محافظت در برابر اسلحه‌های لیزری با تکنولوژی لنز اتمسفری

محافظت در برابر اسلحه‌های لیزری با تکنولوژی لنز اتمسفری

چگونه می‌توان در برابر اسلحه‌های لیزری که با سرعت نور شلیک می‌کنند، از خود دفاع کرد؟ کمپانی BAE Systems راهکاری برای این مسأله دارد. متخصصان این شرکت در حال طراحی تکنولوژی لنز اتمسفری لیزری یا LDAL هستند که همانطور که از نامش پیداست، با استفاده از پرتوهای لیزر، اتمسفر را یونیزه می‌کند تا سازه‌هایی مانند لنز ایجاد کند. اگر شما در زیر حمله‌ی لیزری باشید، تنها کافیست که یک لنز به عنوان سپر بازتابنده داشته باشید تا از آن در امان بمانید. این تکنولوژی می‌تواند برای از هر دو نیروهای هوایی و زمینی در برابر حملات لیزری مهلک محافظت کند و البته کاربردهای دیگری نیز دارد.

کمپانی BAE بیان می‌کند که این تکنولوژی در مأموریت‌های کشف و شناسایی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای نمونه، شما می‌توانید از لنز اتمسفری به عنوان یک لنز ذره‌بین بزرگ استفاده کنید تا تصویر دقیق‌تری نسبت به آنچه که سنسورهای فعلی به شما می‌دهند، از دشمن به دست آورید. این سیستم لنزی همچنین می‌تواند سراب‌ها و تصاویر دروغین را برای هدف‌گیری دشمن ایجاد کند.

البته این تکنولوژی فعلا در مراحل بسیار ابتدایی به سر می‌برد. بنابر پیش‌بینی‌های این کمپانی، LDAL تا حدودا 50 سال آینده آماده‌ی بهره‌برداری و استفاده در میدان‌های جنگ است که در بحث تسلیحات نظامی، زمان بسیار زیادی است. با این حال، از لحاظ علمی دستیابی به چنین تکنولوژی کاملا امکان پذیر و عملی است. تنها این سؤال باقی می‌ماند که آیا اسلحه‌های لیزری به قدری در جنگ‌های آینده رواج پیدا می ‌کنند که نیاز به توسعه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*