نسل بعدی آیفون با استفاده از سنسور لیزری قادر است صورت کاربر را تشخیص دهد

نسل بعدی آیفون با استفاده از سنسور لیزری قادر است صورت کاربر را تشخیص دهد

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است، گویا اپل به دنبال این است که در نسل بعدی آیفون های خود که احتمالا آیفون ۸ (iPhone 8) نام خواهند گرفت، یک سیستم تشخیص چهره را قرار دهد که کاربران به جای استفاده از رمزهای عبور معمولی، از این سیستم برای تایید هویت خود بهره ببرند؛ چیزی شبیه به سنسور اسکنر عنبیه‌ی چشم که گلکسی نوت ۷ سامسونگ دیده بودیم.

این تحلیل جدید که از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی Cowen and Company در روز چهارشنبه برای مشتریان و سرمایه‌گذاران آن منتشر شده، مدعی است که نوعی از سیستم تشخیص چهره و یا تشخیص جسچر حرکتی در نسل بعدی آیفون های اپل وجود خواهد داشت. البته علاوه بر این قابلیت، گزارش جدید این موسسه‌ی تحقیقاتی اطلاعات بیشتری را نیز درباره‌ی مشخصات و جزییات بیشتر نسل بعدی پرچمداران اپل فاش کرده است.

به نظر می‌رسد که قابلیت‌های دیگر شامل حالتی از تشخیص چهره و یا تشخیص جسچر شوند که توسط یک سنسور لیزری و یک سنسور نور مادون قرمز پشتیبانی می‌شوند که این سنسورها بر روی پنل جلویی و در کنار قسمت نزدیک به دوربین جلو قرار خواهند گرفت. در ضمن همان‌طور که انتظار می‌رفت، سرانجام امکان شارژ بدون سیم نیز فراهم خواهد بود.

آیفون بعدی اپل با استفاده از سنسور لیزری قادر است صورت کاربر را تشخیص دهد

اینها توضیحاتی هستند که تیموتی آرکوری (Timothy Arcuri)، از آنالیزورهای این موسسه ارائه داده است. البته تا به اینجای کار هیچ صحبتی درباره‌ی تعبیه‌ی سنسورهای تشخیص عمق جدید در نسل بعدی آیفون های اپل به میان نیامده بود، اما با توجه به خرید کمپانی Primesense توسط اپل، این موضوع چندان هم غیر عملی نخواهد بود؛ این کمپانی در زمینه‌ی ساخت سنسورهای نور مادون قرمز (اینفرارد) فعالیت می‌کند که اپل برای ساخت سنسورهای تشخیص چهره و البته دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده، می‌تواند از آنها بهره بگیرد.

طبق گزارش خبرگزاری Business Insider، تیم کوک در سال گذشته نیز بارها از علاقه‌ی کمپانی کوپرتینویی به تکنولوژی واقعیت افزوده سخن گفته است. حالا به نظر می‌رسد که سرانجام زمان وارد شدن این تکنولوژی به آیفون های اپل فرا رسیده است و بعد از تجهیز دوربین‌های نسل بعدی آیفون به این ویژگی، تشخیص چهره تنها یکی از ده‌ها قابلیتی خواهد بود که استفاده از آنها برای کاربران این اسمارت فون فراهم خواهد شد.

آیفون بعدی اپل با استفاده از سنسور لیزری قادر است صورت کاربر را تشخیص دهد

البته آرکوری و تیم تحقیقات تحت رهبری او اعلام کرده‌اند که این اطلاعات را بر مبنای تحقیقات میدانی و بر اساس تحرکات منابع زنجیره‌ی تامین قطعات سخت افزاری اپل به دست آورده‌اند. از دیگر مشخصاتی که او برای نسل بعدی آیفون های اپل متصور شده و اتفاقا اکثر آنها نیز با گزارش‌های قبلی مطابقت دارند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پیش‌بینی مشخصات نسل بعدی آیفون های اپل

  • سه مدل عرضه خواهد شد که همگی دارای قابلیت‌های جدید بسیاری هستند و در سه سایز با نمایشگرهای ۴.۷، ۵.۵ و ۵.۸ اینچی قابل تهیه خواهند بود
  • مدل ۵.۸ اینچی این آیفون جدید دارای نمایشگر OLED خواهد بود که دو ویژگی‌ «مصرف کم باتری» و «نمایش رنگ مشکی با عمق بیشتر» را به همراه خواهد آورد
  • مدل ۵.۸ اینچی دارای طراحی جدیدی خواهد بود که انتقال سنسور اسکنر تشخیص اثر انگشت از روی دکمه‌ی هوم، به زیر قسمت شیشه‌ای نمایشگر، از جمله تغییرات این مدل محسوب می‌شود

در نهایت نیز این آنالیزور برجسته مدعی شده است که آیفون های جدید اپل که طراحی متفاوتی خواهند داشت و به قابلیت‌های جدید زیادی مجهز خواهند شد، آیفون ایکس (iPhone X) و یا آیفون ۱۰ (iPhone 10) نامیده خواهد شد؛ موضوعی که با توجه به نام‌گذاری آیفون‌های سال ۲۰۱۶ به آیفون ۷، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*