دانلود مرورگر نئون (Neon)

دانلود مرورگر نئون (Neon)؛ محصولی جدید و متفاوت از اپرا

کمپانی اپرا امروز از یک مرورگر وب جدید رونمایی کرد. مرورگر نئون (Neon) محصول جدید این شرکت بوده که ارائه کننده ایده‌هایی جدید و تازه برای کاربران است. در حال حاضر مرورگر نئون هنوز به این نزدیک نشده که بتواند جایگزین مرورگر وب اصلی شما شود و در حال حاضر آن یک مرورگر مفهومی است؛ اما ایده های جذاب و زیبای آن می‌توانند Neon را متفاوت از سایر مرورگرهای اینترنتی کرده و خیلی زود به یکی از محبوبترین‌ها تبدیل کنند.

صفحه اصلی مرورگر نئون کاملا متفاوت از تمامی مرورگرهاییست که تا به حال دیده‌اید. گرچه آن هنوز هم شامل شرتکات‌هایی برای بوکمارک‌ها و بهترین سایت‌های شماست، آن‌ها به صورت حباب‌های شناوری نمایان هستند که بر روی والپیپر دسکتاپ شما (البته در صفحه‌ای جداگانه) نمایان می‌شوند. هیچ نوار آدرس گسسته‌ای وجود ندارد؛ در اینجا یک خط در بالای تمامی این شرتکات‌ها تعبیه شده است که می‌توانید هر چیزی را خواستید تایپ کنید. از نظر بصری، این طراحی بسیار لذتبخش است.

این مرورگر همچنین شما را از تب‌های سنتی دور می‌کند و آن‌ها با یک سری آیکون‌های دایره‌ای شکل در قسمت راست مرورگر جایگزین شده‌اند که هر کدام می‌توانند صفحات باز شما را به نمایش بگذارند. انیمیشن کوچک و زیبایی زمانی که شما آن تب‌ها را باز می‌کنید و یا دوباره به صورت یک شرتکات دایره مینیمایز می‌کنید قابل مشاهده است. این انیمیشن‌ها به طوری ایجاد شده‌اند که استفاده از مرورگر را مختل نکنند.

یکی از هوشمندانه‌ترین ایده‌های مرورگر نئون، قابلیت پشتیبانی برای مرور به صورت split-screen است. شما می‌توانید حباب وبسایت مورد نظر را که همان تب مربوطه می‌شود بر روی صفحه‌ای که باز است درگ و دراپ کنید تا هر دو آن‌ها را در کنار یکدیگر داشته باشید. سایز دو تب کنار یکدیگر قابل تنظیم است، اگر چه تنها یک قسمت از این دو تب را می‌توانید جابه‌جا کنید و قسمت دیگر به همان شکل خود باقی خواهد ماند.

در قسمت چپ این مرورگر یکسری ابزار مربوط به مرور قرار دارد. یکی از آن‌ها به شما قابلیت تهیه اسکرین شات از صفحات مورد نظرتان را می‌دهد، دیگری یک گالری برای تماشای تمامی اسکرین شات‌های تهیه شده است و دیگری کلکسیونی از دانلودهای شما را به نمایش می‌گذارد. جذاب‌ترین چیزی که اینجا می‌بینیم دکنه‌ای است که یک پلیر را بر روی مرورگر شما به نمایش می‌گذارد تا بتوانید موسیقی‌ها و ویدیوهای موردنظر را بر روی تب‌های در حال اجرا مشاهده کنید. این یک پنجره اختصاصی است که می‌توانید شما با کلیک بر روی Pause و یا Play بدون این جابه جایی با آن کار کنید.

دانلود نسخه آزمایشی مرورگر نئون

تمامی این‌ها، نکات برجسته مرورگر نئون هستند. این مرورگر جذاب در حال حاضر برای پلتفرم ویندوز در دسترس است بنابراین شما می‌توانید آن را همین حالا بر روی کامپیوتر خودتان آزمایش کنید؛ البته در آینده‌ای نزدیک نسخه آزمایشی مخصوص مک Neon نیز منتشر خواهد شد. توجه داشته باشید این مرورگر در حال حاضر مراحل آزمایشی خودش را می‌گذراند و نمی‌توانید هنوز به صورت کامل بر روی آن به عنوان یک مرورگر کامل و بدون نقص حساب کنید. در هر صورت این مرورگر ما را امیدوار به تجربه کار با یک مرورگر کاملا متفاوت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*