تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی

تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی بعد از آپدیت به اندروید 7 حل نمی‌شود

همان‌طور که در مطلب رایج ترین مشکلات وان پلاس 3T به همراه راه حل های پیشنهادی نیز به آن اشاره کردیم، تاخیر در پاسخگویی به لمس صفحه از جمله مشکلات این پرچمدار اندرویدی است که در مقایسه با مدل پیشین خود یعنی وان پلاس 3 (OnePlus 3) باز هم بدتر شده است. قرار بود این مشکل با ارائه یک آپدیت نرم افزاری رفع شود، اما حتی بعد از عرضه به روز رسانی سیستم عامل اکسیژن نسخه 4.0 (OxygenOS 4.0) بر پایه اندروید 7.0 نوقا، به عنوان نسخه‌ای سفارشی‌سازی شده از اندروید برای گوشی‌ های وان پلاس، هنوز کاربران از مشکل تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) گلگی دارند.

مشکل یاد شده در بالا، با عنوان تاخیر در لمس و یا تاخیر لمسی (Touch Latency) شناخته شده و به وجود تاخیر بین زمان لمس صفحه نمایش و صدور فرمان و اجرای آن توسط گوشی اشاره می‌کند. تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی جزو مشکلاتی است که برخی کاربران این پرچمدار اندرویدی از آن شدیدا گلگی داشتند. انتظار می‌رفت تا با ارائه اندروید 7 نوقا مشکل به طور کامل رفع شود، اما متاسفانه تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی هنوز به عنوان یک مشکل جدی برای کاربران این گوشی باقی مانده است.

تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تیتاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی مشکل جدیدی نیست!

تاکنون ویدیو کلیپ‌های زیادی از تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی در شبکه‌های مجازی پخش شده‌اند. در این ویدیوها کاربران اغلب اقدام به مقایسه گوشی خود با دیگر پرچمداران اندرویدی کرده و مشکل تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی را در عمل و در مقایسه با سرعت پاسخگویی دیگر گوشی‌ ها به نمایش گذاشته‌اند. نخستین زمزمه‌های ایراد گوشی پرچمدار وان پلاس 3 تی در رابطه با کندی صفحه نمایش در پاسخگویی به دستورات صادر شده، حدود دو ماه قبل و از نیمه‌های ماه نوامبر سال 2016 به گوشی رسید که طی آن کاربران از تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی گلگی داشته و این گوشی را تنبل خطاب می‌کردند!

تاخیر در لمس مدل‌های وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی تقریبا به 100 میلی‌ثانیه می‌رسد که در مقایسه با دیگر پرچمداران معاصر همچون اچ تی سی 10 و سامسونگ گلکسی اس 7 به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده است. در ادامه نخستین شکایات کاربران، کارل پی (Carl Pei)، موسس شرکت وان پلاس، اعلام کرد که سازنده از وجود مشکل با خبر است، اما نخستین اولویت، عرضه اندروید 7 برای وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی است. دلیل این تاکید، ضرب الاجل وان پلاس برای عرضه رام بر پایه اندروید نوقا بوده و شرکت تصمیم داشت تا در زمانی مقرر و پیش از رسیدن به سال جدید میلادی به این مهم دست پیدا کند. اگرچه وان پلاس درباره ارائه به‌روز‌رسانی اندروید 7 نوقا برای وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی خلف وعده نکرد، اما این کار را دقیقا در آخرین زمان ممکن (سی و یکم دسامبر، آخرین روز سال 2016) به سرانجام رساند.

تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تیدر هر صورت کارل پی، با آگاهی از تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی وعده داده بود که تیم مسئول توسعه سیستم عامل سفارشی اکسیژن 4.0، مشکل تاخیر لمسی را در نسخه جدید سیستم عامل خود بر پایه اندروید 7 نوقا برطرف خواهد کرد. متاسفانه به نظر می‌رسد که تیم توسعه در برطرف کردن مشکل تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی به وسیله یک به روز رسانی کامل نرم افزاری و ارتقا سیستم عامل، ضعیف عمل کرده است.

تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تیمشکل تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی از ابتدا در وب‌سایت‌های مختلفی اعم از فروم‌های تخصصی XDA و همچنین وب‌سایت Reddit مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. یکی از اعضای انجمن XDA معتقد است مشکل به تنظیمات حساسیت حرکت در نرم افزار گوشی باز می‌گردد که بر روی میزان بالایی قرار داده شده است. به عبارت دیگر اگر کاربری انگشت خود را بر روی صفحه نمایش وان پلاس 3 تی قرار داده و سپس به آرامی آن را حرکت دهد، صفحه نمایش نسبت به پاسخگویی بی‌میل بوده و یا تا زمان نشان دادن حرکت از خود تاخیر زیادی خواهد داشت.

به عنوان یکی از نتایج تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی ، کاربران تایپ‌ کردن سریع متن را در گوشی به عملی زجر‌آور تعبیر کرده‌اند. در نظر داشته باشید یکی از دلایلی که در بازار رقابتی امروز، کاربران را به سمت وان پلاس 3 تی جذب کرده است، وعده سازنده به عملکرد بسیار سریع گوشی است. واقعیت این است که از یک گوشی استفاده‌کننده از چیپست بسیار قدرتمند اسنپدراگون 821 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، جز این نیز انتظار نمی‌رود. گفتنی است کاربران از دردسرهای موجود حین دریافت به روز رسانی اکسیژن 4.0 اعم از قطعی و وصل‌شدن اتصال نیز گلگی دارند. وان پلاس اکنون مشغول کار کردن بر روی سیستم عامل اکسیژن 4.0.2 است که امیدواریم تا این نسخه، مشکل تاخیر در واکنش صفحه وان پلاس 3 تی را برطرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*