها توییتر از این تصمیم صحبت کرده بود و تاریخ دقیق آن را نمی‌دانستیم.

حالا دیگر می‌دانیم که باید کی با این اپلیکیشن همراه با صدها هزار ویدیوی جذاب، بانمک و وایرال که روزانه توسط کاربران در آن به اشتراک گذاشته می‌شد خداحافظی کنیم. 17 ژانویه (28 دی ماه) یعنی سه شنبه هفته آینده تیم توسعه دهنده به طور کلی کار شبکه واین را به پایان خواهد رساند. این بدان معناست که دیگر شما نمی‌توانید ویدیوهای لوپ خود را برای دنبال کنندگانتان آپلود کنید. بدین ترتیب اگر از علاقه‌مندان به این اپلیکیشن هستید شما دیگر تنها قادر خواهید بود تا ویدیوهای لوپ خود را به وسیله اکانت توییترتان منتشر کنید. هرچند اگر علاقه‌ای به این کار ندارید نیز می‌توانید فایل مربوطه با فرمت MP4 را در گالری گوشیتان ذخیره کرده و در آنجا نگاه کنید.

تمرکز بیشتر بر روی پریسکوپ باعث قطع کار واین از سوی توییت شد

توییتر زمانی تصمیم خود جهت قطع کار شبکه مخصوص ویدیوهای خنده‌دار و وایرال Vine را گرفت، اعلام کرد که می‌خواهد وقت بیشتر خود را بر روی پریسکوپ (Periscope)، یک سرویس استریم زنده که به شما اجازه به اشتراک گذاری ویدیوها به صورت زنده را می‌دهد بگذارد.

به نقل از صاحب دیگر شبکه اجتماعی بزرگ جهان و شخصی پرنفوذ در این حوزه، مارک زاکربرگ، مردم در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری از قابلیت اشتراک گذاری ویدیویی برای اشتراک گذاشتن ویدیوهای زنده استفاده می‌کنند و علاقه‌مندند تا دنبال کنندگان و دوستانشان آن‌ها را به صورت زنده ببینند. در همین راستا توییتر نیز به تازگی سهم بیشتر سرمایه خود را بر روی سرویس لایو استریم خود خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*